Print Page | Close Window

IP adresse

Printed From: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Category: Recordere, afspillere og foto
Forum Name: Recordere (optagere)
Forum Description: Spørgsmål og debat om optagere (video)
URL: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=151620
Printed Date: 15-Maj-2025 at 19:47
Software Version: Web Wiz Forums 12.07 - https://www.webwizforums.com


Topic: IP adresse
Posted By: Steen F.
Subject: IP adresse
Date Posted: 13-Juni-2017 at 19:11
Lige et hurtigt spørgsmål:

Vil min harddiskrecorders IP adresse altid være den samme som mit hjemmenetværks IP adresse?

Jeg skal have slået DMZ til i internetrouteren, men mangler at indtaste en IP adresse. Og jeg ved ikke hvilken jeg skal bruge.



-------------
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal



Replies:
Posted By: KlausDM
Date Posted: 13-Juni-2017 at 20:04
Den får tildelt en ip-adresse af din routers DHCP server.

Hvis du skal kunne tilgå den udefra (formoder at det er det du er ved, når du vil åbne for DMZ), vil jeg på det kraftigste anbefale dig at tildele recordere en fast ip adresse.


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Posted By: Steen F.
Date Posted: 13-Juni-2017 at 20:52
Originally posted by KlausDM KlausDM wrote:

Den får tildelt en ip-adresse af din routers DHCP server.

Hvis du skal kunne tilgå den udefra (formoder at det er det du er ved, når du vil åbne for DMZ), vil jeg på det kraftigste anbefale dig at tildele recordere en fast ip adresse.


Klaus

Hej

I routerens opsætningsmenu står der 0.0.0.0 ud for IP-adressen når jeg aktiverer DMZ.
Så jeg ved ikke hvilken IP-adresse jeg skal indtaste? Eller hvor jeg kan se den henne.

At åbne for DMZ ikke måske ikke det smarteste, men vil det ikke kun påvirke selve recorderen og ikke nogen andre enheder på mit netværk? Man kan ikke bruge recorderen til bank eller visakort mv.

Jeg prøver at få TV Anywhere til at virke på min recorder. Panasonic support siger, at DMZ skal være åben. Også selvom jeg er på mit eget netværk inde i soveværelset og vil se optagelser via min mobil.



-------------
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal


Posted By: KlausDM
Date Posted: 13-Juni-2017 at 21:25
Hvis du er på lokalnet, har du ikke brug for DMZ......


IP adressen du skal indtaste er recorderens ip adresse. Herefter er den tilgængelig fra alle computere på internet......


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Posted By: Steen F.
Date Posted: 13-Juni-2017 at 22:14
Okay, men TV Anywhere virker ikke fra min recorder og til min Android telefon eller iPad. Og jeg aner ikke hvorfor. Jeg har skrevet med Panasonic support i 2 måneder (de er langsomme til at svare) og har fået en masse info vedr. opsætning, men intet har hjulpet.
Gad nok vide om det slet ikke fungerer i DK (ligesom i England hvor der er lukket for det).
Bruger du TV Anywhere funktionen, hvor du kan se de optagelser der ligger på recorderen på din mobiltelefon?


-------------
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal


Posted By: KlausDM
Date Posted: 13-Juni-2017 at 22:32
Nope, har ingen recorder - men okay tjek på netværk routere osv..... :-)

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Posted By: Steen F.
Date Posted: 14-Juni-2017 at 02:16
Ok, men hvis du har tid kan jeg måske få dig til at kigge på dette link:
http://forum.recordere.dk/tv-anywhere-problem_topic150967.html" rel="nofollow - http://forum.recordere.dk/tv-anywhere-problem_topic150967.html

Her beskriver jeg mit problem, og måske har du et forslag til løsning af problemet :-)


-------------
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal


Posted By: PerW
Date Posted: 14-Juni-2017 at 07:52
Det kommer jo meget an på din udbyder af din internetforbindelse.

Det er ikke alle udbyder der tillader at du kan tilgå dit netværk udefra.

Da der er mangel på IP-adresser er der nogle udbyder der natter IP-adresserne der kommer ud på internettet.

