Fantasia på Blu-ray skal byttes
Printed From: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Category: Generelle emner
Forum Name: Film og udsendelser
Forum Description: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
URL: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=91227
Printed Date: 24-Maj-2025 at 11:56 Software Version: Web Wiz Forums 12.07 - https://www.webwizforums.com
Topic: Fantasia på Blu-ray skal byttes
Posted By: Flemming Larsen
Subject: Fantasia på Blu-ray skal byttes
Date Posted: 04-Januar-2011 at 12:45
Dem, der som jeg har købt Fantasia, på Blu-ray skal nu have den ombyttet. Disney har lavet den fejl at udgive den uden dansk tale, selv om det står på coveret.
I kan se her hvordan i skal gøre.
http://bdlive.dk/blu-ray-artikel/656-fejl-på-fantasia - http://bdlive.dk/blu-ray-artikel/656-fejl-på-fantasia
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Replies:
Posted By: Torben Rasmussen
Date Posted: 04-Januar-2011 at 17:03
Tak for info.
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
Posted By: Flemming Larsen
Date Posted: 04-Januar-2011 at 17:13
Velbekommen. Så er det spændende hvor længe der går.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Posted By: Flemming Larsen
Date Posted: 09-Januar-2011 at 20:20
Denne må jo også hellere flyttes.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Posted By: Torben Rasmussen
Date Posted: 09-Januar-2011 at 20:41
Jeg har ikke hørt fra dem endnu.
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
Posted By: Sploink
Date Posted: 09-Januar-2011 at 20:59
Posted By: Flemming Larsen
Date Posted: 10-Januar-2011 at 12:06
Så fik jeg svar fra disney.
Hej Flemming
Du skal sende din bluray ind til mig på følgende adresse og så sender jeg dig en ny så snart vi har modtaget din. Husk adresse.
Walt Disney Company
Østergade 26A, 3. sal
1100 København K
Att.: Lotte Hansen
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Posted By: Flemming Larsen
Date Posted: 10-Januar-2011 at 12:19
flemming larsen wrote:
Så fik jeg svar fra disney.
Hej Flemming
Du skal sende din bluray ind til mig på følgende adresse og så sender jeg dig en ny så snart vi har modtaget din. Husk adresse.
Walt Disney Company
Østergade 26A, 3. sal
1100 København K
Att.: Lotte Hansen |
Gad vide om vi selv skal betale for porto? Så koster filmen os lige lidt mere.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Posted By: MaXer
Date Posted: 10-Januar-2011 at 17:00
Jeg har fået samme mail. Ja, jeg tænkte også på det med portoen...
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41328" rel="nofollow - Bio á la MaX
Tæller nu film i K!
|
Posted By: Sploink
Date Posted: 10-Januar-2011 at 18:00
Håber de har tænkt sig at betale for forsendelsen
|
Posted By: Flemming Larsen
Date Posted: 10-Januar-2011 at 18:14
Nu har jeg spurgt om man selv skal betale for porto, så vi se hvad de siger.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Posted By: Torben Rasmussen
Date Posted: 10-Januar-2011 at 20:36
Jeg fik svar på det med portoen i morges. Du betaler selv. Super fesent, så nu kører jeg tilbage til Fona og smider den i hovedet på dem, så må jeg købe den igen når de har fået de nye kopier ud i butikkerne. Jeg vil ikke betale ågerpriser hos postDK for at få rettet en fejl Disney har lavet.
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
Posted By: Sploink
Date Posted: 10-Januar-2011 at 20:43
Det er meget useriøst fra Disney's side af. Kæft det er en ommer af sådan et stor selskab!!!
|
Posted By: Flemming Larsen
Date Posted: 10-Januar-2011 at 20:44
Det er sgu for dårligt, når det er deres fejl. Så skal det da ikke gå ud over os, som er kunder. Det må være en ommer disney.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Posted By: MaXer
Date Posted: 10-Januar-2011 at 20:50
Fesent... Nogen der har hørt om man skal sende det hele tilbage eller kun disken?
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41328" rel="nofollow - Bio á la MaX
Tæller nu film i K!
|
Posted By: Flemming Larsen
Date Posted: 10-Januar-2011 at 20:53
Ifølge bdlive skal man kun sende disken, så du skal genbruge dit gamle cover.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Posted By: Torben Rasmussen
Date Posted: 10-Januar-2011 at 20:53
Jeg har bedt om en mail hvori de medgiver at disc'en er fejlbehæftet, så jeg kan kræve mine penge retur. Det er dælme for slapt at ville styre sine kopier så strengt, at man VIL have den gamle film retur først - og endda uden selv at betale fragten. Det koster dem mindre en en krone at trykke sådan en skive. Nu er de jo både inkompetente (pga. det manglende lydspor) og nærrige.
Jeg er temmelig skuffet over deres måde at tackle det her på.
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
Posted By: cnn3
Date Posted: 11-Januar-2011 at 10:11
Det lyder godt nok som et lousy firma der går i små sko....
------------- mvh Christian
|
Posted By: SoundWave
Date Posted: 11-Januar-2011 at 11:25
Er det overhovedet lovligt at kræve, at man selv skal betale portoen? Ifølge købelovens §79 skal forbrugeren stå uden regning i forbindelse med fejl og mangler.
|
Posted By: Flemming Larsen
Date Posted: 11-Januar-2011 at 11:49
SoundWave wrote:
Er det overhovedet lovligt at kræve, at man selv skal betale portoen? Ifølge købelovens §79 skal forbrugeren stå uden regning i forbindelse med fejl og mangler. |
Det vil jeg da prøve at skrive til disney, når jeg hører fra dem.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Posted By: Torben Rasmussen
Date Posted: 11-Januar-2011 at 13:12
Det er købelovens paragraf 78 og ikke 79, som omhandler afhjælpning af fejl og mangler:
§ 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem
1) afhjælpning af mangelen,
2) levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering),
3) et passende afslag i købesummen eller
4) ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig.
Stk. 2. Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. Der skal herved tages hensyn til salgsgenstandens værdi uden mangler, mangelens betydning, og om anden beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for køberen.
Stk. 3. Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet.
Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning. |
Jeg har sendt det til dem. Så må vi se hvad de svarer.
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
Posted By: SoundWave
Date Posted: 11-Januar-2011 at 16:03
Ja ok, husker jeg forkert, men det var da tæt på Jeg har selv mulighed for at tage ind til dem, da jeg bor i København. Ved I om denne mulighed foreligger, så den kan byttes på stedet. Har ikke lyst til at skulle sende den med posten uanset om de betaler eller ej.
|
Posted By: SteffenM
Date Posted: 11-Januar-2011 at 18:49
Faktisk gælder den lovgivning kun mod forretningen i har købt den hos. Altså er Disney ikke ansvarlig for porto. Men gider man ikke betale det, kan i jo blot gå til butikken og klage :)
|
Posted By: Torben Rasmussen
Date Posted: 11-Januar-2011 at 22:12
Jep. Jeg har fået svar på min mail. Jeg må tilbage i butikken med den, selvom dét vil betyde en ret stor ulempe for mit vedkommende da jeg har langt til en Fona...
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
Posted By: Flemming Larsen
Date Posted: 14-Januar-2011 at 14:53
Så fik jeg min film tilbage og med dk tale. Jeg har aldrig fået svar tilbage fra disney ang. porto. Men da den kun kostede mig 12kr, så kan det være ligemeget. Det vil koste mig mere at køre derhen hvor den er købt. Men dårlig service at de ikke gider svare.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Posted By: MaXer
Date Posted: 14-Januar-2011 at 14:55
flemming larsen wrote:
Så fik jeg min film tilbage og med dk tale. Jeg har aldrig fået svar tilbage fra disney ang. porto. Men da den kun kostede mig 12kr, så kan det være ligemeget. Det vil koste mig mere at køre derhen hvor den er købt. Men dårlig service at de ikke gider svare. |
Jeg fik at vide fra dem, at det at man kan sende en er en service de udbyder, der for dækker de ikke porto. Alternativt kan man levere filmen tilbage dertil hvor man har købt den, og hvis det så er et net-baseret firma, så skal de dække evt. porto.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41328" rel="nofollow - Bio á la MaX
Tæller nu film i K!
|
Posted By: Bruger udmeldt 43
Date Posted: 14-Januar-2011 at 14:55
Når et firma blir' så stort, er kundepleje sikkert en by i Rusland
|
Posted By: Flemming Larsen
Date Posted: 14-Januar-2011 at 15:10
MaXer wrote:
flemming larsen wrote:
Så fik jeg min film tilbage og med dk tale. Jeg har aldrig fået svar tilbage fra disney ang. porto. Men da den kun kostede mig 12kr, så kan det være ligemeget. Det vil koste mig mere at køre derhen hvor den er købt. Men dårlig service at de ikke gider svare. |
Jeg fik at vide fra dem, at det at man kan sende en er en service de udbyder, der for dækker de ikke porto. Alternativt kan man levere filmen tilbage dertil hvor man har købt den, og hvis det så er et net-baseret firma, så skal de dække evt. porto. |
De gider så åbenbart, ikke svare flere på samme spørgsmål, siden jeg ikke kan få svar. Min var købt i tp musik, på fisketorvet, så i benzin ville det vel koste mig 40-50kr. Det er ærlig talt dårlig service, på en film som der er fejl på
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Posted By: Flemming Larsen
Date Posted: 14-Januar-2011 at 15:17
|