LG 55" 55UF772V byt til nyt
Printed From: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Category: Visnings- og lytte-udstyr
Forum Name: LED TV - LCD TV
Forum Description: Forum for LED TV - LCD TV
URL: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143672
Printed Date: 20-Maj-2025 at 16:04 Software Version: Web Wiz Forums 12.07 - https://www.webwizforums.com
Topic: LG 55" 55UF772V byt til nyt
Posted By: djangs
Subject: LG 55" 55UF772V byt til nyt
Date Posted: 06-December-2015 at 08:52
hej, købte dette tv på black friday til 7777kr, og nu er det så gået igang med at genstarte sig selv i tide og utide. er nu i tvivl om jeg skal bytte den til samme model eller om jeg skal hoppe på samsung ue55ju6875.
hvad ville i evt gøre?
-------------
|
Replies:
Posted By: Bruger udmeldt 43
Date Posted: 06-December-2015 at 18:44
Disable opdatering i tuner menu
|
Posted By: Kandersen
Date Posted: 07-December-2015 at 11:04
Kampus wrote:
Disable opdatering i tuner menu |
Hmm, der kommer vel ikke så mange opdateringer, at det ligefrem genstarter i tide og utide?
Alt afhængig af årsagen til disse genstart, så ville jeg da klart forsøge finde årsagen først, og så evt tage en beslutning bagefter, om det skal returneres.
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Posted By: Bruger udmeldt 43
Date Posted: 07-December-2015 at 12:41
Kandersen wrote:
Kampus wrote:
Disable opdatering i tuner menu |
Hmm, der kommer vel ikke så mange opdateringer, at det ligefrem genstarter i tide og utide?
Alt afhængig af årsagen til disse genstart, så ville jeg da klart forsøge finde årsagen først, og så evt tage en beslutning bagefter, om det skal returneres.
| Jo! Typisk er den sat til at søge en gang i døgnet efter opdateringer. Fuldstændigt i tråd med al anden hardware.
|
Posted By: Kandersen
Date Posted: 07-December-2015 at 13:10
At TVét søger efter opdateringer, er da ikke ens betydende med, at det så skal genstarte i tide og utide. Og da slet ikke utide??
Jeg er med på, at det skal genstarte, efter installation af en ny opdatering. Men det skal da ikke genstarte blot ved søgning efter opdatering.
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Posted By: Bruger udmeldt 43
Date Posted: 07-December-2015 at 13:24
Kandersen@ Så har du ikke fulgt med herinde. Der har været flere TV, der har haft de problemer, og når auto opdatering blev slået fra, var problemet løst.
Det kan godt søge efter opdateringer til tuner uden at genstarte.
|
Posted By: Kandersen
Date Posted: 07-December-2015 at 14:29
Kampus wrote:
Kandersen@ Så har du ikke fulgt med herinde. Der har været flere TV, der har haft de problemer, og når auto opdatering blev slået fra, var problemet løst. |
Nix, jeg kan ikke nå at følge med i alt  Men bare det at du nævner problemer på den måde, så fortæller det jo netop, at der måske kan være grund til at levere lortet retur. Problemet, (funktionen) virker vel næppe tilsigtet, forventet eller på anden vis som en del af aftalen i henhold til handlen?
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Posted By: Bruger udmeldt 43
Date Posted: 07-December-2015 at 16:16
Funktionen er bare enabled fra fabrik. Sådan er der så meget man ikke forstår, men det skal bare disabled, ligesom billedforbedringer og andet pjat.
|
Posted By: Kandersen
Date Posted: 07-December-2015 at 16:49
Stop lige en halv... Forklar mig hvorfor man skulle disable en funktion som denne? Vil du gøre det fordi du synes den er ligegyldig, eller vil du gøre det fordi den ikke virker og ydermere skaber problemer?
Jeg formoder, at der er en eller anden form for mening med funktionen. En mening der nok ikke er tilsigtet at skabe problemer eller negative oplevelser, snarer tværtimod.
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Posted By: JesA
Date Posted: 07-December-2015 at 16:52
Kandersen wrote:
Stop lige en halv...Forklar mig hvorfor man skulle disable en funktion som denne? Vil du gøre det fordi du synes den er ligegyldig, eller vil du gøre det fordi den ikke virker og ydermere skaber problemer?
Jeg formoder, at der er en eller anden form for mening med funktionen. En mening der nok ikke er tilsigtet at skabe problemer eller negative oplevelser, snarer tværtimod.
|
Ahrg, Kandersen....skal vi nu ikke lade være med at gøre "store forbrugersager" ud af noget som kan ordnes blot ved at disable funktionen..?....
|
Posted By: Kandersen
Date Posted: 07-December-2015 at 17:01
JesA wrote:
Kandersen wrote:
Stop lige en halv...Forklar mig hvorfor man skulle disable en funktion som denne? Vil du gøre det fordi du synes den er ligegyldig, eller vil du gøre det fordi den ikke virker og ydermere skaber problemer?
Jeg formoder, at der er en eller anden form for mening med funktionen. En mening der nok ikke er tilsigtet at skabe problemer eller negative oplevelser, snarer tværtimod.
|
Ahrg, Kandersen....skal vi nu ikke lade være med at gøre "store forbrugersager" ud af noget som kan ordnes blot ved at disable funktionen..?.... |
Ordnes?? Lad mig lige forstå det ret - Du mener altså, det er forbrugeren der skal "ordne" problemer som disse for producenterne? Er det din personlige opfattelse, at det er det du betaler for, når du køber et produkt i dag, at du som forbruger skal "ordne" problemer for producenterne?
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Posted By: JesA
Date Posted: 07-December-2015 at 17:03
Kandersen wrote:
JesA wrote:
Kandersen wrote:
Stop lige en halv...Forklar mig hvorfor man skulle disable en funktion som denne? Vil du gøre det fordi du synes den er ligegyldig, eller vil du gøre det fordi den ikke virker og ydermere skaber problemer?
Jeg formoder, at der er en eller anden form for mening med funktionen. En mening der nok ikke er tilsigtet at skabe problemer eller negative oplevelser, snarer tværtimod.
|
Ahrg, Kandersen....skal vi nu ikke lade være med at gøre "store forbrugersager" ud af noget som kan ordnes blot ved at disable funktionen..?.... |
Ordnes?? Lad mig lige forstå det ret - Du mener altså, det er forbrugeren der skal "ordne" problemer som disse for producenterne? Er det din personlige opfattelse, at det er det du betaler for, når du køber et produkt i dag, at du som forbruger skal "ordne" problemer for producenterne?
|
|
Posted By: JesA
Date Posted: 07-December-2015 at 17:06
JesA wrote:
Kandersen wrote:
JesA wrote:
Kandersen wrote:
Stop lige en halv...Forklar mig hvorfor man skulle disable en funktion som denne? Vil du gøre det fordi du synes den er ligegyldig, eller vil du gøre det fordi den ikke virker og ydermere skaber problemer?
Jeg formoder, at der er en eller anden form for mening med funktionen. En mening der nok ikke er tilsigtet at skabe problemer eller negative oplevelser, snarer tværtimod.
|
Ahrg, Kandersen....skal vi nu ikke lade være med at gøre "store forbrugersager" ud af noget som kan ordnes blot ved at disable funktionen..?.... |
Ordnes?? Lad mig lige forstå det ret - Du mener altså, det er forbrugeren der skal "ordne" problemer som disse for producenterne? Er det din personlige opfattelse, at det er det du betaler for, når du køber et produkt i dag, at du som forbruger skal "ordne" problemer for producenterne?
|
|
- Jeps, det er "min personlige opfattelse", at man ikke skal gøre problemerne større end at de reelt er ;) I denne sammenhæng - og såfremt at "fixet" er som kampus foreskriver - så mener jeg at du overreagerer. Det mener du så tydeligvis ikke i din "halv-forurettede" retorik til mig....og det er såmænd helt ok med mig, at vi har forskellige synspunkter :)
|
Posted By: Bruger udmeldt 43
Date Posted: 07-December-2015 at 17:14
Helt enig JesA, det er en overreaktion af Kandersen.
