Hvem ved noget om Mediacheckpoint
Printed From: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Category: Recordere, afspillere og foto
Forum Name: Recordere (optagere)
Forum Description: Spørgsmål og debat om optagere (video)
URL: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=2829
Printed Date: 24-Maj-2025 at 11:28 Software Version: Web Wiz Forums 12.07 - https://www.webwizforums.com
Topic: Hvem ved noget om Mediacheckpoint
Posted By: haug
Subject: Hvem ved noget om Mediacheckpoint
Date Posted: 19-November-2004 at 09:40
hej,
Efter jeg kan konstatere at min ordre hos TD på en Pioneer 520H ikke kan leveres før om 2-3 måske mere.
Har jeg nu bestilt (men ikke betalt endnu) hos Mediacheckpoint til 514EU inkl. fragt. Er der nogen der har erfaringer med dem. ?
Levere de også dansk manual med ?
Hvordan håndtere de forudbetaling ?
lad høre godt som dårligt, inden jeg sender penge
mvh haug
|
Replies:
Posted By: lahan
Date Posted: 19-November-2004 at 10:13
Hej
Har gode erfaringer med Mediacheckpoint, har handlet der 2 gange.
Første gang pr efterkrav, fik min maskine (Philips) med dansk manual 4 dage efter med UPS.
Anden gang jeg handlede fortrød jeg mit køb, så sendte en mail. De annulerede straks min bestilling.
mvh L
|
Posted By: haug
Date Posted: 19-November-2004 at 10:23
okay
jeg tror lige jeg vil se om de kan lave ordren om til efterkrav, skal betale 60 i banken for at over føre penge (det tager ca en uge)
(LAHAN) betalte du bare med dk kr. hos UPS ?
haug
|
Posted By: lahan
Date Posted: 19-November-2004 at 10:40
Hej
Ja korrekt betalte med DKR da UPS kom med den.
Du skal lige være opmærksom på at UPS ikke tager kort, samt sandsynligvis ikke har byttepenge med ud. Så du bør helst have lige penge.
Du kan evt spørge Mediacheckpoint.de hotline om de sender dansk brugerguide med når det er en Pioneer.
|
Posted By: haug
Date Posted: 19-November-2004 at 10:52
Hej
Ok jeg har lige mailet til dem at de skal ændre min ordre fra forudbetaling til efterkrav, ca 70kr. forskel når jeg regner de 60 kr til banken med. og så kan jeg få den meget før
Jeg har mailet til dem igår og fik disse svar
The recorder comes with an German and English manual. There are also some other european languages includet....
The recorder is on stock at moment and can be shipped imediately....
Pioneer items has no european warranty and so you have to send back the machine to Germany to get it repaired in the warranty time.
We are authorized Pioneer reseller....
|
Posted By: lahan
Date Posted: 19-November-2004 at 10:58
Du kan jo satse på at der følger en dansk manual med, ellers kan du selv hente den inde under links -> brugermanualer.
/L
|
Posted By: haug
Date Posted: 19-November-2004 at 11:03
hej
ja det tror jeg også bare jeg gør,
med hensyn til garanti, må det vel være som de andre steder der handles i tyskland. At man blot faxer garantibevis ned og får det underskrevet. så kan man få den rep. her i DK ?
haug
|
Posted By: Keld
Date Posted: 19-November-2004 at 12:54
Ikke nødvendigvis.
Jeg tror det var Lars eller MichaelS der tidligere skrev, at der kunne være forhandlere, som fik maskinerne billigere, mod at de fraskrev sig Pioneers garanti, og dermed selv stod for al garantireparation. Er det tilfældet, skal maskinen naturligvis til Tyskland for reparation.
Keld
|
Posted By: Cooper1337
Date Posted: 19-November-2004 at 16:45
Hej,
Har rigtig gode erfaringer med mediacheckpoint.de, de har leveret hurtigt og deres service har været helt i top (hvad angik spørgsmål inden køb og leverance). Priserne er heller ikke værst 
/C
|
Posted By: NIKKO
Date Posted: 19-November-2004 at 16:51
Til Keld
Jeg mener at det er en gang vrøvl. Forhandleren kan ikke fraskrive sig en garanti på kundens vegne. Det har jeg aldrig set endnu og jeg har ellers grundigt analyseret bunker af tyske forhandlere. Hvis det var tilfældet, skal det klart og tydeligt fremgå af AGB. Kunden har altid Europagaranti på mærkevarerne. Det har slet ikke noget med forhandleren at gøre. Kun hvis kunden ønsker at benytte sig af garantiperioden ud over det 1. år, har forhandleren noget med sagen at gøre, når vi taler om udenlandske kunder.
