|
Samsung 55H7005 - "Huller" i lyden |
Post Reply ![]() |
Page <12 |
Author | |
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Joined: 21-Maj-2006 Status: Offline Points: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En bekendt har samme problem. Han har prøvet med forskellige HDMI-kabler, uden ændring. Men hvis han kører optisk ned i sin receiver, så er problemet der ikke! Så problemet er åbenbart i HDMI-behandlingen. M.v.h. |
|
![]() |
|
blumenburg ![]() Super bruger ![]() Joined: 30-April-2012 Location: mesinge/fyn Status: Offline Points: 383 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis jeg kører et optisk i reciveren hva vil der så ske med arc funktionen
|
|
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge |
|
![]() |
|
ClausJ ![]() Guld medlem ![]() Joined: 17-Oktober-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 559 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du kører optisk fra TV til forstærker, benytter du jo netop ikke ARC-funktionen
|
|
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
|
|
![]() |
|
blumenburg ![]() Super bruger ![]() Joined: 30-April-2012 Location: mesinge/fyn Status: Offline Points: 383 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men er det ikke arc der gør at forstærkeren kan betjenes med tv fjernbetjening (volumen)
Og at den tænder og slukker sammen med tv....godt være jeg spørger dumt [:)] |
|
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nej det er hdmi cec, der gør det. Arc er lyd tilbage i hdmi kablet |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19661 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nej, ARC betyder Audio Return Channel - eller "lydsignal baglæns" om man vil. Det er HDMI-CEC (Consumer Electronics Control) der overfører styringskommandoerne mellem enhederne.
Det vil sige lyd via optik og styring via hdmi virker fint - hvis enhederne ellers forstår hinanden. Klaus |
|
![]() |
|
PEM1958 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Joined: 08-April-2015 Location: KHB, DK Status: Offline Points: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lad mig lige tilføje 2 stk. H7005'ere med "Huller i lyden" i den simple form: "TV forbundet med kabel til antenne".
Det 1. er afprøvet (feb2015) i København, hvor et ældre (C7005) IKKE oplever problemet. Afprøvet, også med antenne, i en anden by - samme problem - derefter byttet i Bilka (mar2015). Det 2. er afprøvet på den nye adresse - samme problem. Efter at have kontaktet Bilka + Samsung vil jeg prøve om firmware 1220.4 (2015.03.17) afhjælper problemet. |
|
![]() |
|
Laksepote ![]() Junior bruger ![]() Joined: 20-September-2005 Status: Offline Points: 30 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har også dette tv. Problemet kom med en ny FW, som til gengæld rettede problemer med Netflix. Kører ikke HDMI. Det hjælper at skifte kanal og gå retur til kanalen, men det er ret irriterende!
|
|
![]() |
|
PEM1958 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Joined: 08-April-2015 Location: KHB, DK Status: Offline Points: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Stadig lydproblemer efter i går at have installeret ny firmware Version : 1230.4 fra 2015.04.14.
Næste trin er at høre hvad Samsung support har at sige til det.t |
|
![]() |
|
PEM1958 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Joined: 08-April-2015 Location: KHB, DK Status: Offline Points: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samsung support bad mig lave en lydtest (den gik OK) og installere firmvare Version 1240.2 fra 2015.05.15 - det hjalp så heller IKKE.
I dag har jeg igen talt med Samsung - nu vil de sende en tekniker ud (indenfor garantien) - spændende om det giver pote... for det er da godt nok træls med denne periodiske fejl, som kommer og går, som det passer den :-/ |
|
![]() |
|
mofi ![]() Ny bruger ![]() Joined: 15-August-2014 Status: Offline Points: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kontaktede også Samsung i dag. Teknikeren fortalte først at han ikke kendte til problemet. Efter at have talt med en kollega fortalte han, at det var et kendt problem og Samsung og Boxer arbejdede sammen for at undersøge om problemet skyldes Boxer eller Samsung. Han kunne ikke sige noget om hvornår man kunne forvente en løsning og det var så det. Så Samsung support levede helt op til mine forventninger.
Jeg er nu slet ikke I tvivl om at problemet ligger hos Samsung. Jeg har bemærket at "hullerne" i lyden forsvinder hvis et program afspilles efter optagelse. Dvs. der er huller i lyden mens der optages, men ikke når der efterfølgende afspilles. Jeg synes i øvrigt problemet er blevet værre efter en af de seneste software opdateringer. Det ikke længere blot små enkelte huller i lyden, men talen bliver nu svært forstålig pga. af længere og meget ofte udfald. |
|
![]() |
|
jahafa ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 04-Februar-2011 Location: Farum, DK Status: Offline Points: 254 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har oplevet det på tv2 zulu. Ændrede lydprofil på tv fra film til standard, og så forsvandt problemet. Tv: samsung ue55hu8505.
|
|
Marantz KI Pearl Lite
Marantz SR5005 B&W 805D Bluesound Node Sonos Connect |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <12 |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |