recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Samsung TV insisterer på "kilde"
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Samsung TV insisterer på "kilde"

Post Reply Post Reply
Author
Junior bruger
Junior bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HoundDK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Samsung TV insisterer på "kilde"
    Posted: 15-Januar-2020 at 13:33
Hej forum

Jeg har købt et UE55RU7105 som jeg ville bruge til streaming, dvs. via smarttv apps (ex. DR) eller via chromecast.

Men tv'et insisterer på at jeg installerer tv fra en kilde, og det har jeg jo ikke. Er der nogen måde man kan tvinge TV'et til at ignorere at der ikke er valgt en tv-kilde?

Pft :-)
Back to Top
PerW View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote PerW Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15-Januar-2020 at 13:38
Kan du ikke bare lade det søge digitale kanaler. Så finder det ingen og så er det det.
Back to Top
fltk View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote fltk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15-Januar-2020 at 23:43
Originally posted by HoundDK HoundDK wrote:

Hej forum

Jeg har købt et UE55RU7105 som jeg ville bruge til streaming, dvs. via smarttv apps (ex. DR) eller via chromecast.

Men tv'et insisterer på at jeg installerer tv fra en kilde, og det har jeg jo ikke. Er der nogen måde man kan tvinge TV'et til at ignorere at der ikke er valgt en tv-kilde?

Pft :-)

Selv med en stump antenneledning isat kan man modtage DR kanalerne mange steder, så du kunne jo prøve at vælge antenne som kilde.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Back to Top
pox_101 View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pox_101 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-December-2020 at 21:46
fandt du nogensinde en løsning - oplever det samme her og kan ikke åbne DR og TV2 app. 
Back to Top
JordanDK View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JordanDK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-December-2020 at 13:13
i servicemenu og ændre tv til hotelmode. Der kan du konfigurere hvilket input eller om den skal starte i smart hub. 

Gjorde selv på en Samsung ES model, uden antennetilkobling, sådan det altid startede op på hdmi 2 hvor min Raspberry Pi var tilsluttet. 

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Back to Top
HoundDK View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HoundDK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-December-2020 at 00:06
Samsung kundeservice oplyste ikke om tricket med servicemenuen, så jeg valgte at bytte til et LG 65UM7100 som jeg har været rigtig glad for. Det har slet ikke samme problem, og kvaliteten er efter min mening på linje med Samsung'en. Jeg har først fået DR appen for nyligt, men det den eneste app jeg har manglet native, så den streamede jeg bare via cromecast indtil den kom i LG app storen. Har iøvrigt købt en LG magic remote (peg og klik...) som gør det noget nemmere at bruge smart tv delen.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.