NIKKO
|
Posted By: haug
Date Posted: 19-November-2004 at 19:01
hej
hmm de er ikke så hurtige til at læse deres mail. Sendte en mail til dem i formiddags og bad dem ændre min ordre fra forudbetaling til efterkrav.
Den har de ikke svaret på endnu øv, øv
Nå vi må se hvad de finder ud af på mandag
haug
|
Posted By: haug
Date Posted: 19-November-2004 at 19:07
hej igen
sorry, der var jeg lige hurtig nok, har netop modtaget en mail MCP om at de har ændret min ordre til efterkrav.
Fornemt de lukker ellers kl. 18
Så er det bare og se frem til mailen med at pakken er sendt (sikkert mandag)
haug
|
Posted By: Lars
Date Posted: 19-November-2004 at 23:13
Hej Nikko
NIKKO wrote:
Forhandleren kan ikke fraskrive sig en garanti på kundens vegne. |
Øh, Europa garanti er vel ikke blevet lovpligtig 
NIKKO wrote:
Kunden har altid Europagaranti på mærkevarerne. |
Ok, men rent juridisk er det forhandleren der skal yde den 2-årige reklamationsret (hvis Tyskland ellers har samme lovgivning som os på det område).
NIKKO wrote:
Det har slet ikke noget med forhandleren at gøre. Kun hvis kunden ønsker at benytte sig af garantiperioden ud over det 1. år, har forhandleren noget med sagen at gøre, når vi taler om udenlandske kunder. |
Der var tale om - og det kan meget vel blot være et rygte skabt af uvidenhed i et importør/fabrikant led - at nogle forhandere fik apparaterne billigere mod at afskrive europa-garantien og selv overtale alle forpligelser iht. lovgivningen.
Der er jo ikke noget i vejen for at gøre det. Forhandlerne har ingen juridisk ret til hverken reklamation eller garanti fra fabrikantens side, og måske har nogle af de store forhandleren i forvejen en velfungerende support organisation gearet til den slags.
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Posted By: NIKKO
Date Posted: 19-November-2004 at 23:48
Lars wrote:
....Øh, Europa garanti er vel ikke blevet lovpligtig .....
|
Nej Lars, det er en RET man har, og som ikke kan fratages en uden at man bliver oplyst om det.
NIKKO
|
Posted By: Lars
Date Posted: 20-November-2004 at 00:11
Hej Nikko
Jeg ved ikke om man kan kræve sådan en ret , men under alle omstændigheder bør man få noteret enhver ekstra garanti-ordning el.lign. på kviteringen ved købet.
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Posted By: NIKKO
Date Posted: 20-November-2004 at 00:22
Lars wrote:
Jeg ved ikke om man kan kræve sådan en ret , men under alle omstændigheder bør man få noteret enhver ekstra garanti-ordning el.lign. på kviteringen ved købet.
/Lars
|
Jeg kan godt lide at du skriver bør. Jeg har ringet og forhørt mig hos Sony DK, og de forklarede at på alle SONY recordere ydes altid Europa Garanti det første år. Jeg spurgte om Garanti-beviset skulle udfyldes af forhandleren. Jeg fik det svar, at det egentligt skulle skrives under, men at det nærmere var reglen end undtagelsen at denne udfyldning manglede fra forhandlerens side. Men garantien dækkede, blot man kunne fremvise købsfaktura. Det var det svar jeg fik uden nogen som helst tøven.
Nikko.
|
Posted By: Lars
Date Posted: 20-November-2004 at 00:30
Hej Nikko
NIKKO wrote:
Jeg har ringet og forhørt mig hos Sony DK, og de forklarede at på alle SONY recordere ydes altid Europa Garanti det første år. |
Ja, Sony har en fin garanti ordning.
NIKKO wrote:
Jeg spurgte om Garanti-beviset skulle udfyldes af forhandleren. Jeg fik det svar, at det egentligt skulle skrives under, men at det nærmere var reglen end undtagelsen at denne udfyldning manglede fra forhandlerens side. Men garantien dækkede, blot man kunne fremvise købsfaktura. Det var det svar jeg fik uden nogen som helt tøven. |
Jep, men min pointe er at man ikke bare kan tage for givet at sådan gør alle, og derfor er det en god idé at få enhver ekstra garanti på skrift.
Philips gør vist det samme som Sony. Pioneer vil have garanti beviset udfyldt. JVC reparerer vist ikke apparater på tværs af grænserne. Panasonic, Thomson, Yamaha m.fl. andre ved jeg ikke med.
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Posted By: NIKKO
Date Posted: 20-November-2004 at 00:38
Hej Lars
Okay Lars - jeg kan kun udtale mig om SONY, idet det kun er dem, jeg har haft direkte kontakt med. I tilfælde af køb vil jeg da også forsøge at få underskriften på garantien.
NIKKO
|
Posted By: HenrikH
Date Posted: 20-November-2004 at 01:59
Der er da vist helt "koks" i den - så lad mig lige ridse op:
Den danske købelov, der hjemler 2 års reklamationsret (6 mdr.s garanti) gælder kun danske forhandlere. Denne lov gælder IKKE overfor tyske forhandlere.
At man så efter tysk lovgivning har 2 års garanti/reklamtionsret (så vidt jeg husker) er noget helt andet. Men det betyder, at man skal aflevere produktet til den tyske forhandler, da det er ham der yder garantien - ikke fabrikken/importøren. Garanti/reklamationsret er i lovgivningsmæssig sammenhæng ALTID et forhold mellem sælger og køber.
At fabrikken så har lavet en europa-garanti, der bevirker at man kan få et produkt købt i f.eks. tyskland repareret i danmark er noget helt tredje, og IKKE noget man har lovmæssigt krav på!
Om der så handles mellem fabrik og forhandler uden denne europagaranti (for at få en billigere pris) tror jeg ikke at fabrikkerne vil være med til, da køberne jo ikke på forhånd kan vide om det forholder sig således eller ej. Det vil give fabrikken/produktet dårlig omtale, hvis en kunde var ude for noget sådant - og det ligger ikke til mærkevare-producenterne.
------------- mvh
Henrik
|
Posted By: NIKKO
Date Posted: 20-November-2004 at 10:00
HenrikH wrote:
At fabrikken så har lavet en europa-garanti, der bevirker at man kan få et produkt købt i f.eks. tyskland repareret i danmark er noget helt tredje, og IKKE noget man har lovmæssigt krav på!
|
Det er en ret til reparation i Danmark, man har i følge SONYs support-afd.´s oplysninger, og man kan også læse om den på deres hjemmeside. Det hedder Europa-Garanti. Det er ikke et ord jeg har opfundet. Jeg har aldrig sagt at man rent lovmæssigt har ret. Men fabrikanten giver en ret til reparation, som ingen forhandler mig bekendt kan gå ind og fratage en ved en prisforhandling. Så skal det stå i AGB hos den tyske forhandler i hvert fald. Det har jeg opså nævnt, hvis man læser mine indlæg tidligere.
Det var det jeg mente! Alt andet er vist kun ordkløveri.
NIKKO
|
Posted By: haug
Date Posted: 22-November-2004 at 15:05
Hej
Har lige modtaget mail om at UPS har "modtaget" min maskine og at den er på vej.
Men jeg tænkte på, set i tidligere indlæg. Jeg kan betale med DK kr. hos UPS når de kommer (lige penge), men hvilken pris (kurs) skal jeg regne ud efter. er det dagskursen den dag jeg modtager den eller ??
haug
|
Posted By: Garfield
Date Posted: 22-November-2004 at 16:57
haug wrote:
..Men jeg tænkte på, set i tidligere indlæg. Jeg kan betale med DK kr. hos UPS når de kommer (lige penge), men hvilken pris (kurs) skal jeg regne ud efter. er det dagskursen den dag jeg modtager den eller ??.. |
Da jeg købte i sin tid pr efterkrav passede det med kurs 750. Ja, jeg tror det er på modtagelsedagen kursen er gældende for.
Garfield
|
Posted By: mollekas
Date Posted: 24-November-2004 at 08:32
Har bestilt en Philips 725H hos http://www.mediacheckpoint.com/ - www.mediacheckpoint.com
i fredags. Får en email mandag med forventet leveringstid onsdag
afsendt med UPS. Når jeg så tjekker pakken via sporingsnummer her
onsdag morgen, fortæller den mig at pakken stadig befinder sig på
afsenderadressen mandag aften.
Ville bare høre om folks erfarringer med UPS og om pakkens faktiske
leveringstid stemte godt overens med sporingsinformationerne fra UPS og
med deres information omkring forventet ankomst.
/ Kasper
|
Posted By: mollekas
Date Posted: 24-November-2004 at 13:31
Nu er jeg blevet klogere på mht. UPS. Pakkerne bliver smidt ind i en
lastbil i tyskland. Da der er så mange pakker, bliver de ikke scannet.
Det betyder at man ikke kan følge ordentlig med i status. Dvs. man kan
ikke se at pakken er ved at blive transportet til Danmark. Grunden til
forviringen er at deres FAQ beskriver en masse flotte status som pakken
kan have undervejs.
Ydermere kan jeg se at pakken er kommet til danmark kl. 7.36 i morges,
men det fremgik først af deres sporringsside efter kl. 09.00 ... men
der skal man ligesom have besluttet om man tager på arbejde eller ej.
Konklusionen er efter feedback på mail (fik svar allerede ½ time efter
) at man ikke skal lægge noget i sporingssystemet, men stole fuldt ud
på deres forventet leveringstid indtil andet er blevet fortalt.
men hvor fedt er det at have et sporingssystem som forvirrer mere end det gavner 
/ Kasper
|
Posted By: lamo1960
Date Posted: 24-November-2004 at 13:37
Nej det er ikke til decideret meget hjælp. Tak for oplysninger, har
bestilt en Pio 520 fredag samme sted. Med forventet ankomst til mig d.
25.
|
Posted By: mollekas
Date Posted: 25-November-2004 at 08:53
Nu fik jeg endelig min Philips dvd optager ... men slet ikke uden problemer .
Maskinen var sat til forventet ankomst i går, og foruden ovenstående problemer ... bliver det alligevel endnu værrere .
Kl. 09.30 ringer min mobil ... dog kan jeg ikke tage den, da naturen kaldte .
Så langt så godt. Kigger på den bagefter for at se hvem der ringede, og
kan se at det er hovednummeret fra UPS. Jeg ringer tilbage, men alle de
medarbejdere jeg får fat kan ikke hitte ud af hvem der har ringede.
Nogle timer senere ringer en mand og siger, at der er ingen problemer
med min pakke. Sålænge der ikke har været nogle at ringe på døren. OK
tænker jeg ... jeg venter og venter og klokken bliver 17.00. Pakken er
stadig ikke kommet. Jeg ringer til kundetjensten, og de fortæller mig
at de er forsinktet i op en time. Jeg bliver bedt om at ringe igen kl.
17.45. Kl. 17.45 ringer chauføren til mig. Han er kommet tilbage til
firmaet og bringer ikke flere pakker ud i dag. Han fortæller mig så at
han har været ude hos mig om morgenen. Det viser sig så at det var ham
der ringede om morgenen, og da der ikke var nogen der tog
mobiltelefonen, formoede han at der ikke var nogen hjemme.
Så er det lige jeg tænker hva faen sker der her???
Kan det virkelig være rigtigt at fordi man ikke kan tage telefonen i 2
min, så mister man muligheden for at modtage sin pakke ... fandme ringe
. Hvis så bare det viste nummer var chauførens mobilnummer og ikke hovednummeret ... men håbløst firma 
Ydermere scanner chauføren ikke pakken ind som "forsøgt afleveret", og
dermed har den flinke kundetjeneste heller ikke en chance for at vide
noget. Det ender med at jeg spildte en hel arbejdsdag derhjemme. Fik
muligheden for at modtage pakken på arbejdet dagen efter ... men hvad
kan bruge det til når man ikke kan vente med at lege med maskinen? Jeg
måtte så selv køre ud og hente den på deres lager, således at jeg i det
mindste kunne lege med den om aften ... men hold kæft en ringe
fremgangsmåde fra UPS side ... en stor PIL ned til dem.
/ Kasper
|
|