Print Page | Close Window

Bliver smidt ud af Netflix app, Sony W805

Printed From: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Category: Visnings- og lytte-udstyr
Forum Name: TV
Forum Description: Fladskærme, billedrør og projections-tv
URL: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=149766
Printed Date: 25-Maj-2025 at 05:59
Software Version: Web Wiz Forums 12.07 - https://www.webwizforums.com


Topic: Bliver smidt ud af Netflix app, Sony W805
Posted By: thor-thor
Subject: Bliver smidt ud af Netflix app, Sony W805
Date Posted: 10-Januar-2017 at 12:31
Har et problem som efterhånden irriterer mig en smule på mit Sony W805.
Når jeg går ind på Netflix app virker alt som regel fint.
Når man så starter en film, afspiller den et kort øjeblik, max et par sekunder og derefter bliver man smidt helt ud af app'en og tilbage til alm. tv.
Hvis man så prøver igen, kan man være heldig at det virker (kræver nogle gange adskillige forsøg).
 
Jeg har prøvet at pause programmet i samme øjeblik det starter (og lade det være på pause 5-10 sek) og så virker det som regel ((min teori er at det sørger for at fylde bufferen) men kan være rent tilfælde)....
 
Jeg har prøvet diverse: fabriksreset af tv, nulstilling/skift af wifi, opdatering af tv etc....
Forbindelse er rigelig hurtig  (60 Mbit) og er meget stabil
 
Umiddelbart er mit (totalt ukvalificerede) gæt at det er et bufferproblem. At app'en forsøger at starte op inden den har hentet tilstrækkeligt indhold og at den derfor lukker ned og går tilbage til tv.
 
Der er åbenbart andre med samme problem (men ingen løsning):
https://community.sony.com/t5/Television-Apps-Widgets/Bravia-Netflix-occasionally-kicks-me-back-to-tv-when-starting/td-p/492604" rel="nofollow - https://community.sony.com/t5/Television-Apps-Widgets/Bravia-Netflix-occasionally-kicks-me-back-to-tv-when-starting/td-p/492604
 
Andre herinde der oplever problemet og evt. har en forklaring/løsning??



Replies:
Posted By: thor-thor
Date Posted: 15-Januar-2017 at 07:41
Ingen der har prøvet dette?


Posted By: mikkelsen1980
Date Posted: 17-Januar-2017 at 09:34
Har oplevet det samme på W905. Synes det er blevet værre, end det var de første år.


Posted By: thor-thor
Date Posted: 18-Januar-2017 at 08:33
Originally posted by mikkelsen1980 mikkelsen1980 wrote:

Har oplevet det samme på W905. Synes det er blevet værre, end det var de første år.
Jeg oplever det samme. I starten skete det aldrig, det er noget der er opstået inden for det sidste år og er blevet værre hen ad vejen...


Posted By: mikkelsen1980
Date Posted: 29-April-2017 at 16:13
Synes det er blevet helt vildt nu. Jeg har en 4 årig forsikring, men ved ikke om det er noget, man vel kunne tage via dem.

Lyder til mange har problemet, men ingen har en løsning.



Posted By: rasmuzzen
Date Posted: 18-Juni-2017 at 10:22
Samme her på samme model. Min datter plejer at lykkedes med at få gang i det, tror hun vælger andet materiale og så tilbage til problembarnet efter kort tid.

Men ja, pisse irriterende. Men jeg glædes dog stadig over at der kommer en opdatering en gang imellem, men den retter bare aldrig problemet.

MVH


-------------
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.


Posted By: thor-thor
Date Posted: 19-Juni-2017 at 11:00
Næ. Lader ikke til at problemet bliver løst.
Men har afmeldt Netflix henover sommeren, så lige nu er der ingen problemer Tongue


Posted By: tipsen
Date Posted: 19-Juni-2017 at 22:15
Hvor gammelt er fjernsynet? Min oplevelse med Sony er at apps og funktionalitet klapper sammen over årene - så mindre og mindre fungerer i praksis.


Posted By: thor-thor
Date Posted: 20-Juni-2017 at 08:53
Originally posted by tipsen tipsen wrote:

Hvor gammelt er fjernsynet? Min oplevelse med Sony er at apps og funktionalitet klapper sammen over årene - så mindre og mindre fungerer i praksis.
 
Generelt fungerer det egentlig som det skal, bortset fra Netflix....
Så vidt jeg husker er det ca. 2,5 år gammelt.


Posted By: tipsen
Date Posted: 20-Juni-2017 at 10:11
Mit fungerede også fornuftigt i 1-2 år, hvorefter tingene begyndte at hoppe i havet - Youtube, TV2Play, Skype (inkl. et nu ubrugeligt Sony webcam til 700kr) er døde efterfølgende - Software opdateres vist udfra devicen om at TV'et skal udskiftes efter 1-2 år.


Posted By: jr00
Date Posted: 19-Juli-2017 at 15:26
Jeg begyndte for nyligt også at få problemer med DR TV på mit Sony W905. Jeg kan ikke se mere end 3-3,5 min af udsendelserne før DR TV app'en lukker ned. Det er voldsomt irriterende - jeg frygter lidt det er samme problem som med Netflix app'en. Tidligere har jeg haft problemer med at man kun kunne holde den på pause i nogle få minutter, men det var trods alt til at leve med. Det nuværende problem gør dog DR TV app'en helt ubrugelig. Er der andre der også har problemer med DR TV app'en?


Posted By: BBjarne
Date Posted: 21-Juli-2017 at 07:26
Jeg har et 40W605B med præcis samme problem med netflix appen. Det kræver ofte adskillige forsøg at få startet noget fra Netflix.
Det er helt sikkert det sidste Sony tv jeg har.


Posted By: Kimjodder
Date Posted: 14-August-2017 at 19:30
Originally posted by jr00 jr00 wrote:

Jeg begyndte for nyligt også at få problemer med DR TV på mit Sony W905. Jeg kan ikke se mere end 3-3,5 min af udsendelserne før DR TV app'en lukker ned. Det er voldsomt irriterende - jeg frygter lidt det er samme problem som med Netflix app'en. Tidligere har jeg haft problemer med at man kun kunne holde den på pause i nogle få minutter, men det var trods alt til at leve med. Det nuværende problem gør dog DR TV app'en helt ubrugelig. Er der andre der også har problemer med DR TV app'en?

Har præcis samme problem, starter et program via HBB, efter ca. 3-4-5 minutter hopper den retur til HBB menuen - Mega belastende...

Kan ikke huske præcis modelnummer, men w905.noget ;o)

Hvis jeg kører stream via ATV4, ingen problemer.

Har testet både kabel og wifi, og via interdeling fra Iphone, stadig samme problem....


Posted By: Oakie
Date Posted: 18-August-2017 at 10:20
Har samme problemer dog på en en samsung 5 er fra december måned



Posted By: Packer
Date Posted: 18-August-2017 at 11:10
Hej

Havde samme problem på 905. Hjalp at genfinde Internet.

Jesper


Posted By: Tomsen
Date Posted: 18-August-2017 at 11:31
Vi har også et W805b her i huset, hvor vi oplever det samme problem.

Faldt over en tråd på sonys forum der anbefalede at før man starter en film/serie, så slå underteksterne fra.

Når afspilning er startet så slå det til igen.

Det har næsten fjernet problemet hos os :)


Posted By: Kimjodder
Date Posted: 18-August-2017 at 12:50
Originally posted by Packer Packer wrote:

Hej

Havde samme problem på 905. Hjalp at genfinde Internet.

Jesper

Altså, tage den af nettet, og koble på igen ?

Det har jeg prøvet, wifi, kabel, internetdeling på mobil, same shit ;o(




Posted By: dejavu
Date Posted: 18-August-2017 at 14:58
Har samme problem på mit Sony 605. Har ingen løsningsforslag. Kan også være et problem blot at få adgang til Netflix. Vh

-------------
Sony 48W605, Yamaha RX-A1050, Yamaha AX-1090, Yamaha NS777,Yamaha C444, Denon DCD710AE, Panasonic BDT310


Posted By: Hesselburger
Date Posted: 19-August-2017 at 03:18
Har selv haft lignende problemer med kablet løsning. Blev løst da jeg fjernede min sonos connect fra min netværks installation. Det virkede fint i lang tid og blev pludselig ustabilt.



Print Page | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - https://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net