|
SACD afspiller - hvilken? |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | ||
bbond ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 19-Januar-2009 Location: Danmark Status: Offline Points: 410 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 09-December-2021 at 19:10 |
|
Med vægt på audiofil afspilning af SACD - er der nogle med erfaring på følgende:
1. opfylder ønsket om multichannel (5.1) 2. kompromis, kun med 2ch., men til gengæld en netværksafspiller (fremtiden?) med i købet.... Reviews/test er, som altid, fyldt med lovord... men sjovt nok nævner ingen af dem lyden/kvaliteten vedr. SACD afspilning !? ![]() Bond ![]() Edited by bbond - 11-December-2021 at 13:41 |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Joined: 24-Oktober-2007 Location: Hillerød, DK Status: Offline Points: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Er det pladsmangel der gør du vælger en UHD Blu-ray afspiller til det?
Har ingen erfaringer med de to afspillere der. Jeg har valgt en ældre Cambridge Audio Blu-ray afspiller med super lækker indbygget DAC, og så en anden UHD Blu-ray afspiller til filmene. Men det hjælper dig selvfølgelig ikke, hvis du ikke har plads til 2 afspillere.
|
||
![]() |
||
bbond ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 19-Januar-2009 Location: Danmark Status: Offline Points: 410 |
|
Ingen pladsproblemer ![]() Har seperat afspiller til: -/Film -/SACD - og det er her jeg mangler en afløser for min SONY 999ES...... -/CD Har kigget efter Cambridge Audio men syntes ikke de afspiller SACD ? Ps. er egentlig ligeglad om de kan afspille andre formater og hvilke - bare de kan håndtere audiofil SACD og gerne i multichannel. BOND ![]() Edited by bbond - 10-December-2021 at 08:24 |
||
![]() |
||
vanzandt ![]() Bruger ![]() Joined: 13-August-2008 Status: Offline Points: 70 |
|
Hej , er bare nysgerrig , kan du høre forskel mellem SACD og alm. CD.
|
||
![]() |
||
|
Ja, og det kan du, og alle andre også... ![]() Bond ![]() |
||
![]() |
||
vanzandt ![]() Bruger ![]() Joined: 13-August-2008 Status: Offline Points: 70 |
|
Ok vi sidder tre gutter og høre , ganske vist under mere en 1 øl , blind test , ingen jeg mener BLIND
test og ingen kan , kan høre forskel på noget som helst . Tak , for året der gik , på trods af alt . Venlig hilsen Bobby.
|
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 18-Februar-2011 Location: Nordsjælland Status: Offline Points: 3805 |
|
Ja de fleste redbook udgivelser lyder bedre.
|
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Joined: 24-Oktober-2007 Location: Hillerød, DK Status: Offline Points: 6062 |
|
Min Cambridge Audio Azur 751BD afspiller fint SACD. Virkelig en lækker maskine og langt mere robust og giver langt større følelse af kvalitet, end min UHD-afspiller (Sony UBP-X800M2) |
||
![]() |
||
|
Jeg kan så spørge på en anden måde....
Hvis nu du stod i den situation at din Cambridge Audio ikke kunne aftaste skiverne mere (som med min SONY999ES) - hvad ville du så købe som erstatning i dag? Bond ![]() |
||
![]() |
||
|
En dedikeret SACD tror jeg. Jeg synes ikke der er en ordentlig multi-afspiller på markedet længere. Cambridge og Oppo har begge trukket stikket på UHD afspillere. Det var de eneste der havde min interesse.
|
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Joined: 23-Juni-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 3353 |
|
Har du ikke haft denne med i dine overvejelser? Kender dog ikke til kvaliteten af dens dac, men den benytter Burr-brown 1690, det er klart at det omliggende kredsløb skal følge med, men måske et forsøg værd at lytte på.
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
|
Jo, den nævner jeg jo i første indlæg... ![]() Bond ![]() |
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |