Halløj!
Jeg har nøjagtigt det samme problem. (Har Samsung LCD 40M86)
Første gang afleverede jeg maskinen, gik der en uge. Butikken havde ikke lige tid til at kigge nærmere på det, så jeg fik en ny HDD-optager, samme model. Problemet gentog sig. Denne blev også afleveret til reparation.
Værkstedet fandt ingen fejl, men butikken kunne bekræfte, at mine optagelser hakkede, så den blev sendt ind igen. Værkstedet udskiftede 'digiboard', desværre uden effekt.
Butikken kontaktede Samsung Support, der godt kendte til problemet. De sagde, det kunne afhjælpes ved at slå funktionen 'Anynet' fra på TV'et og DVD'en. Det forsøgte jeg, desværre hjalp det HELLER ikke.
Snakkede igen med Samsung support, der så bad mig teste med scart-kabler i stedet for HDMI. (Husk at slå progressive scan fra på forsiden af optageren (tryk tre gange på knappen)). Det gav en fejlfri optagelse!
Jeg prøvede også at time en optagelse, og fjerne HDMI-kablet inden optagelsen blev påbegyndt. Det gav OGSÅ en fejlfri optagelse.
Testede optageren hos en kammerat med Sony-udstyr. Fejlen gentog sig, men kun med mit HDMI-kabel fra HiFi-Klubben. Et discount-HDMI fra Bilka gav en (næsten) fejlfri optagelse (men hos mig selv afhjalp det ikke fejlen!)
Ringer til Samsung Support i dag, for der er åbenbart et problem med HDMI-kablet til optageren.
Dit indlæg er noget ældre end mit, så jeg håber du har fået en løsning på nuværende tidspunkt. Hvis du har, vil jeg gerne høre nærmere!