Print Page | Close Window

Fejl på X10?

Printed From: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Category: Visnings- og lytte-udstyr
Forum Name: Plasma TV
Forum Description: Forum for Plasma TV (PDP)
URL: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=71955
Printed Date: 06-Juni-2025 at 19:21
Software Version: Web Wiz Forums 12.07 - https://www.webwizforums.com


Topic: Fejl på X10?
Posted By: isteen
Subject: Fejl på X10?
Date Posted: 11-December-2009 at 15:35
Panasonic X10 diskuteret i en anden tråd, denne er mest til folk der bemærker fejl på deres Panasonic X10.

Siden jeg skiftede fra at modtage på DVB-T til DVB-C har jeg haft meget korte periodiske udfald af signalet.
De komme 1-2 gange i timen, og udfaldet varer mindre end et sekund.

Efter først at have tjekket med fællesantennen, kontaktede jeg Expert.
De havde netop modtaget et Panasonic X10 retur til reparation, med et identisk problem (med på modtagelse af DVB-T).
De analoge kanaler har ikke samme periodiske udfald (min fællesantenne leverer stadig alle kanaler analogt).

Expert ville afvente en løsning på problemet, på det TV de havde til reparation, og derefter kontakte mig.


Andre der har oplevet noget tilsvarende på et X10?

-------------
Steen



Replies:
Posted By: ipk
Date Posted: 11-December-2009 at 16:15
Jeg døjer med det samme på min G15, men det er kun TV2 der giver problemer. Jeg vil være glad hvis du melder tilbage når der er en løsning.

-------------
Mv. Ivan

Panasonic 46G15 Viera, Panasonic DMP-BDT220, Denon AVR-2312, Monitor Audio BXW 10 SUB, Monitor Audio BX Center, Audio Pro Cinema/ Allroom C2.


Posted By: Circon
Date Posted: 11-December-2009 at 16:39
Det er ikke fjernsynet der fejler noget.Jeg er 100 % sikker.Du skriver også, at de analoge kanaler ikke fejler noget.Så kan det jo ikke være fjernsynet. Panasonic kender heller ikke noget til det.
Jeg havde det samme problemer min min svigermors x 10 y og problemet er løst.Hvordan?Det kan jeg ikke rigtig svare på, men efter 9 dage med periodisk udfald har de sidste 8 dage kørt perfekt.Wink
Mvh


Posted By: Circon
Date Posted: 11-December-2009 at 16:49
Originally posted by ipk ipk wrote:

Jeg døjer med det samme på min G15, men det er kun TV2 der giver problemer. Jeg vil være glad hvis du melder tilbage når der er en løsning.
Det er ikke kun tv2, det er på alle digitalr kanaler.hvis du kun har oplevet det på tv2 er det et tilfælde.
 
Mvh


Posted By: isteen
Date Posted: 11-December-2009 at 18:04
Originally posted by Circon Circon wrote:

Det er ikke fjernsynet der fejler noget.Jeg er 100 % sikker.Du skriver også, at de analoge kanaler ikke fejler noget.Så kan det jo ikke være fjernsynet. Panasonic kender heller ikke noget til det.
Jeg havde det samme problemer min min svigermors x 10 y og problemet er løst.Hvordan?Det kan jeg ikke rigtig svare på, men efter 9 dage med periodisk udfald har de sidste 8 dage kørt perfekt.Wink

Mvh


Ifølge Expert, er signalet 100%, og ingen andre har klaget over det.
Når de analoge kanaler virker fint, og de digitale kanaler fejler, kunne det jo fx tyde på en fejl i tuneren.

-------------
Steen


Posted By: isteen
Date Posted: 11-December-2009 at 18:06
Originally posted by Circon Circon wrote:

Originally posted by ipk ipk wrote:

Jeg døjer med det samme på min G15, men det er kun TV2 der giver problemer. Jeg vil være glad hvis du melder tilbage når der er en løsning.



Det er ikke kun tv2, det er på alle digitalr kanaler.hvis du kun har oplevet det på tv2 er det et tilfælde.
 

Mvh


Jeg har tit et rigtigt dårligt signal på News (analogt) - så hvem der har gang i hvad, vides ikke

-------------
Steen


Posted By: isteen
Date Posted: 11-December-2009 at 18:06
Originally posted by ipk ipk wrote:

Jeg døjer med det samme på min G15, men det er kun TV2 der giver problemer. Jeg vil være glad hvis du melder tilbage når der er en løsning.


Skal jeg nok

-------------
Steen


Posted By: Bruger udmeldt 38
Date Posted: 11-December-2009 at 18:37
Originally posted by isteen isteen wrote:

Når de analoge kanaler virker fint, og de digitale kanaler fejler, kunne det jo fx tyde på en fejl i tuneren.
 
Nej, det kunne tyde på at signalet ikke er i orden - 100% eller ej...
 
M.v.h.


Posted By: Circon
Date Posted: 11-December-2009 at 18:54
Originally posted by Henrik B. Henrik B. wrote:

Originally posted by isteen isteen wrote:

Når de analoge kanaler virker fint, og de digitale kanaler fejler,  kunne det jo fx tyde på en fejl i tuneren.
 
Nej, det kunne tyde på at signalet ikke er i orden - 100% eller ej...
 
M.v.h.
Det er lige det.Problemet opstår nemlig hvis nogen bruger f.eks køleskab , emhætte o.s.v
Det behøver heller ikke være i netop din lejligehd.Det kan sagtens være naboens lejlighed.
De korte udfald skyldes nemlig hvis køleren går i gang eller emhætten o.s.v.
Jeg bor i hus og har ingen problemer.En ven fra mig har det samme problem og han bor i lejlighed.
Dem med problemer=Bor i hus eller lejlighed.
Jeg har før startet en tråde, hvor jeg mente at det skyldes en fejl i elinstallationen, med det er det ikke.
Men sagen er jo at jeg har løst problemet og det virker.Det bliver spændene, hvad expert siger.


Posted By: Circon
Date Posted: 11-December-2009 at 19:04
Originally posted by isteen isteen wrote:

Originally posted by Circon Circon wrote:

Det er ikke fjernsynet der fejler noget.Jeg er 100 % sikker.Du skriver også, at de analoge kanaler ikke fejler noget.Så kan det jo ikke være fjernsynet. Panasonic kender heller ikke noget til det.
Jeg havde det samme problemer min min svigermors x 10 y og problemet er løst.Hvordan?Det kan jeg ikke rigtig svare på, men efter 9 dage med periodisk udfald har de sidste 8 dage kørt perfekt.Wink

Mvh


Ifølge Expert, er signalet 100%, og ingen andre har klaget over det.
Når de analoge kanaler virker fint, og de digitale kanaler fejler, kunne det jo fx tyde på en fejl i tuneren.
Beklager Steen, men det tror jeg ikke.De korte udfald skyldes en meget hurtig afbrydelse af det digitale signal og derfor siger din pana " no signal ".
Vh


Posted By: isteen
Date Posted: 11-December-2009 at 19:18
Originally posted by Circon Circon wrote:

Beklager Steen, men det tror jeg ikke.De korte udfald skyldes en meget hurtig afbrydelse af det digitale signal og derfor siger din pana " no signal ".


Det er lige det! Signalet forsvinder lige akkurat så længe, så TV'et popper op med beskeden "intet signal".

-------------
Steen


Posted By: Circon
Date Posted: 11-December-2009 at 19:28
Der kan du se !!.bor du i lejlighed?


Posted By: isteen
Date Posted: 11-December-2009 at 23:13
Nix, i hus

-------------
Steen


Posted By: Bruger udmeldt 38
Date Posted: 11-December-2009 at 23:22
Med en gammel elinstallation?
 
M.v.h.


Posted By: isteen
Date Posted: 11-December-2009 at 23:25
Originally posted by Henrik B. Henrik B. wrote:

Med en gammel elinstallation?
 

M.v.h.


