Dårlig service, eller? Hjælp!
Printed From: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Category: Visnings- og lytte-udstyr
Forum Name: Apple udstyr
Forum Description: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
URL: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=87474
Printed Date: 21-Maj-2025 at 11:25 Software Version: Web Wiz Forums 12.07 - https://www.webwizforums.com
Topic: Dårlig service, eller? Hjælp!
Posted By: ladiesman217
Subject: Dårlig service, eller? Hjælp!
Date Posted: 14-Oktober-2010 at 21:12
Hej,
Søger lige jeres vurdering på dette...
Jeg (var så dum) at købe en iPhone 4 hos Telia den 18. august 2010.
På de snart to måneder der er gået nu, har jeg fået to ting der generer mig:
1. Det der minder om en død pixel (mikro begatel pixel, men den er der) midt i skærmen, og den generer mig ret meget, for jeg ser den, selvom andre ikke ser den.
2. Tænd/sluk knappen sidder løst og rasler når man ryster med den. Den virker fint og sidder ikke løst, men den rasler bare når man ryster med den. Jeg har lært at leve med det, men det er vel stadig en fejl?!
For ca. tre uger siden var jeg oppe med telefonen for at klage over den pixelfejl. De godkendte fejlen i Telia Shoppen og sendte den ind. En uge efter kom den tilbage, med den besked om at værkstedet ikke kunne finde fejlen, og det kostede mig nu 225 kr. i undersøgelsesgebyr, hvilket de lige havde glemt at indformere mig om Jeg klagede så, og kom så til at snakke med det der skulle være "chefen" for den afdeling. Vi gik ind bagved, og han foretog nogle opkald. Han kunne så fortælle mig at Apples pixelpolitik er at der må være op til 3-5 døde pixels i skærmen, så derfor kunne de ikke hjælpe mig. Fair nok. Jeg klagede over jeg skulle betale de 225 kr. igen, men de ville ikke give sig, så jeg bed det i mig og betalte 225 kr. af mine surt tjente penge.
Jeg undrer mig bare over, at folk på amerikanske forums skriver, at de får byttet deres iPhone til en ny ved den mindste pixelfejl, men de ser måske anderledes på det i Amerika? 
I sidste uge snakkede jeg så med en af mine kammerater. Han havde samme problem med sin tænd/sluk knap som jeg, og han havde så leveret sin iPhone 4 hos 3, hvor han havde købt den. Der fik han at vide, at det var slet ikke den første telefon de havde fået med den "fejl" og de godkendte med det samme fejlen, og sendte en ind. Der gik præcis 6 dage, og han fik en SPRIT NY iPhone 4 tilbage, KUN pga. den tænd/sluk knap rasler når man man ryster telefonen.
Jeg tænkte "fedt, så vil jeg sgu da også lige prøve med min".. Jeg gik så ned i Telia Shoppen igen i dag, og fortalte dem min tænd/sluk knap rasler når man ryster telefonen, og om de havde hørt det før. Han kiggede på den, og sagde at det havde de aldrig hørt om, men de ville gerne sende den ind for mig. Jeg fortalte så historien om min kammerat, men jeg kunne ikke få dem til at sige "god" for fejlen, og hvis deres værksted ikke ville finde nogle fejl, så skal jeg stadig betale 225 kr. IGEN for undersøgelsesgebyr. Det valgte jeg så at lade være med i første omgang, og ville lige spørge her først om hvad I synes jeg bør gøre.
Er det bare mig der er sippet, eller skal jeg gå ned og få den sendt ind? En jeg kender fra en Telenor afdeling siger, at jeg bare skal blive ved med at presse på, for det kan ikke passe at en telefon i den prisklasse skal have fejl, men jeg har heller ikke råd til at betale 225 kr. hver gang, for jeg kan jo ikke få dem til at betale for undersøgelsen.
Nogle forslag?
-------------
|
Replies:
Posted By: Bruger udmeldt 38
Date Posted: 14-Oktober-2010 at 21:28
Du SKAL have oplyst en pris for undersøgelse på forhånd!
M.v.h.
|
Posted By: ladiesman217
Date Posted: 14-Oktober-2010 at 21:43
Ja, også det jeg tænkte! Men det mente de jeg havde fået at vide, så det var påstand mod påstand, og det gad jeg ikke bruge tid på i denne omgang, men hvad synes du jeg skal gøre nu? Tage chancen og sende den ind, for jeg tænker bare, at 3 og Telia må da yde samme service ang. den tænd/sluk knap?
