Print Page | Close Window

Nyt tv hakker i billedet.

Printed From: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Category: Visnings- og lytte-udstyr
Forum Name: TV
Forum Description: Fladskærme, billedrør og projections-tv
URL: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=166745
Printed Date: 16-Maj-2025 at 02:21
Software Version: Web Wiz Forums 12.07 - https://www.webwizforums.com


Topic: Nyt tv hakker i billedet.
Posted By: pipper
Subject: Nyt tv hakker i billedet.
Date Posted: 02-Juli-2024 at 20:45
Hej.

Min søn har købt et TCL 75" Qled 870.

Han streamer via Norlys men billedet hakker engang imellem.

Hvis han f,eks skruer op for lyden hakker billedet vildt.

Har talt med Elgiganten hvor tv'et er købt men de har ikke hørt om det før.
De mente det kunne være internettet der er skyld i det.
Talte så med Norlys som selvfølgelig siger at internettet virker som det skal,
og at det derfor nok er tv'et.

Det er tilsluttet via Lankabel.

Nogen der har en ide om hvad vi kan prøve (måske noget indstilling eller lign)

Tv'et er kun 10 dage gammelt så kan jo leveres tilbage men vil da håbe på at det er noget der kan
indstilles i tv'et.



Replies:
Posted By: HessiDude
Date Posted: 02-Juli-2024 at 21:05
Måske det her kan hjælpe?

https://youtu.be/H6L8JjO2XqE?si=mmEzabFgTUwOeeQY" rel="nofollow - https://youtu.be/H6L8JjO2XqE?si=mmEzabFgTUwOeeQY

Kort sagt, du skal slukke for motion clearity, og sætte noget på med Dolby Vision og igen slå motion clearity fra.


Posted By: Munch
Date Posted: 02-Juli-2024 at 21:14
Hvordan hakker? Er det på alt streaming? En god ide at slå al billede forbedring fra og se om det hjælper.

-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Posted By: HessiDude
Date Posted: 02-Juli-2024 at 21:26
Mange fortæller at trække stikket fra væggen i et minuts tid for at power cycle den, kan hjælpe midlertidigt. Hvis du prøver det og det hjælper, så byt TV’et. Det er ikke besværet værd.


Posted By: fltk
Date Posted: 02-Juli-2024 at 22:17
Originally posted by pipper pipper wrote:


Har talt med Elgiganten hvor tv'et er købt men de har ikke hørt om det før.


Hvis det er en af de studerende som har et fritidsjob i Elgiganten du har talt med, skal du nok ikke have for meget tiltro til deres viden.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Posted By: moremusic
Date Posted: 02-Juli-2024 at 23:23
Hvordan streamer han? Via chromecast eller AirPlay? Via en app på TV´et? Via AppleTV eller en anden boks? 

Det er lidt bekymrende at det bliver værre når han skruer op for lyden.Det er ikke normalt det man oplever med f.eks. judder. Det lyder næsten som HW platformen er for svag eller defekt. Jeg ville nok returnere TV´et hvis det var mig, og finde et andet. 


Posted By: Rasmus Larsen
Date Posted: 03-Juli-2024 at 12:38
Jeg synes godt det kunne lyde som motion smoothing. Prøv at slå det fra. TCL kalder det Motion Clarity.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Posted By: pipper
Date Posted: 03-Juli-2024 at 16:51
Han vælger NORLYS inde i "apps" på tv'et og streamer den vej.



Originally posted by moremusic moremusic wrote:

Hvordan streamer han? Via chromecast eller AirPlay? Via en app på TV´et? Via AppleTV eller en anden boks? 

Det er lidt bekymrende at det bliver værre når han skruer op for lyden.Det er ikke normalt det man oplever med f.eks. judder. Det lyder næsten som HW platformen er for svag eller defekt. Jeg ville nok returnere TV´et hvis det var mig, og finde et andet. 


Posted By: moremusic
Date Posted: 05-Juli-2024 at 08:29
Originally posted by pipper pipper wrote:

Han vælger NORLYS inde i "apps" på tv'et og streamer den vej.

 

Rasmus ved mere om området end jeg gør. Min tanke er bare at det lyder som om at hardwaren er presset af de opgaver den skal køre (fordi problemet eskalerer når du justerer volumen), og konklusionen derfor kunne være at hardwaren er for svag. Med forventelige opdateringer i fremtiden, der typisk bruger flere ressourcer kan problemet blive værre.

Igen - Rasmus er eksperten, og jeg ville klart prøve hans forslag først. Jeg ville dog nok returnere tv´et i af frygt format problemet bliver værre i fremtiden. 


Posted By: pipper
Date Posted: 05-Juli-2024 at 21:33
Takker alle for svarene.

Vi har forsøgt at slukke for tv'et på stikkontakten, slået motion smoothing fra men det hjalp desværre ikke.
Vi må aflevere det tilbage og på jagt efter et andet tv.


Posted By: Enerneslo
Date Posted: 05-Juli-2024 at 23:13
Jeg har et TCL C849 og det hakker også lidt når jeg skruer op eller ned. Men kun når jeg gør dét. Så jeg vil tro det er en software ting. Håber på det bliver fixet i en opdatering. Det bliver trods alt opdateret ind imellem


Posted By: archfrog
Date Posted: 05-Juli-2024 at 23:26
Jeg har et TCL 75C735 og det hakker aldrig.  Jeg bruger så også Apple TV 4K ;-)

-------------
https://www.bluetoothgoodies.com/a2dp/" rel="nofollow - LDAC for Windows , Shure AONIC 50 hørebøffer og en kop kaffe.


Posted By: OleA
Date Posted: 07-Juli-2024 at 04:58
Har I prøvet med andre kilder? Bluray afspiller? Netflix? YouTube?

Hakker det også der?

Prøv eventuelt med et Apple TV eller en Chromecast når I bruger Norlys appen.


-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.


Posted By: pipper
Date Posted: 13-Juli-2024 at 09:42
Originally posted by OleA OleA wrote:

Har I prøvet med andre kilder? Bluray afspiller? Netflix? YouTube?

Hakker det også der?

Prøv eventuelt med et Apple TV eller en Chromecast når I bruger Norlys appen.


Vi er ikke så skarpe til det.
Mener du vi skal streame f.eks youtube fra telefonen?

Apple tv har han ikke.

Skal vi sætte en Chromecast i tv'et eller hvordan?


Posted By: pipper
Date Posted: 16-Juli-2024 at 12:16
Vi er stadigvæk ikke kommet i mål med vores problem.
Elgiganten har givet os 14 dages mere returret, da de mener det
ikke er tv'et der fejler.

Vi har talt med NORLYS som hat noget af den ringeste kundeservice jeg til dato
har oplevet.
Da vi fortalte om problemet havde de selvfølgelig ikke hørt om det problemet før.
Da vi sagde at de selv beskrev det på deres hjemmeside vidste de ikke rigtigt hvad de
skulle sige.
Da vi til sidst sagde at vi ville opsige vores nytegnede abb, blev vi viderestilt.
Her var beskeden "VELKOMMEN TIL NORLYS" TRYK 1 FOR ---- 2 FOR ...
Her var beskeden at der var over 2 timers ventetid.

Men det her skriver de på deres hjemmeside

Norlys Play kører på med 50Hz, som er standarden i Europa. Det vil sige at du kan opleve at hvert femte billede bliver vist to gange, fordi enheden automatisk konvertere fra 50Hz til 60 Hz. Dette kan give en fornemmelse af, at billedet hakker eller er sløret.

Er det sådanne hos alle udbydere?


Posted By: Munch
Date Posted: 16-Juli-2024 at 12:38
Har Elgiganten ikke en kundeservice der via tlf kan give jer support så problemet kan indkredses? Norlys er ikke en virksomhed der lytter til forbrugeren, desværre.

Da jeg købte min apple TV hos Power, og oplevede problemer med udfald på streaming. Så fik jeg via Power’s kundeservice en person i tlf, som guidede mig gennem en komplet ny installation af apple TV. Og først efter 45 min, da det hele spillede, var supporten tilfreds Thumbs Up

Iøvrigt lyder det mærkeligt, hvis ikke TV’et kan indstilles til 50 Hz


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Posted By: KlausDM
Date Posted: 16-Juli-2024 at 13:39
Originally posted by pipper pipper wrote:

Vi er stadigvæk ikke kommet i mål med vores problem. 

Jeg ser at i er to i denne tråd der oplever hakkende tv, når i bruger volumen.

Kan i ikke leve med det -> retur med tv


Originally posted by pipper pipper wrote:

Norlys Play kører på med 50Hz, som er standarden i Europa. Det vil sige at du kan opleve at hvert femte billede bliver vist to gange, fordi enheden automatisk konvertere fra 50Hz til 60 Hz. Dette kan give en fornemmelse af, at billedet hakker eller er sløret.

Så vil billedet hakke hele tiden og ikke kun, når i bruger volumen.

Mit bedste bud er at den grafik der på skærmen viser volumen, kører med en anden opdateringsfrekvens end billedet der vises og så hakker billedet.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk



Print Page | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - https://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net