Garanteret

-------------
Steen


Posted By: Circon
Date Posted: 12-December-2009 at 08:40
Originally posted by isteen isteen wrote:

Nix, i hus
Men du har en fællesantenne ( kabel ) !?Hvor flere er tilsluttet?


Posted By: Circon
Date Posted: 12-December-2009 at 08:45
Prøv en gang, mens du kigger på din fjernsyn, at tænde og slukke alt hvad du har (en efter en )
Især køleskab på kontakten i skabet,emhætte og alt andet flere gang .Hvis du er heldig, kan du se en sammenhæng.


Posted By: isteen
Date Posted: 12-December-2009 at 10:31
Originally posted by Circon Circon wrote:

Originally posted by isteen isteen wrote:

Nix, i hus

Men du har en fællesantenne ( kabel ) !?Hvor flere er tilsluttet?


Jeps. Jeg bor i en mindre by, hvor en stor del husstande er tilsluttet
http://www.randersegnen.dk/page2.asp?page_id=37 - link

-------------
Steen


Posted By: Circon
Date Posted: 12-December-2009 at 14:17

Send en mail til denne adresse.

< mailto:info@Servicecentergruppen.dk - info@Servicecentergruppen.dk
Det er Panasonics serviceafdeling.Jeg har skrevet til dem og den sidste svar jeg fik, var at de overhoved ikke kender noget til problemet.Jo flere der skriver jo bedre er det jo.
Vh


Posted By: isteen
Date Posted: 20-December-2009 at 09:50
Originally posted by Circon Circon wrote:

Send en mail til denne adresse.


< mailto:info@Servicecentergruppen.dk - [COLOR=#0066cc - info@Servicecentergruppen.dk[/COLOR -

Det er Panasonics serviceafdeling.Jeg har skrevet til dem og den sidste svar jeg fik, var at de overhoved ikke kender noget til problemet.Jo flere der skriver jo bedre er det jo.

Vh


Indtil videre, så er her en lille opdatering af hvad der er sket.
Jeg har skrevet til Panasonic på support.dk@eu.panasonic.com - og jeg har snakket med Expert, som netop har fået et Panasonic X10 til reparation, med nøjagtigt samme problem.

Når/hvis jeg hører mere, vender jeg tilbage med flere oplysninger...og håber andre vil gøre det samme

-------------
Steen


Posted By: Circon
Date Posted: 20-December-2009 at 10:09
Kan næsten ikke vente.Mormors x10y  har ingen problemer mere.


Posted By: isteen
Date Posted: 20-December-2009 at 11:13
Underligt...

-------------
Steen


Posted By: Circon
Date Posted: 20-December-2009 at 17:35
Steen, prøv det en gang.Tænd for fjernsynet.Skal være på dvb-c.Tryk på tv knappen, vælg analog og tryk ok.Vent et minut og vend derefter tilbage på dvb-c og tryk ok. Det har jeg lavet og problemet var forsvundet.Tilfælde? ingen anelse


Posted By: Sigida
Date Posted: 20-December-2009 at 18:15
Jamen jeg ved det er et problem yousee døjer med, det er pga dvb-t signalet går ind og påvirker signalet. få dig et bedre antennekabel, dette skulle umidelbart hjælpe på problemet.

-------------
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4


Posted By: Circon
Date Posted: 20-December-2009 at 18:33
der er helt noget andet du taler om !!!!!!!!!!!


Posted By: Sigida
Date Posted: 20-December-2009 at 19:34
Nej udfald i signalet er et problem yousee døjer med, hvor de forsvinder og i det andet øjeblik er det tilbage igen, det er fordi dvb-t går faktisk ind og påvirker signalet på dvb-c, og der ville gå et stykke tid før der var styr på det men et bedre antenne kabel som er dobbeltskærmet mm. ville kunne muligvis afhjælpe problemet.

-------------
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4


Posted By: isteen
Date Posted: 20-December-2009 at 21:09
Originally posted by Sigida Sigida wrote:

Nej udfald i signalet er et problem yousee døjer med, hvor de forsvinder og i det andet øjeblik er det tilbage igen, det er fordi dvb-t går faktisk ind og påvirker signalet på dvb-c, og der ville gå et stykke tid før der var styr på det men et bedre antenne kabel som er dobbeltskærmet mm. ville kunne muligvis afhjælpe problemet.


Jeg har altså også problemet på en fællesantenne, der intet har at gøre med Yousee

-------------
Steen


Posted By: isteen
Date Posted: 20-December-2009 at 21:15
Originally posted by Circon Circon wrote:

Steen, prøv det en gang.Tænd for fjernsynet.Skal være på dvb-c.Tryk på tv knappen, vælg analog og tryk ok.Vent et minut og vend derefter tilbage på dvb-c og tryk ok. Det har jeg lavet og problemet var forsvundet.Tilfælde? ingen anelse


Det har jeg nu prøvet, så må vi se om der sker nogle ændringer

For et par dage siden prøvede jeg noget helt andet!
Jeg gik ind i indstillinger, og lod DVB-C tuneren søge efter en opdatering.
Det gik der 5-10 minutter med, så meldte tuneren "klar".

Det eliminerede ikke problemet, men udfaldet sker ikke længere hver time...så måske har det hjulpet en smule?

-------------
Steen


Posted By: isteen
Date Posted: 24-December-2009 at 10:42
Originally posted by Sigida Sigida wrote:

Jamen jeg ved det er et problem yousee døjer med, det er pga dvb-t signalet går ind og påvirker signalet. få dig et bedre antennekabel, dette skulle umidelbart hjælpe på problemet.


Mit antennekanbel går hen til min recorder, og derfra til TV - skal jeg udskifte begge kabler?
Jeg bruger ganske almindelige kabler, hvad skal jeg gå ud og købe?

-------------
Steen


Posted By: isteen
Date Posted: 29-December-2009 at 16:29
Nu har jeg været ude og købe Tech+Link High Quality Antennekabel - og de penge var ikke givet godt ud. Det har i hvert fald ikke afhjulpet problemet :-(

-------------
Steen


Posted By: isteen
Date Posted: 30-December-2009 at 14:56
Hermed det svar jeg fik fra en tekniker hos Expert:

Enkelte panasonic modeller ’taber’ kanalerne – det lyder ikke til at være problemet, men følger en vejlledning som måske også hjælper på det udfald kunden oplever. Denne "fejl" skyldes at Automatisk opdatering er slået til.

For at rette dette skal I gøre følgende:

Tv skal stå på DVB-C
Vælg menu
Vælg indstillinger
Vælg system
Vælg automatisk opdatering, brug pil til venstre og slå automatisk opdatering fra.

alternativt kan kunden prøve dette :

Panasonic
Auto søgning
Stop søgning (tv vil nu stå på DVB-T )
Vælg menu
Indstillinger for DVB-T
Nederst kan man vælge tilføg DVB-C kanaler
Vælg tilføg DVB-C kanaler og lav en ny søgning.
Alle kanaler vil nu være på tv ( DVB-T,DVB-C og analog )

Hvis ovenstående ikke hjælper skal kunden have tage fat i Panasonic, som måske kender til problemet – som er nyt for mig.

Jeg vil prøve mig lidt frem, håber andre med samme problem, også kan forsøge sig lidt.
Meld gerne tilbage, om/hvis det er noget der løser problemet

-------------
Steen


Posted By: isteen
Date Posted: 25-Marts-2010 at 13:55
Lovede en tilbagemelding, når jeg vidste mere...

Expert fik i går fladskærmen til service. I dag ringede de så, og meddelte at den ikke fejlede noget.
Ifølge Expert, er det en kendt fejl på den fællesantenne, jeg er tilsluttet.

Problemerne med periodiske "knald" på analoge kanaler, kan ifølge Expert afhjælpes ved, at man skifter til mono-lyd.

Problemerne med de periodiske udfald på DVB-C har de endnu ikke kunnet afhjælpe!

-------------
Steen



Print Page | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - https://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net