recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Sonos lang tid om at starte ny sang
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Sonos lang tid om at starte ny sang

 Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Message
mainleif View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 26-September-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mainleif Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Sonos lang tid om at starte ny sang
    Posted: 25-Juli-2015 at 16:58
Hej jeg har i lang tid haft en sonos connect som har virket uden problemer og når man skifter sang direkte i køen eller vælger "næste sang", så starter den med det samme den nye sang. Nu har jeg så fået en sonos:amp på prøve og blev bedt om at opdatere android sonos appen samt selve sonos:amp. Nu er problemet at når man starter musik eller blot skifter sang så går der ca 8 sekunder før der kommer lyd i højtalerne. Jeg har skiftet tilbage til min gamle sonos connect og nu er problemet det samme her. Er det android appen som giver dette problem eller opdatering af sonos enhederne. Det er ekstrem irriterende at det tager så lang tid at starte musik/skifte sang når det nu virkede rigtig godt hidtil. Ofte sidder man jo og zapper mellem sangene for at finde nogle gode man vil høre. Det kan man ikke rigtig mere når man skal vente 8 sek hver gang, hmm.

Den nye sonos:amp var en afprøvning i forhold til en ven jeg har som måske vil købe en ny. Men med dette problem vil jeg ikke anbefale at købe.

Er der andre som har det problem?

App version er 5.4


Edited by mainleif - 25-Juli-2015 at 17:47
Back to Top
mainleif View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 26-September-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mainleif Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-Juli-2015 at 17:32
Jeg kan se at sonos egentlig starter sangene med det samme men at de 8 sekunder der går er noget delay - måske fra yousee play som jeg bruger? Det er ikke sådan at der startes 8 sekunder inde i sangene men der er åbenbart 8 sekunder uden lyd og så starter sangen, hmm.

Kan det mon skyldes at den buffer datastrømmen. Men en buffer på 7-8 sekunder vel alt for høj til musik på en almindelige højhastighed dataforbindelse.


Edited by mainleif - 25-Juli-2015 at 17:54
Back to Top
fiskerendk View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 18-November-2008
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 815
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote fiskerendk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-Juli-2015 at 18:34
Jeg har lige testet med mit eget og jeg har ca 4-5 sek forsinkelse på yousee play men ingen på lokalt musik.

Sonos 5.4


Edited by fiskerendk - 25-Juli-2015 at 18:56
Back to Top
hansie View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 01-Juli-2004
Location: Køge egnen
Status: Offline
Points: 7199
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hansie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-Juli-2015 at 18:57
Ikke et problem her. Har sidste opdate. Bruger TDC play Spotify samt Dezzer. Alle virker med hurtigt skift mellem sange og glidende overgange.

Prøv evt at genstarte router og alle dine sonos enheder.
Back to Top
therazz View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 07-Januar-2010
Location: DK
Status: Offline
Points: 529
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote therazz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-Juli-2015 at 20:03
Jeg har de sidste par dage oplevet lignende fra Telmore musik som er det samme som TDC og Yousee

På Spotify er der ingen problemer.
Back to Top
Nagash View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 24-Oktober-2007
Location: Hillerød, DK
Status: Offline
Points: 6062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nagash Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-Juli-2015 at 21:17
Jeg oplever det også med mine lokale FLAC-filer af og til. Tit hvis serveren har stået tændt meget længe uden genstart.
Back to Top
Skodman View Drop Down
Bruger
Bruger
Avatar

Joined: 30-August-2006
Location: Lyngby,Denmark
Status: Offline
Points: 219
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Skodman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-Juli-2015 at 22:03
Kunne det være fordi glidende overgang er sat til?
Har selv problemet.
Back to Top
Jwin View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 02-Januar-2008
Location: København, DK
Status: Offline
Points: 769
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jwin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Juli-2015 at 10:46
Jeg oplever også det delay på YouMusic. Det er kommet efter den seneste Sonos version. Ingen problemer med lokale Flac filer.

J
Back to Top
Torben Rasmussen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Joined: 06-Februar-2007
Location: København
Status: Offline
Points: 4378
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Torben Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-Juli-2015 at 08:26
Samme problem her på Wimp.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Back to Top
hansie View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 01-Juli-2004
Location: Køge egnen
Status: Offline
Points: 7199
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hansie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-Juli-2015 at 16:01
Først var der intet men nu på TDC play. Men fra Dezzer skifter de med det samme
Back to Top
Torben Rasmussen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Joined: 06-Februar-2007
Location: København
Status: Offline
Points: 4378
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Torben Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-Juli-2015 at 16:48
Jeg har fejlmeldt det hos Sonos. De siger at de har fået flere henvendelser om problemet.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Back to Top
mainleif View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 26-September-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mainleif Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28-Juli-2015 at 16:32
Jeg har talt med sonos i dag og de siger at det er et problem med yousee play musik og de er i fuld sving med at løse det. Så vidt jeg kunne forstå hænger det meget godt sammen med at problemet startede efter opdatering af appen. Som andre skriver er problemet sikkert det samme på søstrene til yousee - tdc m.v. Personen hos Sonos fortalte at det kører helt uden delays på feks spotify.


Edited by mainleif - 28-Juli-2015 at 16:33
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.