Print Page | Close Window

Computersalg.dk - erfaringer med service?

Printed From: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Category: Brugergrupper
Forum Name: Bruger til bruger
Forum Description: Emner der ikke passer ind i de øvrige fora
URL: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=159235
Printed Date: 21-Maj-2025 at 22:02
Software Version: Web Wiz Forums 12.07 - https://www.webwizforums.com


Topic: Computersalg.dk - erfaringer med service?
Posted By: elendil
Subject: Computersalg.dk - erfaringer med service?
Date Posted: 13-Oktober-2019 at 11:36
Hej,

Hvordan er erfaringerne med computersalg.dk i forhold til service og reklamation?

De har i øjeblikket et godt tilbud på et TV, men når man nu deltager i OLED panellotteriet, vil man gerne have mulighed for at bytte sit nittelod.

Denne passus i deres vilkår bekymrer mig:
Quote Hvis din defekte vare er omfattet af direkte support, skal den ikke sendes retur til ComputerSalg A/S. Det fremmer ekspeditionstiden at kontakte producenten eller den, af dem, anviste servicepartner.


Jeg synes det lugter af, at man skal til at slås med fx LG på en måde der ligner indholdet af flere tråde her på siden, hvis man ikke er tilfreds med banding, gul sne osv.

Nogen erfaringer?



Replies:
Posted By: claus_jac
Date Posted: 13-Oktober-2019 at 11:55
nu har computersalg eksisteret i en menneskealder i den her branche, så noget gør de i det mindste godt. Tro mig - du kan ikke overleve i forretningsverdenen ved udelukkende at have det billigste produkt. du er nødt til også at have service setup der virker bagved. Danmark er for lille til at have engangskøbere.


Posted By: 0leDK
Date Posted: 13-Oktober-2019 at 20:15
Generelt  har jeg fået service, men typisk små ting som skulle sendes til dem. Være obs på hvis du fx fortryder at et tv kan være svært og dyrt at få fragtet tilbage.


Posted By: elendil
Date Posted: 13-Oktober-2019 at 22:17
Jeg bor tæt på, men har ikke trailer. Det kan lade sig gøre at returnere, men er træls og bøvlet. Derfor så jeg også hellere at de fiksede / ombyttede / whatever uden for meget pis og papir, til man får et panel der er ordentligt. Jeg gider simpelthen ikke alt for meget frem-og-tilbage-snak om hvorvidt der overhovedet er et problem.

Omvendt synes jeg også det er småfesent at returnere et defekt TV via returretten, da en anden stakkel så skal lide med det.


Posted By: KlausDM
Date Posted: 13-Oktober-2019 at 23:28
Mit råd må være at give lidt mere for fjernsynet og køb det et sted, hvor du kan få lov til at teste det inden du tager det med hjem.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Posted By: elendil
Date Posted: 14-Oktober-2019 at 07:22
Det er et udmærket råd, men dels tænker jeg det er svært at finde med LGs TV, dels er jeg ikke overbevist om, at jeg er dygtig nok til at spotte alting i et butikslokale med lys og støj omkring mig.

Egentlig vil jeg bare gerne kunne forvente, at det jeg køber er i orden. Det er ligesom i de gode gamle dage, hvor pixelfejl var helt normalt i et 14" LCD-panel. Hold kæft en kamp det også var dengang.


Posted By: 0leDK
Date Posted: 14-Oktober-2019 at 08:07
"småfesent", tak eller noget :)

Jeg mener returret kan være din eneste mulighed, det kan være ting ved panelet som du er utilfreds med som ikke er dækket af garanti, som fx et antal døde pixel som skal accepteres.


Posted By: elendil
Date Posted: 14-Oktober-2019 at 08:47
Ja, det var måske uheldigt formuleret. Jeg kommer sandsynligvis også selv til at gøre det. Jeg mener at det er fesent, at det skal være sådan. Altså at man endelig ikke må reklamere, for så skyder man sig selv i foden med lange diskussioner med serviceværksteder, perioder uden TV, risiko for egenbetaling og hvad ved jeg.

Frem for bare at gå ned og aflevere det og købe et nyt.


Posted By: jacobask
Date Posted: 14-Oktober-2019 at 09:31
Blandede oplevelser.... knægten har haft lidt bøvl med et par wireless hovedtelefoner - det er som sådan ikke deres skyld, men de har over mange gange modtaget dem til RMA og sendte dem direkte videre til reperation, men accepterede flere gange at de kom retur med samme fejl. Hver gang var de blevet renset og et filter skiftet - en standartting fra producenten... 

Der er hvad det er, men de var ret svære for min knægt at få til noget som helst selv efter reparation for samme fejl 3 gange, det var først da jeg tog fat i dem at det pludseligt var muligt at få returneret pengene. 

Så, som sagt lidt blandet: De var ret gode til at tage ting ind til RMA, men rigtigt skidt i forhold til proaktivt at sikre at tingene virkede inden de gik retur til kunden.


Posted By: Kandersen
Date Posted: 14-Oktober-2019 at 15:34
Har handlet der en del gange, (jeg bor også tæt på). Har ikke haft nogle nævneværdige problemer. Jeg har dog ikke handlet ting som TV hos dem eller andre væsentlige større ting, som krævede retur/reklamation.

Hvis det er fordi du vil afprøve produktet først, så kunne elgiganten måske være en mulighed med deres 30 dages returret, eller 50 hvis du er med i deres nye "klub". 

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Posted By: elendil
Date Posted: 14-Oktober-2019 at 20:57
Tak for svar, gutter. De har tilfældigvis ikke flere på tilbud nu.

Jeg ser på det hvis det bliver aktuelt igen.


Posted By: Georgi
Date Posted: 14-Oktober-2019 at 23:00
Nu har jeg ikke erfaring med service hos Computersalg, men i 2016 købte jeg et OLED LG TV hos Power. Efter ca. 14 dage holdt et af hdmi stikkene op med at virke. Jeg henvendte mig til Power, som henviste mig til LG’s serviceafdeling i Stockholm. Det var om fredagen. Om mandagen stod der en servicetekniker i min stue og skiftede motherboardet på tv’et.

Jeg ved godt, at det ikke har noget med selve panelet at gøre, men andre fejl kan jo opstå.


Posted By: elendil
Date Posted: 15-Oktober-2019 at 07:23
Det lyder da trods alt betryggende. Så LGs service er måske faktisk mere service end visse andre fabrikanters. Eller var i 2016, i hvert fald.

Tak for info.


Posted By: OleA
Date Posted: 15-Oktober-2019 at 10:18
Originally posted by elendil elendil wrote:

Det lyder da trods alt betryggende. Så LGs service er måske faktisk mere service end visse andre fabrikanters. Eller var i 2016, i hvert fald.

Tak for info.

Jeg har, uden beregning,nfået skiftet panelet på mit LG B7 for nylig pga burn-in. Det var 1 år og 11 måneder. Så jeg er fint tilfreds med LGs service. 


-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.


Posted By: dtomsen
Date Posted: 15-Oktober-2019 at 12:48
Hvad jeg skrev i min eneste anmeldelse på trustpilot.dk indtil videre...

https://dk.trustpilot.com/reviews/5bbff4cf9d378002c45ae58c" rel="nofollow - Fantstisk eftersalgsservice, som ikke fås bedre herhjemme!

Vi har en del gode computerforretninger i Danmark, men bedst af dem alle er efter min mening ComputerSalg, hvor jeg ofte har handlet, da deres priser er konkurrencedygtige og eftersalgsservice er helt uovertruffen.
Seneste da jeg havde en hardware-fejl i en nybygget pc, som medførte hyppig, men episodisk bsod. Som erfaren selvbygger havde jeg testet alt hvad jeg kunne, men frygtede dog lidt en RMA-sag, da episodiske fejl kan være svære at dokumentere.
Uden grund, for ComputerSalg valgte med det samme at erstatte CPU, MB (og RAM) i et hug ud fra min fejlbeskrivelse, vedhæftet Memory Dump og en kort og behagelig mailkorrespondance.
Flottere service fås ikke, og pcen med de hurtigt nytilsendte erstatningsdele kører nu fejlfrit.


Og så betalte de portoen begge veje oveni Smile



Posted By: bphhm
Date Posted: 15-Oktober-2019 at 22:22
Originally posted by OleA OleA wrote:

Jeg har, uden beregning,nfået skiftet panelet på mit LG B7 for nylig pga burn-in. Det var 1 år og 11 måneder. Så jeg er fint tilfreds med LGs service. 

Det var da godt nok rettidig omhu :-).

Der var ingen nåde da jeg fejlmeldte mit 2 år og 3 mdr. gamle LG B6 med kraftig burn in og tydelig panel fejl. Ikke deres problem for de havde advaret mod burn in i bruger manualen.


Posted By: elendil
Date Posted: 16-Oktober-2019 at 06:41
Den slags historier er vel dog ikke unikke for LG. Når du er forbi garantiperioden beder de fleste dig nok rende og hoppe.

Det er desværre en ret kort garantiperiode man har på et TV til 15-20k, som jeg formoder er mere eller mindre til at smide ud, når det fejler.



Posted By: larxxor73
Date Posted: 17-Oktober-2019 at 09:50
Computersalg er ok, og min foretrukne blandt de store netbutikker.

De håndterer RMA ok, men det går ikke særlig hurtigt. De 2 gange jeg har returneret en defekt vare er der kommet en ny tilsendt efter ca 1 måned. 



Print Page | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - https://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net