recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Bedste højttaler
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Bedste højttaler

Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Steen F. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Bedste højttaler
    Posted: 29-December-2012 at 10:02
Har I et seriøst bud på en supergod allround 2-ch. hifi-gulvhøjttaler der skal spille i en 25-30 m2 stue og ikke fylder mere en 1 meter i højden og max 25 cm i bredden?
Prisen er ikke så vigtig, men det er målene.

Den skal have nok bund/bas, dvs. jeg regner med at den har en ekstra (evt. passiv sidevendt) bashøjttaler i kabinettet - hvis nogen producenter laver sådanne løsninger mere.

Jeg har simpelthen svært ved at finde en højttaler der lever op til mine krav.
Musikstilen er allround.

Den skal ikke være over-analytisk da der også vil blive spillet Spotify på den.
Resten af anlægget kommer sandsynligvis til at bestå af en Marantz forstærker (PM7004) og en Marantz CD-afspiller (SA7003). Andre bud på en komplet løsning modtages også gerne.

Der er ca. 5 meter fra lytteposition til højttaler.

Det må også være en mindre højttaler med en subwooferløsning hvis det virkelig sparker røv. Ellers vil jeg helst have en gulvhøjttaler da jeg synes lyden oftest er mest homogen.
Jeg har hørt en masse Dali og Monitor Audio og B&W men ingen af dem kan bruges.

LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hother Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-December-2012 at 10:07
Originally posted by Steen F. Steen F. wrote:

Har I et seriøst bud på en supergod allround 2-ch. hifi-gulvhøjttaler der skal spille i en 25-30 m2 stue og ikke fylder mere en 1 meter i højden og max 25 cm i bredden?
Prisen er ikke så vigtig, men det er målene.

Den skal have nok bund/bas, dvs. jeg regner med at den har en ekstra (evt. passiv sidevendt) bashøjttaler i kabinettet - hvis nogen producenter laver sådanne løsninger mere.

Jeg har simpelthen svært ved at finde en højttaler der lever op til mine krav.
Musikstilen er allround.

Den skal ikke være over-analytisk da der også vil blive spillet Spotify på den.
Resten af anlægget kommer sandsynligvis til at bestå af en Marantz forstærker (PM7004) og en Marantz CD-afspiller (SA7003). Andre bud på en komplet løsning modtages også gerne.

Der er ca. 5 meter fra lytteposition til højttaler.

Det må også være en mindre højttaler med en subwooferløsning hvis det virkelig sparker røv. Ellers vil jeg helst have en gulvhøjttaler da jeg synes lyden oftest er mest homogen.
Jeg har hørt en masse Dali og Monitor Audio og B&W men ingen af dem kan bruges.

Tja, så ville jeg måske kigge på Dynaudio Focus 260, den kan næsten opfylde dine målkrav og er en blændende god højtalerTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Back to Top
Therock View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Therock Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-December-2012 at 10:11
Skulle lige til at skrive Mentor 6, men så derefter du havde prøvet Dali....

Edited by Therock - 29-December-2012 at 10:13
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Cambridge CRX 120 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Back to Top
mureren View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mureren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-December-2012 at 10:45
Du kan ikke klemme 108cm ind i højden?
Hvis du kan, kan du evt. læse lidt om DLS M66, som jeg har et sæt til salg af, helt nye stadig i indpakning.
http://nerds.dk/article/?aid=222
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Back to Top
Steen F. View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Steen F. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-December-2012 at 11:23
Originally posted by Hother Hother wrote:

Tja, så ville jeg måske kigge på Dynaudio Focus 260, den kan næsten opfylde dine målkrav og er en blændende god højtalerTongue

Men hvordan matcher Dynaudio de forholdsvis billige komponenter de skal parres med? Er det ikke som at købe en Ferrari og tanke knallertbenzin på den? ;-p

Jeg lyttede faktisk til nogle Dynaudio i sommers, men kan desværre ikke huske modelnr. Mener de kostede 8000 kr./stk. De lød ret okay men det undrede mig at der ikke var mere bas i dem end tilfældet var.
Men har også hørt deres "reol"-højttalere til 15.000 kr./stk. og de kan slet ikke bruges.
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Back to Top
Steen F. View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Steen F. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-December-2012 at 11:32
Originally posted by mureren mureren wrote:

Du kan ikke klemme 108cm ind i højden?
Hvis du kan, kan du evt. læse lidt om DLS M66, som jeg har et sæt til salg af, helt nye stadig i indpakning.
http://nerds.dk/article/?aid=222

Det er ikke utænkeligt at 108 cm kan gå an.
Jeg kender ikke så meget til DLS. Hvordan kan det være du sælger?

Back to Top
tvkartoffel View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote tvkartoffel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-December-2012 at 12:11
Højttalere med side bas er vist ikke helt så populært mere, men jeg kan da komme i tanke om en enkelt der er nogen lunde rimelig i pris:

Jeg har kun hørt dens lillebror som er meget andeledes opbygget så jeg kan ikke kommentere på lyden.

MVH

Edited by tvkartoffel - 29-December-2012 at 12:23
Back to Top
-Henrik- View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -Henrik- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-December-2012 at 12:15
Steen, det er nok Dynaudio Excite x32, du har hørt - den ligger til ca. 8.000 kr. / stk., og det er den højttaler, jeg selv har.
Der er ganske rigtig ikke meget "bulderbas" i, men bas er der altså nok af.
Den er bare meget kontant og afmålt.
Prøv at tage George Michael's "Shoot the Dog" med eller nogen andre rigtig bastunge numre, så skal du bare høre Smile
Dog vil jeg sige, at hvis du vælger Dynaudio, så skal der spændes en kraftig forstærker for, ellers kan du få problemer med at trække dem.
Det havde jeg selv - fik løst det ved at købe to mono effektblokke og koble dem til systemet.
Med Dynaudio får man en dejlig velafbalanceret og neutral lyd, som aldrig bliver klinisk eller kedelig at lytte til.

Mvh
Henrik
Back to Top
helljohn View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helljohn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-December-2012 at 12:22
http://www.rega.dk/produkter_files/hoejttalere/alya.html 

http://www.lydstuen.dk/?p=747 

http://www.dba.dk/hoejttaler-rega-r5-3-vejs/id-87827487/

KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Back to Top
Badsted View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Badsted Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-December-2012 at 12:44
Jeg hørte på et tidspunkt System Audio Mantra 60 og jeg var dybt imponeret over dem. Men hvad vi end skriver, så skal du vel ud og lytte inden du køber. Smag for lyd er jo meget individuel.

Mvh
Henrik Badsted
Back to Top
javilha View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote javilha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-December-2012 at 12:58
Har du ikke noget i mod brugt, så kunne et sæt Snell B minor være noget. De er godt nok 126cm høje, men de er højest 25cm brede. De har en 12" side monteret bas i lukket kabinet.
Ellers er der lillebroderen Snell C/5, som er en anelse mindre, men har to 8" basser foran og har kun diskanten tilfældes. Disse to modeller kan uden problemer spille din stue op med en yderst behagelig detaljeret klang. Begge går ret dybt og kobler fint til stuen akustik med en fin glat bas. Intet bulder her.
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Back to Top
Brixen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Brixen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-December-2012 at 13:20
Jeg vil også sige Dynaudio. Jeg har selv Audience 82 + 42 til center og bag, og jeg har en Marantz SR-7500, som ikke har problemer med at trække dem. (EDIT: min er 7x105 w, din er 2 x 70 w i 8 ohm, så måske har du ret i at din forstærker er for svag, men det kan vel prøves.)

Det nærmeste der svarer til nu må være Excite 36, men de er 104 cm høje, ellers skal du ned i Excite 32, og så tror jeg du får for lidt bas.

Edited by Brixen - 29-December-2012 at 13:44
Venlig hilsen
KB
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.