Nogle udbyder kræver at du bliver sat op med Fast-IP adresse på din router i stedet for en dynamisk.

Så jeg ville da snakke med din udbyder, om de overhoved har den mulighed.


Posted By: Steen F.
Date Posted: 14-Juni-2017 at 13:51
Hej Per.

Det er egentlig ikke udefra jeg vil tilgå mit netværk. Det er fra lokalnetværk, blot i 2 forskellige rum. Men det fungerer ikke. Og Pana support begynder så at snakke om DMZ, men KlausDM fortæller, at det ikke er nødvendigt med DMZ sålænge det foregår på lokalnetværk. Jeg er lost...


-------------
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal


Posted By: PerW
Date Posted: 14-Juni-2017 at 16:11
Har du kun 1 routeren, som alt er forbundet til?


Posted By: KlausDM
Date Posted: 14-Juni-2017 at 18:08
Originally posted by Steen F. Steen F. wrote:

Jeg er lost...


Hvis live tv streaming fungerer til andre enheder, men afspilning af optagelser ikke gør, er det næppe netværket det er galt med.
Har du prøvet med flere enheder (andre mobiltelefoner/tablets)?

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Posted By: Steen F.
Date Posted: 15-Juni-2017 at 13:21
Originally posted by PerW PerW wrote:

Har du kun 1 routeren, som alt er forbundet til?

Ja, alt er forbundet til en Icotera IGW3000 fiberboks fra Waoo.


-------------
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal


Posted By: Steen F.
Date Posted: 15-Juni-2017 at 13:21
Originally posted by KlausDM KlausDM wrote:

Originally posted by Steen F. Steen F. wrote:

Jeg er lost...


Hvis live tv streaming fungerer til andre enheder, men afspilning af optagelser ikke gør, er det næppe netværket det er galt med.
Har du prøvet med flere enheder (andre mobiltelefoner/tablets)?

Klaus

Jeg har prøvet med min iPad 2, og oplever nøjagtig samme problem.


-------------
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal


Posted By: pfugl
Date Posted: 15-Juni-2017 at 20:06
I det link hvor du beskriver problemet, skriver du at det har virketr tidligere. Hvad har ændret sig siden det virkede?

-------------
/Peter


Posted By: Steen F.
Date Posted: 16-Juni-2017 at 03:24
Originally posted by pfugl pfugl wrote:

I det link hvor du beskriver problemet, skriver du at det har virketr tidligere. Hvad har ændret sig siden det virkede?

Såvidt jeg husker er der installeret en firmware-opdatering på recorderen, hvorefter TV Anywhere ikke længere virker.
Android og iOS er også blevet opdateret.
Og så kan Waoo måske have ændret på noget med routeren.
Men det er længe siden jeg har brugt TV Anywhere funktionen sidst, og da jeg ville prøve igen, så virkede det bare ikke.


-------------
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal


Posted By: pfugl
Date Posted: 16-Juni-2017 at 08:32
Nu kender jeg ikke den pågældende router model, men jeg ved at WAOO kan finde på at spærre for overførsel af visse streaming protocoller mellem ethernet portene og det trådløse net for ikke at blokere det trådløse med en overflow af IP pakker. Det kunne måske være sådan noget der driller her. Ellers hælder jeg nok mest til Firmware opdateringen af recorderen.

-------------
/Peter


Posted By: Steen F.
Date Posted: 17-Juni-2017 at 03:22
Nu har jeg nulstillet både router og recorder og søreme om ikke de meste virker nu! Live tv, tv-oversigt, programmering af kanaler og afspilning virker. Afspilning dog kun på mit lokale net (wifi). Udenfor huset virker TV Anywhere stadig ikke. Og det er kun gamle optagelser jeg kan finde på oversigten, dvs optagelser frem til den 2. januar 2017. Nyere optagelser vises ikke på oversigten.
Håber det sidste kommer på plads. Har spurgt Panasonic supporten... så der kommer nok mere eller mindre brugbart svar i løbet af 4 uger :-(


-------------
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal



Print Page | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - https://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net