-------------
|
Posted By: Bruger udmeldt 38
Date Posted: 14-Oktober-2010 at 21:44
Fisk!?
Jeg holder mig bl.a. af samme grund helt fra æble-produkter...
M.v.h.
|
Posted By: ladiesman217
Date Posted: 14-Oktober-2010 at 21:46
Ja, det er sgu en lukket (korrupt) verden... Men tak for dit svar alligevel
-------------
|
Posted By: mkirkelund
Date Posted: 14-Oktober-2010 at 21:51
Apple plejer at være gode til at bytte deres produkter, i hvert fald med den aftale vi har der hvor jeg arbejder.
Når du sender din telefon ind, mener jeg dog at du skriver under på at du kan blive faktureret 225,- kr. hvis de ikke finder fejl.
Hos os plejer det også at være således at der kan markeres i et felt, at den ansatte har set fejlen.
|
Posted By: Bruger udmeldt 43
Date Posted: 14-Oktober-2010 at 21:53
Hvis du føler du har købt et defekt produkt, og forhandleren ikke vil hjælpe. Så er der kun Forbrugerklagenævnet!
Det andet får du ikke en disse ud af, andet end de griner deres røv i laser...
|
Posted By: ladiesman217
Date Posted: 14-Oktober-2010 at 22:07
Kampus wrote:
Hvis du føler du har købt et defekt produkt, og forhandleren ikke vil hjælpe. Så er der kun Forbrugerklagenævnet!
Det andet får du ikke en disse ud af, andet end de griner deres røv i laser... |
Jeg ved ikke om jeg føler jeg har købt et defekt produkt, men i og med, at der er en pixelfejl og den løse tænd/sluk knap, så synes jeg godt, at de kunne se på den uden at kræve de penge.
Men der er jo ikke andet for end at prøve at sende den ind og se hvad der sker.
Hvad vil du så gøre, hvis jeg nu sender den ind, og jeg ikke får den lavet/erstattet, når min kammerat fik den erstattet hos 3? Så skal jeg vel klage til andre steder?
-------------
|
Posted By: Bruger udmeldt 43
Date Posted: 14-Oktober-2010 at 22:13
Jamen det nytter jo ikke noget hvis de ikke anerkender "fejlen" inden den sendes ind. Du får garanteret bare lov at betale igen. Derfor min bemærkning med at de griner deres røv i laser. Jeg har selv prøvet det med en nyindkøbt stationær komputer, hvor skærmen gik i sort midt i det hele. Jeg indleverede det hele til forhandleren, der ikke kunne finde fejlen og bon'ede mig for 250 kr
|
Posted By: ladiesman217
Date Posted: 14-Oktober-2010 at 22:20
Problemet er bare, at selvom de anerkender fejlen, inden den sendes ind, så skal jeg stadig betale 225 kr. hvis værkstedet ikke finder fejlen 
Der synes jeg 3 gjorde det godt ved min kammerat. De lovede ham nemlig at de ville dække omkostningerne hvis fejlen ikke blev fundet på værkstedet, da de havde godkendt fejlen inden de sendte den ind. Så det er da til at brække sig over, at Telia ikke vil gøre det på samme måde.
-------------
|
Posted By: Bruger udmeldt 43
Date Posted: 14-Oktober-2010 at 22:25
Har du fortalt Telia om servicen hos 3? Og hvad siger de til den?
|
Posted By: ladiesman217
Date Posted: 14-Oktober-2010 at 22:44
Jamen de sagde jo, at de ikke kunne garantere noget, og at jeg ligemeget hvad ville blive opkrævet et gebyr på 225 kr. hvis værkstedet ikke fandt noget... Så derfor gad jeg ikke sende den ind i dag, men undrer mig bare over at 3 kan yde den service så... Tror jeg prøver en anden Telia butik i næste uge...
-------------
|
Posted By: Simon, TC
Date Posted: 14-Oktober-2010 at 22:47
Henrik B. wrote:
Fisk!?
Jeg holder mig bl.a. af samme grund helt fra æble-produkter...
M.v.h. |
Fordi Apple uomtvisteligt er det eneste firma, der nogensinde har involveret sig i sager hvor kunden ikke får ret? - Jeg har haft to iPhones inde hos Telia (begge 3GS) - begge blev ombyttet uden problemer indenfor 5 dage, til spritnye telefoner.
