recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Generelle emner > Teknik & Teori
  New Posts New Posts RSS Feed - Reparation af DS1815+
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Reparation af DS1815+

 Post Reply Post Reply Page  <12345>
Author
Message
hedberg View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 19-April-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 2911
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hedberg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-November-2019 at 17:14
Originally posted by Zombie1343 Zombie1343 wrote:

Kære alle

Jeg er i en lignende situation.

Min Synology DS 2415+ er gået død. Den har samfulde 12 disks (6 tb Wd Red) og står i raid 5.

Den blinker orange, både med og uden disks.

Den er købt 26.02.15.

Jeg har været i kontakt med Synology, hvis anbefalinger ikke har været til megen hjælp, da jeg ingen adgang kan få til den (med og uden disks).

En hjælpende hånd mod betaling (hvis den repareres) søges.

Bor på Nørrebro.


Jeg havde samme problem med min DS2415+ for et par måneder siden. Status blinkede orange og power knappen blinkede blåt. Der var det CPU fejlen. Synology var ikke specielt behjælpelige og jeg syntes i øvrigt deres håndtering af denne fejl er under alt kritik.

Da jeg fandt ud af hvad det var, så loddede jeg selv den modstand på motherboardet. Det var relativt simpelt. Der er tale om at lodde en modstand på som vist her:



Hvis du har lyst til at køre til Holbæk, så skal jeg gerne lodde den modstand på for dig hvis du ikke selv har lyst.




Edited by hedberg - 05-November-2019 at 17:20
Med venlig hilsen,
Thomas
Back to Top
Zombie1343 View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger


Joined: 07-Marts-2017
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Zombie1343 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-November-2019 at 22:59
Hej hedberg

Det har jeg desværre ikke selv mulighed for, men hvis du kan komme til Nørrebro og fikse det, betaler jeg naturligvis for alle de dertil forbundne udgifter plus lidt godt til ganen.

Jeg har 45 tb film og 15 tb musik på 2415+, så det er noget af en vigtig sag for mig at få ordnet.

PM mig venligst, hvis du kan og vil, og på forhånd tak

Jens.
Back to Top
hedberg View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 19-April-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 2911
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hedberg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-November-2019 at 08:28
Originally posted by Zombie1343 Zombie1343 wrote:

Hej hedberg

Det har jeg desværre ikke selv mulighed for, men hvis du kan komme til Nørrebro og fikse det, betaler jeg naturligvis for alle de dertil forbundne udgifter plus lidt godt til ganen.

Jeg har 45 tb film og 15 tb musik på 2415+, så det er noget af en vigtig sag for mig at få ordnet.

PM mig venligst, hvis du kan og vil, og på forhånd tak


Hej Jens,

Det kan jeg desværre ikke, men hvis du kender en der er fortrolig med at lodde i nabolaget, så kan jeg eventuelt lave en beskrivelse med hvad der skal bruges/laves.


Edited by hedberg - 06-November-2019 at 08:30
Med venlig hilsen,
Thomas
Back to Top
bleze View Drop Down
Super bruger
Super bruger


Joined: 28-Maj-2005
Status: Offline
Points: 491
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bleze Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-November-2019 at 15:10
Synology byttede min brugte DS1815+, som jeg havde købt på den blå, til en ny - endda inden den var død. Kan ikke klage over den service.
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Back to Top
Zombie1343 View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger


Joined: 07-Marts-2017
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Zombie1343 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-November-2019 at 16:33
Hej

Den service har jeg så desværre ikke fået tilbudt, hverken af Synology eller af den danske leverandør.

Jeg har i alt 4 Synology, så det synes en anelse odiøst.

Mit råb om hjælp til min 2415+ står naturligvis stadig ved magt, og jeg håber, der findes en venlig sjæl derude, som kan hjælpe mig.


Tak til hedberg for tid og info.


Mvh.


Edited by Zombie1343 - 07-November-2019 at 16:40
Back to Top
hedberg View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 19-April-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 2911
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hedberg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-November-2019 at 08:29
Originally posted by bleze bleze wrote:

Synology byttede min brugte DS1815+, som jeg havde købt på den blå, til en ny - endda inden den var død. Kan ikke klage over den service.

Siden de ved hvilke serie numre og modeller der er tale om, så syntes jeg egentligt godt de - i forbindelse med en firmware opdatering - kunne have placeret et banner hver gang du loggede ind i admin interfacet om din enhed var i fare for at dø og man skulle sende den ind til et ombytnings program. 

Det havde ikke taget mange linier kode og havde forhindret denne situation hvor folk lærer om det på den hårde måde. Det ville også betyde man bedre kunne planlægge ombytningen, så det passede både Synology og kunden bedst muligt. 

Men nej.. Synology udsender en pressemeddelse, som de ved ingen kunder læser og lader dem sejle deres egen sø, hvis garantien er udløbet. Til de uheldige vil de ikke engang oplyse om problemet og hvad der skal til for at fixe den. Jeg spurgte specifikt til hvor mange ohm modstanden skulle være på og det ville de heller ikke oplyse. Jeg er dybt skuffet over Synology og til min nyeste NAS enhed valgte jeg UNRAID fremfor Synology. 





Edited by hedberg - 08-November-2019 at 08:34
Med venlig hilsen,
Thomas
Back to Top
JesperRou View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 13-August-2009
Location: Østjylland
Status: Offline
Points: 203
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JesperRou Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-November-2019 at 22:25
Lidt succes ender jeg vidst også med. Har i dag fået besked om at min pakke er landet hos Synology og en time efter en ny besked fra UPS, at der er en pakke på vej til mig.
Det lugter både af en ny 1815+ og god service på samme tid :)


Back to Top
jobjha View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Joined: 02-Februar-2020
Location: Højby
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jobjha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Februar-2020 at 13:46
Hej Affer, er det muligt at få dig til at beskrive hvordan man skal få PSU til at virke med din metode, for jeg har de samme problemer med den
JBH
Back to Top
jobjha View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Joined: 02-Februar-2020
Location: Højby
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jobjha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Februar-2020 at 13:48
Originally posted by affer affer wrote:

Har du undersøgt det med garanti? det kom et års ekstra udvide garanti fra synology pga cpu fejlen. det er da værd at starte der, det koster dog nemt over 500 kr at sende den til UK da den vejer over 5kg, ellers burde butikken hvor den er købt tage sig af den udvidede garanti (ja garantien fra synology, og ikke reklamationsretten)

Jeg har set et par stykker med defekt psu, dem kunne jeg få liv i ved at kortslutte grøn og sort ledning på stikket fra psu til bundkortet, dem har jeg lavet en decideret on/off knap på. det virker fremragende.

Hej Affer, er det muligt at få dig til at beskrive hvordan man skal få PSU til at virke med din metode, for jeg har de samme problemer med den
JBH
Back to Top
affer View Drop Down
Super bruger
Super bruger


Joined: 24-Maj-2009
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 356
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote affer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Februar-2020 at 17:35
Sæt en lus mellem sort og grøn kabel som er lige ved siden af hinanden i stikket fra psu, og se om din strømforsyning ikke starter så. det var mellem grøn og sort jeg satte en on/off knap for at holde min nas tændt
Det grønne og sorte kabel der ligger henover er kablerne fra den on/off kontakt jeg har monteret på tidligere billede.



Edited by affer - 02-Februar-2020 at 17:36
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Back to Top
jobjha View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Joined: 02-Februar-2020
Location: Højby
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jobjha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Februar-2020 at 13:10
Takker Smile
JBH
Back to Top
jobjha View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Joined: 02-Februar-2020
Location: Højby
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jobjha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Februar-2020 at 14:23
Originally posted by affer affer wrote:

Sæt en lus mellem sort og grøn kabel som er lige ved siden af hinanden i stikket fra psu, og se om din strømforsyning ikke starter så. det var mellem grøn og sort jeg satte en on/off knap for at holde min nas tændt
Det grønne og sorte kabel der ligger henover er kablerne fra den on/off kontakt jeg har monteret på tidligere billede.


Ja det starter men har målt den og den mangler 5v på det ene røde, så starter kun harddiskene op men ikke systemet, kender du en løsning til det?
JBH
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12345>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.