Han ser vist producent svigt overalt for tiden. Øh mener forhandler svigt
|
Posted By: JesA
Date Posted: 07-December-2015 at 17:16
Kampus wrote:
Helt enig JesA, det er en overreaktion af Kandersen.
Han ser vist producent svigt overalt for tiden. Øh mener forhandler svigt  |
- måske at han er blevet angrebet af Koreanske tordenfluer ;)
|
Posted By: Bruger udmeldt 43
Date Posted: 07-December-2015 at 17:17
JesA wrote:
Kampus wrote:
Helt enig JesA, det er en overreaktion af Kandersen.
Han ser vist producent svigt overalt for tiden. Øh mener forhandler svigt  |
- måske at han er blevet angrebet af Koreanske tordenfluer ;)  | LOL
|
Posted By: Kandersen
Date Posted: 07-December-2015 at 23:25
JesA wrote:
- Jeps, det er "min personlige opfattelse", at man ikke skal gøre problemerne større end at de reelt er ;) I denne sammenhæng - og såfremt at "fixet" er som kampus foreskriver - så mener jeg at du overreagerer. Det mener du så tydeligvis ikke i din "halv-forurettede" retorik til mig....og det er såmænd helt ok med mig, at vi har forskellige synspunkter :) |
Må jeg så bare sådan for god ordens skyld høre lidt om, hvor din personlige grænse går?
Kampus udtaler sig formodenlig ud fra, at der er tale om en funktion som han ikke mener er vigtig. I relation til den personlige holdning, så er det som sådan okay at have det sådan. Men det ændre jo ikke ved, at produktet har et problem, uanset hvilken holdning man har. Det formoder jeg vi er enige i.
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Posted By: Kandersen
Date Posted: 07-December-2015 at 23:42
Kampus wrote:
Helt enig JesA, det er en overreaktion af Kandersen.
Han ser vist producent svigt overalt for tiden. Øh mener forhandler svigt  |
Det gør han netop, producent svigt som i den grad er stigende, og samtidig er de enormt skadelige. Man behøver vel bare nævne de utallige Samung episoder. Eller Sony der i op til et år efter købs dato tilføjer funktioner, som burde have været der fra start. Eller mere Sony med deres Xperia Z mobiler, der først var vandtætte og 1½ år efter er de ikke vandtætte mere. Philips og deres Android TV som også har store problemer med Wifi forbindelse der ikke fungere, (forestil dig et smart tv, der ikke kan forbinde til nettet. Det lyder ikke skide smart).
Ens for stort set alle disse er, at produkterne har fejl fra den første dag de sælges på markedet. Fejl som nogle forbrugere må leve med, eller finde krumspring for at kunne leve med. Alene det at en forbruger er nået herind og har beskrevet et problem, det fortæller at han sandsynligvis har døjet med det i noget tid (nogle dage i dette tilfælde). Hvorfor skal det overhovedet være sådan. Var det en del af aftalen, da han lagde sin penge hos forhandleren for produktet.. nej vel..
Men jeg kan forstå, at du/i åbenbart synes, at det er helt i orden.
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Posted By: kenneth85
Date Posted: 08-December-2015 at 06:06
Jeg ejer selv det nævnte tv, og jeg døjer ikke med genstart af denne slags. Tilgængelige har jeg ekstrem clouding. Og så er der små andre finurligheder. Før dette tv havde jeg et f8005 og det var satne et lorte tv. Aldrig har jeg oplevet så mange fejl. Så hvis du vil bytte tv'et for at købe et andet så skal du ikke vælge Samsung fordi de er godt nok ikke meget bedre. Min lillebror har et Phillips og hans fucker også total op.
Jeg ville prøve at disagree opdateringer og se om det løser problemet. Hvis det gør så er det jo fint. Så kan du prøve om et par måneder om en opdatering evt løser problemet. Helt og lykke.
------------- Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
Posted By: JesA
Date Posted: 08-December-2015 at 07:31
Kandersen wrote:
JesA wrote:
- Jeps, det er "min personlige opfattelse", at man ikke skal gøre problemerne større end at de reelt er ;) I denne sammenhæng - og såfremt at "fixet" er som kampus foreskriver - så mener jeg at du overreagerer. Det mener du så tydeligvis ikke i din "halv-forurettede" retorik til mig....og det er såmænd helt ok med mig, at vi har forskellige synspunkter :) |
Må jeg så bare sådan for god ordens skyld høre lidt om, hvor din personlige grænse går?
Kampus udtaler sig formodenlig ud fra, at der er tale om en funktion som han ikke mener er vigtig. I relation til den personlige holdning, så er det som sådan okay at have det sådan. Men det ændre jo ikke ved, at produktet har et problem, uanset hvilken holdning man har. Det formoder jeg vi er enige i.
|
- Jeg kan ikke svare dig på hvor min personlige grænse går - er et hypotetisk spørgsmål/problemstilling. Men, som allerede skrevet, så synes jeg at i denne specifikke "problemstilling", at du skyder langt over målet ("overreagerer")
|
Posted By: JesA
Date Posted: 08-December-2015 at 07:38
Kandersen wrote:
Kampus wrote:
Helt enig JesA, det er en overreaktion af Kandersen.
Han ser vist producent svigt overalt for tiden. Øh mener forhandler svigt  |
Det gør han netop, producent svigt som i den grad er stigende, og samtidig er de enormt skadelige. Man behøver vel bare nævne de utallige Samung episoder. Eller Sony der i op til et år efter købs dato tilføjer funktioner, som burde have været der fra start. Eller mere Sony med deres Xperia Z mobiler, der først var vandtætte og 1½ år efter er de ikke vandtætte mere. Philips og deres Android TV som også har store problemer med Wifi forbindelse der ikke fungere, (forestil dig et smart tv, der ikke kan forbinde til nettet. Det lyder ikke skide smart).
Ens for stort set alle disse er, at produkterne har fejl fra den første dag de sælges på markedet. Fejl som nogle forbrugere må leve med, eller finde krumspring for at kunne leve med. Alene det at en forbruger er nået herind og har beskrevet et problem, det fortæller at han sandsynligvis har døjet med det i noget tid (nogle dage i dette tilfælde). Hvorfor skal det overhovedet være sådan. Var det en del af aftalen, da han lagde sin penge hos forhandleren for produktet.. nej vel..
Men jeg kan forstå, at du/i åbenbart synes, at det er helt i orden. |
Kandersen, du er jo sædvanligvis en mand som ligger stor vægt på "korrekthed", såvel retorisk som "forbruger-wise". Derfor er det ærgerligt at du selv forfalder til at pådutte mig ( & Kampus) holdninger, som jeg på ingen måde har givet udtryk for - jeg har da aldrig anfægtet de ting du opremser
Skal vi ikke forholde os til ("diskuterer" det jeg rent faktisk har skrevet/udtalt mig om; at jeg synes at du overreagerer i den specifikke sag! ( - og at du fortsat "kører på", understreger blot hvad jeg mener med at "overreagerer"....)
|
Posted By: Kandersen
Date Posted: 08-December-2015 at 11:27
JesA wrote:
- Jeg kan ikke svare dig på hvor min personlige grænse går - er et hypotetisk spørgsmål/problemstilling. |
Så lad mig svare dig - Du vil sandsynligvis reagere, når det er en funktion der rammer dig. Ikke dermed sagt, at du ikke er i stand til at se tingene fra andres sider, men en egentlig reaktion kommer nok først, når en given funktion ikke fungere for dig, som du vel at mærke skal bruge. Og alt afhængig af hvilke/hvor mange krumspring du skal ud i for at få denne funktion til at virke, det vil nok være der et sted, hvor din grænse ligge. Det er jo netop det argument du bruger i denne her sag. Så ja det er retorisk.
Set i det samlede billede, så er det også bla. det som er årsagen til, at vi ser flere og flere produkter der fejler, fra start. Og folk der sætter deres lid til at en opdatering nok løser det, på et tidspunkt, eller at de kan, som du netop forslår, bare slå en "ligegyldig" funktion fra. Jeg ser det på en lidt anden måde. 1. Hvis funktionen er ligegyldig, så burde den måske slet ikke være der. 2. Skal man ud i alverdens krumspring (fx skrive et indlæg på et forum) for at finde ud af at slå en ligegyldig funktion fra. Du skal jo huske, at udgangspunktet er, at funktionen generede brugeroplevelsen. Hvis den ikke genererede, så var indlægget sandsynligvis aldrig kommet. Derfor er det udgangspunktet.
JesA wrote:
Men, som allerede skrevet, så synes jeg at i denne specifikke "problemstilling", at du skyder langt over målet ("overreagerer") |
Isoleret set, ja så kan min reaktion virke voldsom. Men vi har jo netop mange sager "isoleret set". Og der er tilsyneladende ikke tendens til, at det ændre sig. Og slet ikke, når forbrugerne "lever med det" eller rådes til at slå funktioner fra, så de kan "leve med det". Det er jo ikke den rigtige løsning. Det håber jeg vi er enige i?
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Posted By: Bruger udmeldt 43
Date Posted: 08-December-2015 at 11:38
Lille problem - stor diskussion!
Næh du, for et årstid siden, besluttede DR ar fjerne 5.1 surround lyd og erstatte med stereo. Fordi nye TV var sat til at modtage surround i fabriksindstilling. Man ville ikke "besvære fam DK" med at skulle ind i en menu for at slå surround fra, og nedlagde derfor surround sendingen til stor fortrydelse for film entusiasterne med surround anlæg.
DET kan man kalde et problem!
|
Posted By: Bruger udmeldt 38
Date Posted: 08-December-2015 at 11:52
djangs wrote:
hej,købte dette tv på black friday til 7777kr, og nu er det så gået igang med at genstarte sig selv i tide og utide. er nu i tvivl om jeg skal bytte den til samme model eller om jeg skal hoppe på samsung ue55ju6875.
hvad ville i evt gøre? |
Jeg skal lige forstå dig ret: 1. Genstarter TV'et? Altså slukker pludseligt og tænder så igen? 2. Eller står det i standby, og tænder pludselig af sig selv?
For der er fan's til forskel! Er det nr. 2, så er ganske sikkert som Kampus er inde på: Slå automatisk opdatering fra. Er det derimod nr. 1, så er TV'et defekt!
M.v.h.
|
Posted By: JesA
Date Posted: 08-December-2015 at 12:03
Kandersen wrote:
JesA wrote:
- Jeg kan ikke svare dig på hvor min personlige grænse går - er et hypotetisk spørgsmål/problemstilling. |
Så lad mig svare dig - Du vil sandsynligvis reagere, når det er en funktion der rammer dig. Ikke dermed sagt, at du ikke er i stand til at se tingene fra andres sider, men en egentlig reaktion kommer nok først, når en given funktion ikke fungere for dig, som du vel at mærke skal bruge. Og alt afhængig af hvilke/hvor mange krumspring du skal ud i for at få denne funktion til at virke, det vil nok være der et sted, hvor din grænse ligge. Det er jo netop det argument du bruger i denne her sag. Så ja det er retorisk.
Set i det samlede billede, så er det også bla. det som er årsagen til, at vi ser flere og flere produkter der fejler, fra start. Og folk der sætter deres lid til at en opdatering nok løser det, på et tidspunkt, eller at de kan, som du netop forslår, bare slå en "ligegyldig" funktion fra. Jeg ser det på en lidt anden måde. 1. Hvis funktionen er ligegyldig, så burde den måske slet ikke være der. 2. Skal man ud i alverdens krumspring (fx skrive et indlæg på et forum) for at finde ud af at slå en ligegyldig funktion fra. Du skal jo huske, at udgangspunktet er, at funktionen generede brugeroplevelsen. Hvis den ikke genererede, så var indlægget sandsynligvis aldrig kommet. Derfor er det udgangspunktet. <span style="line-height: 16.8px;">
JesA wrote:
</span>Men, som allerede skrevet, så synes jeg at i denne specifikke "problemstilling", at du skyder langt over målet ("overreagerer") |
Isoleret set, ja så kan min reaktion virke voldsom. Men vi har jo netop mange sager "isoleret set". Og der er tilsyneladende ikke tendens til, at det ændre sig. Og slet ikke, når forbrugerne "lever med det" eller rådes til at slå funktioner fra, så de kan "leve med det". Det er jo ikke den rigtige løsning. Det håber jeg vi er enige i? |
- JEEEEZUS
|
Posted By: JesA
Date Posted: 08-December-2015 at 12:07
Kim Andersen; skal vi ikke blot blive enige om at det JEG skrev om/kommenterede på var en specifik - som i SPECIFIK - ting. Og som JEG synes at du overreagerer på!
At DU har en anden opfattelse - fred være med det.
Skal vi to ikke bare lukke diskussionen herom, og blive enige om at vi er uenige :)
|
Posted By: Kandersen
Date Posted: 08-December-2015 at 12:52
JesA wrote:
Kandersen, du er jo sædvanligvis en mand som ligger stor vægt på "korrekthed", såvel retorisk som "forbruger-wise". Derfor er det ærgerligt at du selv forfalder til at pådutte mig ( & Kampus) holdninger, som jeg på ingen måde har givet udtryk for - jeg har da aldrig anfægtet de ting du opremser |
Tag ikke fejl af mig - Jeg kan godt acceptere fejl. Men der er forskel på fejl, og så på at producenter mere eller mindre bevidst sender produkter ud, som de ved ikke holder, som de ikke har taget ansvaret for eller alvorligt, og som de ved at forbrugerne måske brokker sig over, men lever alligevel med dem, og finder krumspringsløsninger for.
Det er jo ikke raketvidenskab det her.
Jeg forsøger ikke at pålægge jer noget, som i ikke selv giver udtryk for. Jeg forsøger fortælle jer, hvad jeres opfattelse (holdning til den isoleret sag) og svarene gør ved dette.
For min skyld kan vi godt nøjes med at debattere denne sag isoleret set. Det er jo rimelig hurtigt løst (OP´s problem) med Kampus´s svar. Vupti! alle er glade.....
Men problemet eksistere jo stadigvæk, omend nu er det omgået i OP´s tilfælde.
Kan vi i det mindste blive enige om det, så er vi på samme rette vej.
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Posted By: Kandersen
Date Posted: 08-December-2015 at 12:52
Kampus wrote:
Lille problem - stor diskussion!
Næh du, for et årstid siden, besluttede DR ar fjerne 5.1 surround lyd og erstatte med stereo. Fordi nye TV var sat til at modtage surround i fabriksindstilling. Man ville ikke "besvære fam DK" med at skulle ind i en menu for at slå surround fra, og nedlagde derfor surround sendingen til stor fortrydelse for film entusiasterne med surround anlæg.
DET kan man kalde et problem!  |
Der var jeg også på banen 
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Posted By: Kandersen
Date Posted: 08-December-2015 at 12:54
JesA wrote:
Kim Andersen; skal vi ikke blot blive enige om at det JEG skrev om/kommenterede på var en specifik - som i SPECIFIK - ting. Og som JEG synes at du overreagerer på!
At DU har en anden opfattelse - fred være med det.
Skal vi to ikke bare lukke diskussionen herom, og blive enige om at vi er uenige :) |
Jo, det har jeg det fint med. Men det lukker nu ikke munden på mig, næste gang 
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
|