Begge gange skrev jeg også under på at det ville koste 225,- for undersøgelsen, hvis fejlen ikke blev fundet, hvilket jeg finder helt rimeligt, i og med en stor del af fejl på elektroniske produkter opstår pga. fejlbetjening og ej defekt. Kom self. ikke til at betale da defekten begge gange blev anerkendt. En med død pixel og en med en luftbobbel under skærmen.
Til gengæld købte jeg engang en ny Nokia hos Telenor, som var defekt da jeg pakkede den ud. Den måtte jeg pænt vente 3 uger på at få repareret.
------------- Tape Connection MKII
|
Posted By: Bruger udmeldt 38
Date Posted: 14-Oktober-2010 at 22:49
Nej, fordi Apple tilbageviser åbenlyse fabrikationsfejl - og de har gjort det i årevis...
M.v.h.
|
Posted By: ladiesman217
Date Posted: 14-Oktober-2010 at 23:03
Simon lyder sygt nok du fik en ny pga. en pixelfejl... Hvad sagde du til dem, og hvad fik du dem til at skrive?
-------------
|
Posted By: Pade2204
Date Posted: 14-Oktober-2010 at 23:20
Har du råd til en så dyr tlf som iphone 4, har du vel også råd til 2 x 225 kr ?
Ellers føler jeg med dig - defekte tlf er sku et helvede, fordi vi bruger den heletiden og nemt kan blive "fejlbetjent" ifølge forhandleren.
|
Posted By: Notfast
Date Posted: 14-Oktober-2010 at 23:26
Pade2204 wrote:
Har du råd til en så dyr tlf som iphone 4, har du vel også råd til 2 x 225 kr ?
Ellers føler jeg med dig - defekte tlf er sku et helvede, fordi vi bruger den heletiden og nemt kan blive "fejlbetjent" ifølge forhandleren.
|
Men det kan jo ikke være at rigtig at man skal betale penge når værkstedet ikke gider/vil/må for apple lave nogle åbenlyse fejl.
Det skal man da som forbruger ikke finde sig i?
------------- .....
|
Posted By: ladiesman217
Date Posted: 14-Oktober-2010 at 23:44
Det har intet med de 225 kr. i værdi, det er mere den måde jeg skal af med dem på...
Når min kammerat kan, via 3, få dem til at godkende fejlen og betale for undersøgelsen, hvis værkstedet ikke kan finde noget, så kan Telia sgu også... Føler mig lidt snydt der.. Men jeg må bare til en anden Telia butik og fortælle dem samme historie, og så få dem til at skrive en NØJAGTIG beskrivelse af mine fejl, så beskrivelsen bliver idiot-sikker til ham der modtager den på værkstedet...
-------------
|
Posted By: frugtkompot
Date Posted: 14-Oktober-2010 at 23:48
Problemet her er da tydeligvis ikke Apple, men derimod Telia - som yder rædselsfuld service.
Jeg har haft fornøjelsen af at arbejde ved et markedsanalyseinstitut, hvor vi blandt andre gennemførte tilfredsundersøgelser blandt Telias kunder, og jeg har i sandhed aldrig oplevet så mange sure og vrede mennesker. Du er ikke den eneste derude :)
------------- Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield. Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
|
Posted By: Bruger udmeldt 38
Date Posted: 15-Oktober-2010 at 00:21
frugtkompot wrote:
Problemet her er da tydeligvis ikke Apple, men derimod Telia - som yder rædselsfuld service.
|
Ikke helt, for Telia sender stadig iPhone's til rep. hos "Apple's" værksted, som er dem der i sidste ende afviser rep. Dette har været vist flere gange i div. forbrugerprogrammer...
M.v.h.
|
Posted By: MJ (udmeldt)
Date Posted: 15-Oktober-2010 at 01:01
Henrik B. wrote:
Nej, fordi Apple tilbageviser åbenlyse fabrikationsfejl - og de har gjort det i årevis...
M.v.h. |
De har EDERSPANKDYLME også gjort det modsatte....
|
Posted By: ladiesman217
Date Posted: 15-Oktober-2010 at 08:14
Henrik B. wrote:
Ikke helt, for Telia sender stadig iPhone's til rep. hos "Apple's" værksted, som er dem der i sidste ende afviser rep. Dette har været vist flere gange i div. forbrugerprogrammer...
M.v.h. |
Men man må da gå ud fra, at 3 også anvender et Apple godkendt værksted som Telia. Jeg ved ikke hvilket værksted 3 bruger, men Telia bruger Telecare.
Jeg forstår bare ikke, hvis de alle skulle bruge Apple godkendte værksteder, hvorfor min telefonen så i første omgang blev afvist med den døde pixel midt på skærmen, når jeg kan læse om flere og flere på amerikanske forums få deres iPhones ombyttet med det samme, bare med én død pixel, og nu også på danske forums.
Er jeg bare uheldig at den havnede i hænderne på en retard?
Der ud over forstår jeg ikke at når min kammerat kan få 3 til at dække omkostningerne ved værkstedet, hvis der ikke blev fundet fejl, så kan Telia vel også... Så synes godt nok det er lav dårlig service.. Men på mandag prøver jeg en ny Telia butik og fortæller dem samme historie, og så må jeg se om jeg sender den ind. Synes bare det er grotesk at jeg skal betale 2x 225 kr. i undersøgelsesgebyr, når telefonen har været så dyr, og 3 kan sende den ind gratis, hvis de godkender fejlen først.. 
-------------
|
Posted By: jonaskp
Date Posted: 15-Oktober-2010 at 08:27
Jeg kender ikke Apples pixelpolitik (har aldrig haft en død pixel), men den løse tænd/sluk knap er et kendt problem som andre også oplever og som telefonerne bør ombyttes på. Nu kender vi jo ikke omfanget af problemet, når vi ikke har set lige præcis din iPhone 4, så det er bare en generel iagtagelse.
Det er meget normalt at serviceværkstederne opkræver gebyr hvis de ikke konstaterer en fejl. At 3 så åbenbart vælger at godtgøre dette gebyr hvis deres ansatte har konstateret fejlen, er jo bare ekstra service (selvom man skulle mene at serviceværkstederne ved mere om at konstatere fejl end den gennemsnitlige 3-medarbejder). I dit tilfælde med den døde pixel vil jeg dog umiddelbart mene at Telia burde have undersøgt Pixelpolitiken, eller som minimum anbefaler dig selv at gøre det (netop fordi det er velkendt at firmaer kan have meget forskellige holdninger til døde pixels) inden de sender telefonen ind.
Jeg har fået ombyttet både en iPhone 3G og en 3GS uden problemer og meget hurtigt. Min iPhone 3GS havde den kendte fejl med flækket plastik ved dockstikket. Da jeg gik ned og afleverede den hos 3 sagde tumpen (undskyld, men det var han altså) at "vi da ikke repararer fejl du har selv har forårsaget". Jeg prøvede at forklare ham at det var en generel fejl, men det endte med at jeg måtte nærmest tvinge ham til at sende telefonen til reparation. 6 dage efter kunne jeg hente en spritny ombyttet iPhone 3GS. Min pointe: Lad være med at regne med alt hvad de bilder dig ind i butikkerne. De ansatte der ved sjældent voldsomt meget mere end en gennemsnitlig bruger/entusiast inden for et specifikt mærke - medmindre de tilfældigvis selv ejer telefonen.
|
Posted By: ladiesman217
Date Posted: 15-Oktober-2010 at 08:33
Så du mener altså at jeg bør gå derned igen, og få telefonen sendt ind, med en grundig beskrivelse af hvad der er galt. Jeg kan godt forstå din pointe, så det gav mig mere lyst til at prøve at sende den ind nu.
Men synes bare det er sygt du fik ombyttet dine iPhones når min blev afvist med en død pixel (ligner et lille mikro korn på skærmen der bare er sort). Men måske Telia og 3 har forskellige synspunkter på dette.
Men alt i alt bør jeg så aflevere telefonen igen, og krydse fingre?
-------------
|
Posted By: Notfast
Date Posted: 15-Oktober-2010 at 08:37
MartinJohansen wrote:
Henrik B. wrote:
Nej, fordi Apple tilbageviser åbenlyse fabrikationsfejl - og de har gjort det i årevis...
M.v.h. |
De har EDERSPANKDYLME også gjort det modsatte.... |
Men det opvejer jo ingenting !
Hvis jeg er god i mod din bror, må jeg så banke dig - og så er vi "bare" i balance....
Nej vel, sådan hænger verden jo ikke sammen.
Det er flot når Apple (eller andre) lader tvivlen komme forbrugeren til gode, men det kan ikke opveje noget for dem, som ikke får lavet deres fejl.
------------- .....
|
Posted By: rhsin
Date Posted: 15-Oktober-2010 at 08:42
jeg ved ikke om der er forskel på hvor man køber det, men jeg købte 2 iPhone 3G S direkte hos apple... den ene havde problemer med at modtage og foretage opkald samt smser selv ved 3streger på antennen, efter at have prøvet de 4 udelukkelsesmetoder af fra applesupport samt at have sammenlignet med den anden tilsvarende tlf på samme adresse, fik jeg besked fra apple om at de sendte en ny 3G S tlf til mig som ombytning.. og at de nok skulle arrangere afhentning af den gamle.. selvom jeg er træt af at modtage en tlf som åbenlyst havde en fejl, så syntes jeg faktisk apple´s service var rigtig god.. ingen slinger eller forsøgen smyge udenom.. og ikke nok med det.. de både leverede OG afhentede den der ikke duede.. (via nethandel var de vel også forpligtet til det).. jeg reklamerede iøvrigt indenfor den første uge efter modtagelse.
Men apple kan også levere god service.. og et eller andet sted... så bliver servicen ikke bedre end den dårligste medarbejder.. desværre
------------- Mvh
René
|
Posted By: Notfast
Date Posted: 15-Oktober-2010 at 08:45
ladiesman217 wrote:
Så du mener altså at jeg bør gå derned igen, og få telefonen sendt ind, med en grundig beskrivelse af hvad der er galt. Jeg kan godt forstå din pointe, så det gav mig mere lyst til at prøve at sende den ind nu.
Men synes bare det er sygt du fik ombyttet dine iPhones når min blev afvist med en død pixel (ligner et lille mikro korn på skærmen der bare er sort). Men måske Telia og 3 har forskellige synspunkter på dette.
Men alt i alt bør jeg så aflevere telefonen igen, og krydse fingre?
|
Prøv dette:
Lav en god og dækkende beskrivelse af problemet selv. Tag beskrivelsen med ned i butikken, og vis den til personalet. Bed dem kontrollere beskrivelsens rigtighed, og underskrive på at de har set at de fejl faktisk er til stede. Send beskrivelsen med ind sammen med telefonen (men lav først en kopi eller tag et billede af den til dig selv), dette får måske værkstedet til at tage det mere seriøst? Dette kan dog sætte dem nede i butikken i en situation som de ikke ønsker at være med til.
Du har købt en telefon af butikken, og dem er dem som har en garanti forpligtigelse over for dig - værkstedet er bare en service organ for butikken.
Hvis butikken ikke afviser telefonen (som de ikke gjorde første gang), så står du godt over for butikken - og bør forlange at de får din telefon lavet.
------------- .....
|
Posted By: Rasmusdc
Date Posted: 15-Oktober-2010 at 11:51
Det der med RASLEN lige for at være 100% sikker, du siger din tænd sluk knap ikke sidder løs, så er jeg rimlig sikker på det er din autofokus del af dit kamera der rasler, det gør det på alle telefoner der har MEKANISK autofokus..
HTC / SONY whatever, kan ikke direkte fremprovokere det på min når jeg ryster den, men ligger jeg den selv rimlig roligt på en hård overflade, så kan man hører den der rasle lyd...
GANSKE normalt, nogle lidt værre end andre... min er ikke slem.. men det er noget mekanik i din autofokus og såden er det...
Kæresten 3GS gør det også min 3G uden autofokus siger nada. ca 5-7 Iphone 4 jeg har haft i hænderne gør det også... min mates legend, og et par desire på arbejde har samme issue.. GANSKE normalt.
Undrede mig nemlig mega meget over det, kunne høre raslen, men knapperne sad fint, kunne flexe lidt med top knappen men slet ikke få den til at sige noget.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio
|
Posted By: ladiesman217
Date Posted: 15-Oktober-2010 at 20:33
Tak for beskrivelsen Notfast, det vil jeg helt afgjort gøre...
Rasmus, det er ikke kun den autofokus, det er skam knappen der sidder løst, og det kan jeg bekræfte, fordi jeg kan rykke med knappen frem og tilbage.. Nogle gange sidder den fast, og så rasler den ikke når man ryster med telefonen, men skubber man lidt til knappen med en finger, og ryster med den, så kan den klikken/raslen høres.
-------------
|
|