Print Page | Close Window

Brugt router Yousee.

Printed From: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Category: Generelle emner
Forum Name: Netværk
Forum Description: Netværk i hjemmet og på farten
URL: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=158956
Printed Date: 08-Juni-2025 at 03:17
Software Version: Web Wiz Forums 12.07 - https://www.webwizforums.com


Topic: Brugt router Yousee.
Posted By: Mufti
Subject: Brugt router Yousee.
Date Posted: 01-September-2019 at 13:12
Hej.

Jeg har købt en brugt router til Yousee.

Den bliver tilsluttet i aften. Min egen er stået af.

Er der noget jeg skal være opmærksom på ved tilslutning? 

Eller er det bare plug and play.



Replies:
Posted By: claus_jac
Date Posted: 01-September-2019 at 13:20
går ud fra den helt nulstillet inden? ellers gemmer den jo stadig opsætning fra den tidligere ejer - det vil nok være ret uheldigt.


Posted By: Radiomanden
Date Posted: 01-September-2019 at 13:25
 Hvis den gamle er stået af, så så kontakt Teknisk support, så vil du få en ny tilsendt.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Posted By: JørgenT
Date Posted: 01-September-2019 at 13:28
Originally posted by Mufti Mufti wrote:

Hej.

Jeg har købt en brugt router til Yousee.

Den bliver tilsluttet i aften. Min egen er stået af.

Er der noget jeg skal være opmærksom på ved tilslutning? 

Eller er det bare plug and play.
Hvilken signaltype - coax kabeltv/fiber/telefonlinie?
Min på kabel TV er jo bygget ind i coaxmodem, som er parret med mit abonnement. Smile


-------------
Mvh. JørgenT


Posted By: Mufti
Date Posted: 01-September-2019 at 13:31
Det er coax.

Og det er i forbindelse med lynnedslag. Så jeg kan få lov til at købe en ny.

Jeg husker at resette inden jeg sætter den til.


Posted By: Radiomanden
Date Posted: 01-September-2019 at 13:32

 
Originally posted by JørgenT JørgenT wrote:

Min på kabel TV er jo bygget ind i coaxmodem, som er parret med mit abonnement. Smile

 Den forstod jeg ikke.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Posted By: bubbleboy
Date Posted: 01-September-2019 at 13:47
Originally posted by Mufti Mufti wrote:

Det er coax.

Og det er i forbindelse med lynnedslag. Så jeg kan få lov til at købe en ny.

Jeg husker at resette inden jeg sætter den til.


Taler vi om en separat router, eller om modem/router-boksen fra Yousee?


Posted By: Mufti
Date Posted: 01-September-2019 at 15:31
Det er boksen fra Yousee.

Den hedder Sagem 3890.


Posted By: bubbleboy
Date Posted: 01-September-2019 at 15:35
Så er det ikke sikkert, at det kommer til at virke uden indblanding fra Yousee. Uanset hvad, så bør sådan en ombytning ske gennem dem.


Posted By: Radiomanden
Date Posted: 01-September-2019 at 15:36
 Når den er gået i stykke grundet tordenvejr, så bliver den ikke erstattet af You See, den skal du selv købe i det tilfælde, din indboforsikring skulle gerne dække det.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Posted By: bubbleboy
Date Posted: 01-September-2019 at 15:44
Originally posted by Radiomanden Radiomanden wrote:

 Når den er gået i stykke grundet tordenvejr, så bliver den ikke erstattet af You See, den skal du selv købe i det tilfælde, din indboforsikring skulle gerne dække det.


Det bør stadig ske gennem Yousee. Ikke ved at købe et tilfældigt modem i gul og gratis.


Posted By: Radiomanden
Date Posted: 01-September-2019 at 15:49
 Ja, den købes hos You See, der er dog også en handel på diverse sider med You See Modems, helt legalt, da det ikke er modems som skal retuneres selv om de virker, You See bruger kun Sagem 3890 nu, så der er en del Netgear Modems til salg.
Stødes der på Sagem 3890, så skal man ikke købe dem, de er You See ejendom.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Posted By: bubbleboy
Date Posted: 01-September-2019 at 16:02
Det er slet ikke sikkert, at de tillader udgåede modeller at blive aktiveret. De vil gerne væk fra DOCSIS 3.0. Så det kan være spildte penge, hvis man begynder på det.


Posted By: Radiomanden
Date Posted: 01-September-2019 at 16:10
 Det har jeg ikke umiddelbart hørt om, eller læst om på You See forum, men det kan da være rigtigt.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Posted By: JørgenT
Date Posted: 01-September-2019 at 16:30
Originally posted by Radiomanden Radiomanden wrote:


 
Originally posted by JørgenT JørgenT wrote:

Min på kabel TV er jo bygget ind i coaxmodem, som er parret med mit abonnement. Smile

 Den forstod jeg ikke.
Når det er et modem er der en form for serienummer/ID i modemdelen (ved ikke, er det en MAC adresse?), som skal registres/godkendes af Yousee og parres med abonnements nummer.

-------------
Mvh. JørgenT


Posted By: Radiomanden
Date Posted: 01-September-2019 at 16:37
 Kabel TV har da ikke noget at gøre med modemmet, det er helt seperate ting med seperat abonement..
På DSL er det anderledes, der kan man ikke have TV uden bredbånd.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Posted By: Mufti
Date Posted: 01-September-2019 at 16:43
Jeg skal nok give en Update, når jeg har prøvet det af.

Det bliver sent i aften.


Posted By: bubbleboy
Date Posted: 01-September-2019 at 16:48
Originally posted by Mufti Mufti wrote:

Jeg skal nok give en Update, når jeg har prøvet det af.

Det bliver sent i aften.


Det afhænger af hvilken status modemmet har i deres system. Hvis det ikke står korrekt, så vil du ikke kunne aktivere det gennem deres aktiveringsportal, og så må du ringe. Smile


Posted By: Radiomanden
Date Posted: 01-September-2019 at 16:51

 Ja, uden You See hjælp går det måske ikke. Teknisk Support er der til 20:00.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Posted By: Mufti
Date Posted: 02-September-2019 at 09:17
Update.

Jeg har tilsluttet router. Den er blevet reset. Alle lamper lyser som de skal. 

Kundeservice arbejder godt nok i weekenden. Ham jeg snakkede med lige inden lukketid sagde at der var problemer i området. Derfor havde jeg ikke net.

Her til morgen var der ingen fejl ifølge driftinformation. Havde stadig ikke net.

Jeg ringede til kundeservice og fik en aktiveringkode til mit wifi.

Desværre er jeg ikke hjemme før torsdag aften.

Der kommer der en ny opdatering.


Posted By: Mr. Claude
Date Posted: 02-September-2019 at 09:57
Kan ellers kun anbefale at købe en anden og bedre router end Yousee´s. Specielt hvis man har noget multiroom musiksystem og streaming. Men så skal man kende en it ven for at få den til at kører. Ingen Yousee hjælp. Jeg købte en TP-link AC3200 og for satan det kører :-D 


Posted By: bubbleboy
Date Posted: 02-September-2019 at 12:30
Originally posted by Mufti Mufti wrote:

Jeg ringede til kundeservice og fik en aktiveringkode til mit wifi.

Dvs. du havde mulighed for at indtaste noget på aktiveringsportalen?


Posted By: Mufti
Date Posted: 02-September-2019 at 22:12
Ja.

Her troede jeg at der skulle bruges samme kode som på yousee log in. Men det skulle være en aktiveringskode, som jeg fik af kundeservice. Har sikkert fået den med den gamle router, men smidt den væk.

Jeg ikke hjemme før torsdag. Skal give Update der..,


Posted By: Mufti
Date Posted: 02-September-2019 at 22:14
Originally posted by Mr. Claude Mr. Claude wrote:

Kan ellers kun anbefale at købe en anden og bedre router end Yousee´s. Specielt hvis man har noget multiroom musiksystem og streaming. Men så skal man kende en it ven for at få den til at kører. Ingen Yousee hjælp. Jeg købte en TP-link AC3200 og for satan det kører :-D 
Jeg har google wifi.

Så snart der er internet sætter jeg yousee routeren i brigde mode.


Posted By: Cyberguyen
Date Posted: 02-September-2019 at 23:58
Min opfattelse er at YouSee smider rundt med deres routere - dem som har YouSee får hele tiden nye tilsendt, bare de siger et pip.

Jeg har mødt folk som bare har smidt deres YouSee router ud, fordi kundeservice gav dem en ny uden spørgsmål. Spild af resourcer!!! Pinch

Ringer man ind til dem og siger man har dårlig dækning, så sender de dig en ny. (hvis lynet slår ned og smadrer din router, så har du vel også dårlig dækning, som i ingen) Wink

Der er kun forskel imellem de enkelte modeller som YouSee understøtter. Der er ingen forskel fra de enkelte routere i samme model.
Hvis man låner en anden router, så skal man lige huske at logge ind første gang. Så binder den routerens MAC adresse med kontoen og giver adgang.
Sætter man en tudse gammel YouSee router på, men som stadig er undersøttet. Så installerer YouSee automatisk nyt firmware på den og man kan benytte den.

Jeg har en fin Netgear, hvor det kun er modem, som jeg benytter. YouSee har ikke kontaktet mig for at erstatte den med noget andet. Thumbs Up


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Posted By: Mufti
Date Posted: 06-September-2019 at 18:49
Så lykkedes det endelig.

Jeg fik en aktiveringskode til mitwifi.

Den tastede jeg ind. Der kom et billede op hvor der stod at mit signal var for svagt.

Efter 2 opkald til Yousee, talte jeg endelig med en kvinde der vidste hvad det drejede sig om. Hun fik mac adressen på den nye router og vupti så kørte det.

Router er nu i brigdemode og google wifi er aktiveret.

Nu spiller det max igen.

Ærgerligt at der skulle 6 opkald til for at løse problemet. Ouch


Posted By: Cyberguyen
Date Posted: 07-September-2019 at 18:59
Normalt er det bare at sætte kabel fra en computer til routeren og logge ind på mityousee med den kode man har modtaget med sin yousee oprettelse.

-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Posted By: Mufti
Date Posted: 07-September-2019 at 20:48
Ja. Men ifølge kundeservice var det fordi routeren, havde været brugt til et andet abonnement.

Så skal Mac adressen slettes og den nye tastes manuelt ind.

Hvis det havde været en spritny router fra Yousee, havde det ikke været et problem.



Print Page | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - https://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net