|
SAMSUNG F7005 |
Post Reply ![]() |
Author | |
ajaj ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 03-Februar-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 442 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 29-Januar-2014 at 19:38 |
Jeg har problemer med smarthubben på mit nye TV Samsung ue55f7005.
Alle apps undtagen Youbio og Netflix appen er grå og kan ikke aktiveres og ved aktivering af netop Netflix og Youbio appen kommer der bare sort skærm, ligesom ved forsøg på aktivering af alle de andre apps. Jeg har prøvet at resette både smarthub og TV. Det hjalp ikke. Samsung siger ved henvendelse til mig, at det er et kendt problem og at der snart kommer en firmware opdatering der løser problemet. Jeg har dog set på nettet at problemet hos mange har været der de sidste 3-4 mdr, så hvor lang tid regner Samsung med at man gider vente på en opdatering, så smart-delen af TV'et virker, før man afleverer det igen ???? Har nogle af jer løst problemet på en anden måde eller har i slet ikke problemet med jeres F-serie, det er jo ærgerligt ikke at kunne bruge smarthub delen af Tv'et ???
|
|
![]() |
|
ajaj ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 03-Februar-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 442 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er åbenbart den eneste i dette forum, der har problemer med samsungs smart hub.
MEN efter at have nulstillet smart hubben 5-7 gange, kan jeg nu pludelig både aktivere og benytte Netflix appen. MEN til gengæld kan jeg nu ikke se mine billede og videofiler fra min NAS, jeg får nu meldingen "der findes ingen videofiler i det pågældende bibliotek". Smart hubben finder fint min NAS, men kan nu ikke mere se indholdet. Det var der ingen problemer med før, da jeg ikke kunne aktivere Netflix. Så det ser ud til at Samsung lader brugerne vælge mellem at tilgå egne filer eller film apps, og den lovede software opdatering er heller ikke til at skue,- fantastisk. Er der nogen af jer der har dette problem ?
|
|
![]() |
|
shapeles ![]() Ny bruger ![]() Joined: 02-Februar-2014 Status: Offline Points: 1 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har nøjagtigt samme problem. Jeg har haft Tv'et siden sidst i december, men først fået internet i sidste uge.
Jeg snakkede med Samsung support tirsdag i sidste uge og fik at vide at de har en eller anden fejl på deres side/server/smart hub, som de er i gang med at rette. Jeg har forsøgt hver dag, men stadigt uden held. Jeg også reset SH flere gange, men det er ikke lykkedes mig at starte nogen apps endnu (overhovedet). Når jeg forsøger at logge ind på Samsung account går TV'et blot tilbage på TV billedet! Hvordan lykkedes det dig at få Netflix aktiveret?
|
|
![]() |
|
ajaj ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 03-Februar-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 442 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hejsa
Tak for svar. Jeg følte mig så enlig ![]() Jeg aner ikke hvad jeg gjorde der virkede, men efter at have nul-stillet den legendariske smart hub nogle gange (5-7), kunne jeg pludselig aktivere Netflix appen og herefter indlæse mine oplysninger i Netflix, (der er jo ½ år gratis abonnement med i tv prisen ![]() MEN til gengæld som jeg skrev, har jeg ikke siden kunne tilgå min NAS som jeg kunne før. Så der er et fatalt problem med Samsungs smart hub, som de også selv har konstateret, men som de er meget lang tid om at udbedre. NB! min ældste søn har et 1 år gammelt Samsung (også i 7-serien men ikke i F serien som mit) her i husstanden, hans smart hub har virket upåklageligt hele tiden, men fra i fredags kunne han heller ikke tilgå vores NAS mere. Weird.
Edited by ajaj - 02-Februar-2014 at 11:40 |
|
![]() |
|
ajaj ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 03-Februar-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 442 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så kom den længe ventede opdatering (1114.1) til den famøse smart hub. Hos mig virker alle apps nu perfekt.
MEN træerne vokser ikke ind i himlen hos mig. Jeg kan stadig ikke få lov at se mine billede- og video-filer fra min NAS. Min NAS (diskstation) findes fint af smart hubben, og mapperne med billeder og film findes også, men så stopper festen. Der kommer en melding, når man åbner mapperne, om at mapperne ikke indeholder nogle video-filer, så mappen ser bare tom ud. Mystisk for det har virket, den første uge jeg havde tv'et både med billed-og video filer. Min søn der også har en 7000-serie model blot lidt ældre, har nøjagtigt samme problem. Er der nogen der har et bud på en løsning ?? |
|
![]() |
|
ekelund ![]() Guld medlem ![]() Joined: 22-August-2006 Location: Aalborg Denmark Status: Offline Points: 1426 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har 8005 serie og en ds413j synology nas og der virker film perfekt må dog ikke være iso filer
|
|
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
|
|
![]() |
|
ajaj ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 03-Februar-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 442 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har ds 207+ fra Synology og alt virkede fint den første uge jeg havde tv'et. Jeg så både film og familiens billeder herfra via smart hubben.
Nu (som allerede nævnt) finder smarthubben fint NAS'en og mapperne i den, men ved åbning af de forskellige mapper kommer meddelelsen "mappen indeholder ingen video filer". Jeg kan fint se indholdet af mapperne både via min Dune Prime og mine computere. Jeg har også prøvet at gen-indeksere mediebibliotekerne på NAS'en, men det hjælper ikke. Meget mystisk
![]() |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |