Sorte skygger på Samsung UE55F9005?
Printed From: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Category: Visnings- og lytte-udstyr
Forum Name: LED TV - LCD TV
Forum Description: Forum for LED TV - LCD TV
URL: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=141076
Printed Date: 20-Maj-2025 at 18:36 Software Version: Web Wiz Forums 12.07 - https://www.webwizforums.com
Topic: Sorte skygger på Samsung UE55F9005?
Posted By: jasedk
Subject: Sorte skygger på Samsung UE55F9005?
Date Posted: 05-Juli-2015 at 22:39
Hej,
Jeg har lige opdaget nogle sorte skygger nederst i billedet på mit kun 1 år gamle Samsung UE55F9005 UHD TV.
Skyggerne bliver tydeligere jo mørkere baggrunden er. Ved helt hvid baggrund er der intet at se. Det virker lidt som og at skyggerne ligger inde i selve panelet. Der er tale om en række af 4-5 sorte skygger nederst i panelet - nogle er tydeligere en andre, men de er jævnt fordel med samme afstand.
Skyggerne er der uanset signal (kabel TV, HDMI, Menu osv.).
Jeg kører med seneste Firmware på SEK2500 boks.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/74204234/Billede1.JPG - https://dl.dropboxusercontent.com/u/74204234/Billede1.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/74204234/Billede2.JPG - https://dl.dropboxusercontent.com/u/74204234/Billede2.JPG
jase-dk
|
Replies:
Posted By: Radiomanden
Date Posted: 05-Juli-2015 at 22:45
Der er intet at se på billederne.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Posted By: jasedk
Date Posted: 05-Juli-2015 at 22:55
Hvis du kigger godt efter i bunden af billedet, helt neden ved rammen, så kan du se små lodrette sorte "pletter" lidt før "M", under "t" og under "u" (på billede 1).
jase-dk
|
Posted By: Radiomanden
Date Posted: 05-Juli-2015 at 23:03
Det er svært at se hvad det kan være, har de været der hele tiden.?
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Posted By: jasedk
Date Posted: 05-Juli-2015 at 23:09
Jeg har ført opdaget dem i dag.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/74204234/billede3.JPG
Det underlige er at de, som sagt, forsvinder når området er hvidt (har en lys farve). Jo mørkere farve på området, jeg mere tydelige bliver de sorte "klatter".
Hvis det var skidt som var trængt ind i skærmen, så skulle det jo også være synligt ved hvid baggrund. Det er tilsvarende lidt underligt at "klatterne" ikke er lige tydelige, og at der er jævnt fordelt (med samme afstand).
Jeg synes heller ikke der er noget at se med sort baggrund.
Gad vide om det er en fejl i seneste frimware til SEK2500 boksen?
Jasedk
|
Posted By: rotelman
Date Posted: 06-Juli-2015 at 19:26
Kan intet se på mit F9005... hvad settings kører du med ? kører på SEK2500 og 1250
|
Posted By: jasedk
Date Posted: 06-Juli-2015 at 20:41
Jeg kører med standard settings. Har prøvet at ændre settings (f.eks. for Billede) med det ændre intet. Har overvejet at prøve at sætte det gamle evolution kit på igen, for at se om det er skærmen eller SEK2500 den er gal med.
Spørgsmålet er om man kan skifte tilbage til det gamle evolution kit?
jasedk
|
Posted By: jasedk
Date Posted: 06-Juli-2015 at 22:29
Her en detaljeret fejlbeskrivelse med billeder:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/74204234/UE55F9005STXXE_black_spot_issue.pdf
jasedk
|
Posted By: Hother
Date Posted: 07-Juli-2015 at 10:26
jasedk wrote:
Her en detaljeret fejlbeskrivelse med billeder:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/74204234/UE55F9005STXXE_black_spot_issue.pdf
jasedk
|
Glimrende beskrivelse - og udførlige fotos. De sorte "Punkter" skal naturligvis ikke være der. Og da jeg selv i en kort periode havde det pågældende TV, observerede jeg ikke tilsvarende.
Grundlæggende er det vel en fejl, jeg er dog meget i tvivl om hvorvidt din forhandler (noget afhængig af hvor TV´et er købt), og nok slet ikke Samsung vil karakterisere punkterne som fejl, og som ikke ligger inden for det acceptable. Men prøv en reklamation - du kan jo ikke få andet end nej. For justere det væk - det kan du ikke
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Posted By: jasedk
Date Posted: 07-Juli-2015 at 11:42
Samsung kommer til at opleve et langt og meget opslidende forløb hvis de ikke løser dette problem.
Der er jo tale om en kun 1 år gammel topmodel, og ikke en discountskærm :-)
jase-dk
|
Posted By: Hother
Date Posted: 07-Juli-2015 at 11:49
jasedk wrote:
Samsung kommer til at opleve et langt og meget opslidende forløb hvis de ikke løser dette problem.
Der er jo tale om en kun 1 år gammel topmodel, og ikke en discountskærm :-)
jase-dk |
Vi er grundlæggende helt enige, det kan ikke være rigtigt med den fejl. Måske er du heldig, og at man tager sig seriøst af sagen (jeg tvivler - men optimismen længe leve).
Du skal bare huske, at det opslidende kommer alene til at ligge hos dig. Samsung er aldeles lige glad, de har jurister m.v., - det slider ikke en pind på dem. Det er deres job 
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Posted By: jasedk
Date Posted: 07-Juli-2015 at 12:45
Samsung sender en teknikker, og jeg forventer naturligvis at de står bag deres produkt og løser problemet. Indtil nu har de været flinke, så jeg har ikke umiddelbart nogen grund til at tro andet end at de fixer det :-)
jase-dk
|
Posted By: jasedk
Date Posted: 07-Juli-2015 at 14:03
Serviceteknikkeren har lige ringet. De kommer for at fikse problemet på Torsdag :-)
jase-dk
|
Posted By: Hother
Date Posted: 07-Juli-2015 at 14:09
jasedk wrote:
Samsung sender en teknikker, og jeg forventer naturligvis at de står bag deres produkt og løser problemet. Indtil nu har de været flinke, så jeg har ikke umiddelbart nogen grund til at tro andet end at de fixer det :-)
jase-dk |
Lyder godt, pøj pøj med det 
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Posted By: karula
Date Posted: 08-Juli-2015 at 10:57
står din forhandler ikke bag dig ?
------------- Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
|
Posted By: jasedk
Date Posted: 09-Juli-2015 at 15:23
Samsung teknikkeren var på besøg tidligere i dag og har skiftet panelet. Det var en rigtig positiv oplevelse - teknikkeren var rigtig flink og meget professionel.
Super oplevelse 
jase-dk
|
Posted By: Treated
Date Posted: 09-Juli-2015 at 15:58
sku fedt at høre jasedk synes jeg. I alt den tid hvor samsung bliver rakket ned fra højre og venstre, synes jeg da, at det er rart at høre noget i den andet retning :)
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=91668&title=treateds-hjemmebio-nu-med-sonos-playbar - Min hjemmebio
|
Posted By: Bruger udmeldt 38
Date Posted: 09-Juli-2015 at 17:32
Treated wrote:
sku fedt at høre jasedk synes jeg. I alt den tid hvor samsung bliver rakket ned fra højre og venstre, synes jeg da, at det er rart at høre noget i den andet retning :) |
Du synes at det er positivt, at en Samsung skærm skal have nyt panel efter blot ét år?
Og den flinke tekniker kom ikke fra Samsung, men fra et eksternt serviceværksted.
Men ja, det er da i det mindste positivt, at Samsung vælger at skifte panelet (efter ét år).
M.v.h.
|
Posted By: helljohn
Date Posted: 09-Juli-2015 at 17:46
He he kendte din kommentar allerede inden jeg havde læst den :)
------------- KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
Posted By: jasedk
Date Posted: 09-Juli-2015 at 19:14
Jeg har flere Samung TV i huset, og har også haft et andet Samsung før det nuværende. Har også en hel del Samsung monitorer på arbejde, og jeg må erkende at det ovenfor nævnte problem er det første jeg har oplevet med et Samsung produkt.
Jeg oplever generelt en del problemer med mine elektroniske nyanskaffelser, så jeg har lært at sætte pris på god service. Den seneste oplevelse har været særlig god, da jeg er blevet godt behandlet gennem hele forløbet - som faktisk har været ret ekstremt effektivt håndteret af Samsung. Jeg synes det er lidt imponerende at de møder op på mit dørtrin med et fabriksnyt panel i løbet af kun 2-3 dage.
At teknikkeren (som måske ikke er fra Samsung, men repræsenterer Samsung) så også er rar og imødekommende - det er bare et kæmpe plus. Det er måske det som gør hele oplevelsen ekstra god.
Jeg kan naturligvis kun beskrive min oplevelse, men jeg synes at det er på sin plads at give ros såvel som ris.
jase-dk
|
|