recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Generelle emner > Netværk
  New Posts New Posts RSS Feed - Placering af access points i nyt hus
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Placering af access points i nyt hus

Post Reply Post Reply
Author
Ny bruger
Ny bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MatrixH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Placering af access points i nyt hus
    Posted: 01-Juli-2016 at 18:15
Vi er i gang med at bygge nyt hus, og vil snart skulle vælge, hvor i loftet vi vil have vores access points placeret de næste mange år. Jeg tror vi kommer til at købe access pointet Xclaim Xi-3, men jeg ved det ikke helt endnu. Vi kommer til at få fiber med mulighed for en hastighed op til 1.000/1.000 mbit, og i fremtiden bliver hastigheden sikkert endnu højere.

Vi ønsker hurtig og stabil wifi i hele huset, og det er derfor vigtig for os at vores access points bliver placeret, så godt som muligt. Optimalt set skulle vi lave målinger inden placeringen, men det tror jeg desværre ikke er en mulighed.

Huset er et fuldmuret hus, så jeg kunne forstille mig at murstene kommer til at tage meget wifi’ens dækning og hastighed. Derudover bliver huset bygget med saksespær, så vores access points vil komme til at sidde lidt skrå i loftet, og højest oppe, hvis de placeres midt i huset.

Jeg har tænk på følgende løsninger selv, den røde brik er et access point.

Løsning 1.
Tanken er her, at flere access points ofte skaber problemer, og derfor er det nok med et access point i huset og et i garagen. Min bekymring er dog at dækningen slet ikke bliver god nok.

Løsning 2.
Der burde nu være god dækning i alle rum, men jeg kan være nervøs for, at når man sidder i køkkenalrummet, så kan enhederne ikke finde ud af hvilken access points, som de skal hoppe på, og det kan måske skabe noget ustabilitet. Derudover er syd terrassen ikke godt dækket.

Løsning 3.
Flere access points giver ikke nødvendigvis et bedre wifi, og jeg kan her være nervøs for, at der kommer for mange access points. Denne løsning dækker dog syd terrassen godt.

Hvilken løsning tror I der vil være bedst, og har I måske en bedre løsning?
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-Juli-2016 at 19:25
Wifi accesspoint i garagen?

Mon ikke et ordentligt accesspoint placeret midt i huset kan dække det hele?
Skulle jeg flotte mig, blev det løsning 2, men uden det i garagen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
hedberg View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hedberg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Juli-2016 at 16:38
Jeg har også et access punkt i garagen.. 

Mit setup ser sådan her ud. Placeringen af access punkterne er lidt hæmmet af hvor der i forvejen var netværks stik, men dækningen er god over det hele o.

Alle access punkter er Ubiquiti unifi ap-ac pro. Det vigtige her er at de ikke "driller" hinanden og klienter bevæger sig imellem dem uden forstyrrelse (Faktisk virker det bedre herhjemme end Cisco netværket gør på arbejdet. Der mister vi alle sammen forbindelsen hver gang man bevæger sig til f.eks. et mødelokale).

AP'erne styres af central software der sørger for at de ikke forstyrrer hinanden.  

Edited by hedberg - 02-Juli-2016 at 16:39
Med venlig hilsen,
Thomas
Back to Top
hedberg View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hedberg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Juli-2016 at 16:39
slettet

Edited by hedberg - 02-Juli-2016 at 16:43
Med venlig hilsen,
Thomas
Back to Top
hedberg View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hedberg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Juli-2016 at 16:41
slettet

Edited by hedberg - 02-Juli-2016 at 16:43
Med venlig hilsen,
Thomas
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.