recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  New Posts New Posts RSS Feed - Status på digitale HDD recordere?
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic ClosedStatus på digitale HDD recordere?

Post Reply Post Reply Page  123 5>
Author
Bruger
Bruger

Status: Offline
Direct Link To This Post Topic: Status på digitale HDD recordere?
    Posted: 06-November-2011 at 19:10
Jeg kigger herind med en del måneders mellemrum, for at se om markedet har rykket sig nok til, at det kan betale sig at skifte til en digital optager.
Mine behov er:

- Plads til gerne 75+ timers fuld digital optagelser
- Godt interface
- Ikke markante problemer med hverdagsbrug, store irritationsmomenter mm.
- Jeg skal kunne se digital TV (der er DVB-C tuner i mit tv) samtidig med jeg optager. Jeg behøver ikke kunne optage to kanaler af gangen, men det vil være bonus.
- Kan ikke lige komme på mere.

Mit problem lige nu er, at nu er Kanal 5 HD, 3+ HD, Kanal 6 HD osv begyndt at sende flotte serier og film, men med min gamle Sony 720 (eller lillebroderen til den, 5xx noget) går jeg bare glip af så meget potentiale når jeg optager. Så forsøger at undgå det.
Men nu blev Spartacus sendt i HD mandag aften fra 22-00:20 i lang tid, og det er bare ikke fedt at skulle holde sig vågen for at se det digitalt, og så mangler jeg julegaveønsker.

Vil dog ikke ud og bruge det på en optager, der stadig har mange fejl og mangler, som det lyder til Samsungs har? Kan I opdatere mig på, om der er kommet nogle stærke recordere indenfor det sidste lille års tid, eller om der snarligt er nogle på vej? Eller har Sony o.a. stadig ikke givet lyd fra sig?
Back to Top
JesperLund View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 06-November-2011 at 19:49
Hvis det skal være nemt at bruge: vælg den DVB-C box som din udbyder pusher.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Back to Top
eXeel View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 06-November-2011 at 20:34
Ja, det ved jeg godt nogle råder til, men et af mine krav er også, det ikke skal være fejlfyldt og med for mange gener. Og det har Samsungs Yousee boks desværre... :(
Back to Top
Radiomanden View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Direct Link To This Post Posted: 06-November-2011 at 20:40

Modtagerne fra Clint kan være en mulighed, de har rimelig gode ord med sig. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Back to Top
eXeel View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 06-November-2011 at 21:33
Den har jeg fået foreslået før, mindes jeg. Hvad er fordelene og Ulemperne ved den ift fx Samsungs og Yousee boksen, hvis jeg er ligeglad med tdcs Special funktioner såsom cinema, og tdcs start forfra osv?
Back to Top
Raum View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Direct Link To This Post Posted: 06-November-2011 at 21:39
Jeg har lige lavet en Clint-løsning.

Den er ikke uden fejl hos mig - men det ligger nok i en fejl-installeret firmware, måske!!
Problemet er at jeg ikke selv kan løse det - det skal til service i Herlev for at blive ordnet...

Ellers er det en god løsning der virker gennemarbejdet ift. PVR-løsning via USB og Brugerfladen er simpel og informativ.
Back to Top
Raum View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Direct Link To This Post Posted: 06-November-2011 at 21:40
PS: Der ER en slags "start forfra" i Clinten - forskudt se og optage-funktion.
Back to Top
eXeel View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 06-November-2011 at 22:16
Raum, det jeg mente var at ved yousee boksenkan man se et program uden at have optaget det.
Hvilke problemer oplever du? Bør måske finde et sted der sælger både clinten og fx samsungs egen. For at kunne få det forklaret.

Jeg frygter der er nogle begrænsninger ved clinten.
Back to Top
Der Alte View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Direct Link To This Post Posted: 06-November-2011 at 23:01
Jeg har 3 stk Clint DC1 stående. Det virker max godt. Alt optages, kan flyttes, redigeres og hvad man ellers kan finde på. Og prisen: 444,-. Det kan aldrig gå helt galt!
Back to Top
Raum View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Direct Link To This Post Posted: 06-November-2011 at 23:43
Originally posted by eXeel eXeel wrote:

Raum, det jeg mente var at ved yousee boksenkan man se et program uden at have optaget det.
Hvilke problemer oplever du? Bør måske finde et sted der sælger både clinten og fx samsungs egen. For at kunne få det forklaret.

Jeg frygter der er nogle begrænsninger ved clinten.

Den rebooter når den ikke kan slette en optagelse jeg har ændret navn på via PC.
Den springer ud af menuen på underlige tidspunkter uden jeg har trykket på noget.
Den rebooter nogen gange når den skal afspille fra PVR.

Men men - det skal lige gentages - at inden jeg prøvede at ligge firmware på den var der ingen fejl overhovedet, derfor regner jeg med det hele er pga. en fejlinstalleret FW.

Jeg ved ikke hvilke begrænsninger du tænker på udover at man ikke kan se et program samtidig med den optager?
Alt andet gør den efter min mening ligeså godt og på nogen punkter bedre end de dyre fra samsung - men ja - samsung er pænere, lækrere, har smukt udseende på både remote, menuer og front - helt enig.
Back to Top
eXeel View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 06-November-2011 at 23:54
Super. Hvor køber i dem til den Pris?
Et sted man kan prøve dem først?

Specielt tænker jeg på hvor god guiden er til at udvælge program jeg vil optage. Og kan jeg vælge at gentage ugentlige optagelser af fx en serie?
Back to Top
zczc View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Direct Link To This Post Posted: 06-November-2011 at 23:55
Originally posted by eXeel eXeel wrote:

Jeg kigger herind med en del måneders mellemrum, for at se om markedet har rykket sig nok til, at det kan betale sig at skifte til en digital optager.
Mine behov er:

- Plads til gerne 75+ timers fuld digital optagelser
- Godt interface
- Ikke markante problemer med hverdagsbrug, store irritationsmomenter mm.
- Jeg skal kunne se digital TV (der er DVB-C tuner i mit tv) samtidig med jeg optager. Jeg behøver ikke kunne optage to kanaler af gangen, men det vil være bonus.
- Kan ikke lige komme på mere.

Mit problem lige nu er, at nu er Kanal 5 HD, 3+ HD, Kanal 6 HD osv begyndt at sende flotte serier og film, men med min gamle Sony 720 (eller lillebroderen til den, 5xx noget) går jeg bare glip af så meget potentiale når jeg optager. Så forsøger at undgå det.
Men nu blev Spartacus sendt i HD mandag aften fra 22-00:20 i lang tid, og det er bare ikke fedt at skulle holde sig vågen for at se det digitalt, og så mangler jeg julegaveønsker.

Vil dog ikke ud og bruge det på en optager, der stadig har mange fejl og mangler, som det lyder til Samsungs har? Kan I opdatere mig på, om der er kommet nogle stærke recordere indenfor det sidste lille års tid, eller om der snarligt er nogle på vej? Eller har Sony o.a. stadig ikke givet lyd fra sig?

Det er mestendels indehavere af PANASONIC-fjernsynsapparater, der har problemer med nyeste serie af Samsungs DVB-C-optagere. Hos os andre fungerer de uden problemer. Og vi skriver ikke mavesure indlæg, fordi Samsungs DVB-C-optagere ikke kan optage analoge kanaler eller streame fra stue til soveveærelse – noget Samsung aldrig har lovet. Ting kan altid gøres bedre – uanset producent og type.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.