|
Sony KDL-40W4500 ghosting |
Post Reply ![]() |
Page <1 3456> |
Author | |||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 24-Marts-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 8672 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
beholder også mit pio 500M til det ikke kan mere
så må vi se hvor længe det holder, men er lavet til erhverv
det var for dyrt og producere, selvom prisen var 35000 kr, da modellen udkom kan dog være der kommer nyt til stuen på et tidspunkt så ja kvaliteten af tv er presses af prisen, det kan man nok ikke komme uden om Edited by xcardman - 23-Marts-2012 at 11:46 |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 13-Juli-2006 Location: 4653 Status: Offline Points: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Klaus, du bliver nødt til at oppe dig lidt her med dit svar.
I forgårs skrev du:
"Det er ikke den gennemsnitlige producents skyld at levetiden er så kort nu om stunder.
Det er den gennemsnitlige forbruger der kun går efter prisen." Igår skrev jeg:
"nu snakker jeg om et tv til 16.000,- som producenten åbenbart synes var i orden kun kunne holde i 26 måneder. Hvor synes du lige at jeg som forbruger har valgt eller medvirket til den udvikling?"
Jeg kunne godt tænke mig du ligesom kædet de to ting sammen her, i stedet for at svare på noget helt andet, (som egentlig ikke er relevant endnu i debatten).
Mht. lige præcis den model fra Samsung, så var jeg bestemt ikke den eneste med problemer. Nogle "nåede" det inde 24 måneder, andre måtte ligesom mig erfare, at efter 24 måneder ophøre alt etik og moral hvad det her angår, ihvertfald fra producentens side.
Min pointe og påstand med det er, at uanset hvad vi forbrugere vælger, så er levetiden fuldt ud styret af producenten. De har fokus på at lave produkter så billigt som muligt, og sælge dem dyrest muligt. Det er logik. Men mht. TV har vi forbrugere (takket være bla. dig, no offence) taget os til takke med, at et TV, uanset pris, bare skal holde nogle få år.
Der er stor forskel på årsagen til at skifte TV. Nogle forbrugere skifter, fordi de bare vil have det sidst nyeste, (det er så dem der skifter næsten hvert år). Andre skifter, når det gamle ikke kan mere.
Problemet som jeg ser det er, at producenterne er mest interesseret i den første gruppe. Og derfor kan de slippe afsted med, dels at lave noget frygteligt bras, som allerede er galt inden det udkommer, eller bras som fejler efter kort tid. Så længe de holder deres forkus på 12-24 måneder, så har de dækket stortset hele verden med garantier/reklamationsret osv. Det betyder også, at vi er nogle forbrugere, som nærmest tvinges til at fokusere på pris, altså set i forhold til holdbarheden. Hvis et TV bare skal holde et par år, så skal det enten kunne sælges igen bagefter, ellers er det begrænset hvor meget vi vil give for det. Princippet er jo ikke anderledes når vi køber noget andet. Hvis du har en ide om, at det skal gensælges, så er prisen næsten lige gyldig. Men hvis du har en ide om, det har en begrænset holdbarhed, så er prisen pludselig en helt anden. Den her nærmest tvang, det er det jeg mener producenterne styrer, specielt i mit eget eksempel med et TV der holder i 26 måneder. Når/hvis det er standarden, så skal prisen også være derefter. Spørgsmålet er så, hvem skal sætte den rigtige pris.
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19680 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg skriver ikke på noget tidspunkt at netop _du_ har været med til at skubbe til udviklingen. Jeg skriver netop til dig at dit fjernsyn burde holde længere end 2 år, men der findes dårlige modeller blandt alle producenter. Lur mig om ikke den del af eksempelvis Samsungs billigtv der holder bedst er produceret hos Vestel og ikke af Samsung selv.
Undskyld mig, men om nogen er det da mig der prædiker at de billige tv kun holder kort tid og de dyre kan man forvente holder længere. Men størstedelen vil stadig have de billige og så får de, hvad de betaler for.
Klart, det er her omsætningen er! At vi så sidder 25 "nørder" der dybest set ønsker et "12. generations Pioneer" til en pris lidt under B&O og et billede af ypperste kvalitet, det er det svært for producenterne at forholde sig til, for der er der ingen penge at tjene. Klaus |
|||
![]() |
|||
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Joined: 27-April-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 1397 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
@Food Fighter, er du kommet videre med sagen med Sony support ? Kunne være jeg også skulle kontakte dem, hvis det viser sig at de vil dække fejlen med en 'udvidet garanti' ?
|
|||
![]() |
|||
Overstyhm ![]() Ny bruger ![]() Joined: 30-Marts-2012 Status: Offline Points: 1 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hej.
Jeg har lige kontaktet Sony ang. samme problem med samme model, og afventer svar på om de vil reparere den uden omkostninger for mig. De lød ikke helt afvisende selvom den er købt i starten af 2009. 21 Maj. Sony ville reparere fejlen men den første reparation holdt kun 1 uges tid så var den gal igen Mit TV er nu afhentet for anden gang så må vi håbe det lykkes denne gang Edited by Overstyhm - 21-Maj-2012 at 19:15 |
|||
![]() |
|||
Raum ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 27-Oktober-2011 Location: Hovedstaden Status: Offline Points: 278 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg er helt på linie med KlausDM når han siger at forbrugerne bestemmer.
Spørgsmålet er bare om forbrugerne kan gennemskue hvad det er de køber når de køber elektronik. Det er meget et spørgsmål om tillid til producenten. I min verden er der ingen tvivl om at jeg har mere tillid til eks. Panasonic end til Samsung.... Om det reelt giver et billede af livslængden af et produkt må jo være noget der viser sig over tid.... Forums som dette og andre gør jo netop at forbrugerne kan holde sig væk fra de billige korttids-tv eller dem der er dyrere med en masse finesser uden at kvaliteten følger med. VIl man købe gimmicks eller kvalitet? Jeg handler eks. mest i IRMA, selvom jeg kan få den samme vare billigere andre steder, men jeg vil gerne støtte deres special-varer som KUN de har ved at købe den alm. vare dyrere hos dem. Det er MIT klare valg. Gid at elektronik-branchen var ligeså gennemskuelig ;) |
|||
![]() |
|||
Food Fighter ![]() Ny bruger ![]() Joined: 20-Marts-2012 Status: Offline Points: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg har for et par uger siden fået afhentet mit Sony tv af et reperationscenter, som vil skifte skærmen. Status er at de i øjeblikket afventer reservedele til TV'et.
Så alle jer der har et Sony tv med samme fejl, I skal ringe ind til Sony's support og beskrive fejlen. Vær bestemt når i snakker med dem, fortæl at i har gjort jeres hjemmearbejde og derfor ved at der er mange steder rundt omkring på nettet, hvor folk melder at de har samme fejl. Så er de lige pludselig til at tale med:) |
|||
![]() |
|||
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Joined: 27-April-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 1397 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Tak for tilbagemeldingen.
Vil det sige at du får lavet det helt gratis ? Og er selve afhentning / levering også for Sony's regning?
Overvejer nemlig også at kontakte Sony om eksakt samme problem (samme model), men det bare lidt surt at skulle undvære sit tv (især når man kun har dette ene) .
Vores er fra januar 2009 og har haft problemet (som bliver værre og værre) de sidste 4-5 mdr .
|
|||
![]() |
|||
Michael1965 ![]() Ny bruger ![]() Joined: 01-Juli-2012 Status: Offline Points: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Købte i Uge 42 2008 et sony KDL-40W4500 hos PROSHOP her for 3 uger siden begyndt der at komme vandrette streger på skærmen ``det startede med 5 og er nu oppe på over 30 de er ca 10 cm lange og med forskelige farver.. Har kontaktet sony Danmark og skulle så sende foto ind til dem af fejlen.
Deres svar kom i fredags ! deres ´´expert´´ mener det er antenne fejl hos mig :-) Har nu opstillet vores tv fra soveværelset som også er en sony bare en 32 Tommer og vist med billeder af den skærm ikke får de streger når det står på samme plads i stuen og med samme tv kabel tilsluttet. Så afventer spændt deres næste svar.( Imorgen Mandag 2/7 ) Forventer Sony reperere mit tv uden beregning... Ps. Andre der læser dette der har samme problem så ring til.................... Sony Danmark på tlf 43557090 og send gerne et par ord her ...
![]() |
|||
![]() |
|||
Michael1965 ![]() Ny bruger ![]() Joined: 01-Juli-2012 Status: Offline Points: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
Michael1965 ![]() Ny bruger ![]() Joined: 01-Juli-2012 Status: Offline Points: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Som det ses på de efterfølgende billeder er der mange streger på mit tv
![]() Edited by Michael1965 - 01-Juli-2012 at 09:33 |
|||
![]() |
|||
Michael1965 ![]() Ny bruger ![]() Joined: 01-Juli-2012 Status: Offline Points: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
|
|||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 3456> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |