|
Sonos lang tid om at starte ny sang |
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Author | |
mainleif ![]() Bruger ![]() Joined: 26-September-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 146 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 25-Juli-2015 at 16:58 |
Hej jeg har i lang tid haft en sonos connect som har virket uden problemer og når man skifter sang direkte i køen eller vælger "næste sang", så starter den med det samme den nye sang. Nu har jeg så fået en sonos:amp på prøve og blev bedt om at opdatere android sonos appen samt selve sonos:amp. Nu er problemet at når man starter musik eller blot skifter sang så går der ca 8 sekunder før der kommer lyd i højtalerne. Jeg har skiftet tilbage til min gamle sonos connect og nu er problemet det samme her. Er det android appen som giver dette problem eller opdatering af sonos enhederne. Det er ekstrem irriterende at det tager så lang tid at starte musik/skifte sang når det nu virkede rigtig godt hidtil. Ofte sidder man jo og zapper mellem sangene for at finde nogle gode man vil høre. Det kan man ikke rigtig mere når man skal vente 8 sek hver gang, hmm.
Den nye sonos:amp var en afprøvning i forhold til en ven jeg har som måske vil købe en ny. Men med dette problem vil jeg ikke anbefale at købe. Er der andre som har det problem? App version er 5.4 Edited by mainleif - 25-Juli-2015 at 17:47 |
|
![]() |
|
mainleif ![]() Bruger ![]() Joined: 26-September-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 146 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kan se at sonos egentlig starter sangene med det samme men at de 8 sekunder der går er noget delay - måske fra yousee play som jeg bruger? Det er ikke sådan at der startes 8 sekunder inde i sangene men der er åbenbart 8 sekunder uden lyd og så starter sangen, hmm.
Kan det mon skyldes at den buffer datastrømmen. Men en buffer på 7-8 sekunder vel alt for høj til musik på en almindelige højhastighed dataforbindelse. Edited by mainleif - 25-Juli-2015 at 17:54 |
|
![]() |
|
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Joined: 18-November-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 815 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har lige testet med mit eget og jeg har ca 4-5 sek forsinkelse på yousee play men ingen på lokalt musik.
Sonos 5.4 Edited by fiskerendk - 25-Juli-2015 at 18:56 |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Joined: 01-Juli-2004 Location: Køge egnen Status: Offline Points: 7199 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke et problem her. Har sidste opdate. Bruger TDC play Spotify samt Dezzer. Alle virker med hurtigt skift mellem sange og glidende overgange.
Prøv evt at genstarte router og alle dine sonos enheder. |
|
![]() |
|
therazz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 07-Januar-2010 Location: DK Status: Offline Points: 529 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har de sidste par dage oplevet lignende fra Telmore musik som er det samme som TDC og Yousee
På Spotify er der ingen problemer. |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Joined: 24-Oktober-2007 Location: Hillerød, DK Status: Offline Points: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg oplever det også med mine lokale FLAC-filer af og til. Tit hvis serveren har stået tændt meget længe uden genstart.
|
|
![]() |
|
Skodman ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 30-August-2006 Location: Lyngby,Denmark Status: Offline Points: 219 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kunne det være fordi glidende overgang er sat til?
Har selv problemet.
|
|
![]() |
|
Jwin ![]() Guld medlem ![]() Joined: 02-Januar-2008 Location: København, DK Status: Offline Points: 769 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg oplever også det delay på YouMusic. Det er kommet efter den seneste Sonos version. Ingen problemer med lokale Flac filer.
J |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Joined: 06-Februar-2007 Location: København Status: Offline Points: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme problem her på Wimp.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Joined: 01-Juli-2004 Location: Køge egnen Status: Offline Points: 7199 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Først var der intet men nu på TDC play. Men fra Dezzer skifter de med det samme
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Joined: 06-Februar-2007 Location: København Status: Offline Points: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har fejlmeldt det hos Sonos. De siger at de har fået flere henvendelser om problemet.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
mainleif ![]() Bruger ![]() Joined: 26-September-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 146 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har talt med sonos i dag og de siger at det er et problem med yousee play musik og de er i fuld sving med at løse det. Så vidt jeg kunne forstå hænger det meget godt sammen med at problemet startede efter opdatering af appen. Som andre skriver er problemet sikkert det samme på søstrene til yousee - tdc m.v. Personen hos Sonos fortalte at det kører helt uden delays på feks spotify.
Edited by mainleif - 28-Juli-2015 at 16:33 |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |