recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  New Posts New Posts RSS Feed - Udfald den sidste måneds tid på norlys antenne kan
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Udfald den sidste måneds tid på norlys antenne kan

 Post Reply Post Reply Page  <1 2345>
Author
Message
Valgren View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger


Joined: 23-April-2025
Location: Bornholm
Status: Offline
Points: 14
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Valgren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28-April-2025 at 14:01
Ved ikke om de skifter koder flere gange i døgnet, men ham jeg snakkede med sidst hos Norlys, han nævnte at deres udfordring skulle ligge i deres antenner og kryptering.. 
Men igen vi kan kun prøve at presse dem hele tiden? Dog ønsker de nok ikke at det kommer rigtig frem i lyset men kan jo være det er vejen til udbedring af fejlen..

L. Valgren
Tv via DVB-T2
Chromecast v.2
Google TV Streamer
Back to Top
kwh73 View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger


Joined: 19-September-2011
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kwh73 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28-April-2025 at 14:15
Jeg skulle få et nyt kort nok i morgen som bliver spændende at teste om det stadig har udfaldene. Hvis det har og der virkelig er nogen som ikke oplever udfald, så kan det efterhånden kun være modulerne. Det er bare en gåde de ikke har løst det endnu, og ved heller ikke hvor seriøst de stadig ikke tager det. De må vel vide at de for efterhånden tæt på 2 måneder siden må have ændret noget i deres måde at afkode kortene som gør at kunder med enten ældre kort eller moduler er ramt. Og kan kun tro at langt størstedelen af deres antennekunder har kort og moduler fra dengang det hed boxer.
Back to Top
Valgren View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger


Joined: 23-April-2025
Location: Bornholm
Status: Offline
Points: 14
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Valgren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28-April-2025 at 14:29
Thumbs Up

En anden ting det er det med synk af billede og lyd?
Det har jeg oplevet på TV3 kanalerne ind i mellem og i flere år, at det har været ude af trit, men hører så fra andre at de har oplevet det hele tiden?
Sidst jeg havde tekniker ude der blev ikke fundet fejl her på adressen, nu er der desværre bare kommet flere problematikker til, som rammer flere kanaler og flere steder i landet.

L. Valgren
Tv via DVB-T2
Chromecast v.2
Google TV Streamer
Back to Top
fltk View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem


Joined: 04-Februar-2004
Status: Offline
Points: 10514
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote fltk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28-April-2025 at 15:04
Er problemet der både hos folk med CI+ moduler og dem med moduler uden +? Jeg kan nemlig mistænke CI+ modulerne for at være årsagen til udfaldene.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Back to Top
Valgren View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger


Joined: 23-April-2025
Location: Bornholm
Status: Offline
Points: 14
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Valgren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28-April-2025 at 15:09
Kører det ikke kun i CI+ ???
Skal vel være CI+ efter det blev ændret fra det alm. dvb-t (mpeg2) til dvb-t2 (mpeg4) 
L. Valgren
Tv via DVB-T2
Chromecast v.2
Google TV Streamer
Back to Top
NikolajDS View Drop Down
Super bruger
Super bruger


Joined: 14-Juli-2011
Status: Offline
Points: 373
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote NikolajDS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28-April-2025 at 15:23
Originally posted by Valgren Valgren wrote:

Thumbs Up

En anden ting det er det med synk af billede og lyd?
Det har jeg oplevet på TV3 kanalerne ind i mellem og i flere år, at det har været ude af trit, men hører så fra andre at de har oplevet det hele tiden?
Sidst jeg havde tekniker ude der blev ikke fundet fejl her på adressen, nu er der desværre bare kommet flere problematikker til, som rammer flere kanaler og flere steder i landet.


Synkroniseringsproblemet på viaplay kanalerne oplever jeg også.. Og på det sidste har jeg også bidt mærke i en mærkelig pive-lyd som lidt I baggrunden på tv3-kanalerne.. 
Back to Top
Valgren View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger


Joined: 23-April-2025
Location: Bornholm
Status: Offline
Points: 14
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Valgren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28-April-2025 at 16:10
Originally posted by NikolajDS NikolajDS wrote:

Originally posted by Valgren Valgren wrote:

Thumbs Up

En anden ting det er det med synk af billede og lyd?
Det har jeg oplevet på TV3 kanalerne ind i mellem og i flere år, at det har været ude af trit, men hører så fra andre at de har oplevet det hele tiden?
Sidst jeg havde tekniker ude der blev ikke fundet fejl her på adressen, nu er der desværre bare kommet flere problematikker til, som rammer flere kanaler og flere steder i landet.


Synkroniseringsproblemet på viaplay kanalerne oplever jeg også.. Og på det sidste har jeg også bidt mærke i en mærkelig pive-lyd som lidt I baggrunden på tv3-kanalerne.. 

Pivelyd har jeg ikke lige hørt, men det skal jeg da prøve at høre efter til aften :D 
L. Valgren
Tv via DVB-T2
Chromecast v.2
Google TV Streamer
Back to Top
fltk View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem


Joined: 04-Februar-2004
Status: Offline
Points: 10514
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote fltk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28-April-2025 at 16:21
Originally posted by Valgren Valgren wrote:

Kører det ikke kun i CI+ ???
Skal vel være CI+ efter det blev ændret fra det alm. dvb-t (mpeg2) til dvb-t2 (mpeg4) 


Nej, det har intet med det at gøre. CI+ er noget udbyderen bruger for om ønsket at kunne styre bl.a. om man kan optage fra programmet, eller springe over reklamer i en allerede foretaget optagelse. Jeg har tidligere i 12-13 år haft Stofa og efterfølgende Norlys indtil 31/12 2024. Det var ganske vist DVB-C. Det gav nogle problemer med CI+ moduler. Disse problemer kunne/ville Stofa ikke hjælpe med, hvorefter jeg returnerede CI+ modulerne som jeg havde købt hos Stofa og efterfølgende købte nogle brugte moduler uden +. De kørte problemfrit indtil jeg sagde abonnementet op.
Ovennævnte problemer har jeg tidligere beskrevet i en anden tråd for nogle år siden.

Flemming


Edited by fltk - 28-April-2025 at 16:22
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Back to Top
Valgren View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger


Joined: 23-April-2025
Location: Bornholm
Status: Offline
Points: 14
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Valgren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28-April-2025 at 16:27
Okay, spændende, jeg har desværre kun CI+ modellerne, så kan ikke engang teste om det virker uden..
L. Valgren
Tv via DVB-T2
Chromecast v.2
Google TV Streamer
Back to Top
Valgren View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger


Joined: 23-April-2025
Location: Bornholm
Status: Offline
Points: 14
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Valgren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-April-2025 at 09:05
Hej alle...

Jeg har lige blevet informeret via sms at fejlen med sort skærm og pixeleringer nu er rettet?

Tænker at vi nu går i testmode og ser om fejlen er forsvundet?

Hvis ikke så skal man besvare den sms med tilhørende sagnummer man har modtaget ved kontakt med Norlys.

Ønsker alle en god (test) dag...
L. Valgren
Tv via DVB-T2
Chromecast v.2
Google TV Streamer
Back to Top
kwh73 View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger


Joined: 19-September-2011
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kwh73 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-April-2025 at 09:12
Det ville da være lækkert og på høje tid. Jeg har ikke modtaget nogen sms, men har skrevet til dem mange gange hvor de aldrig tog mig seriøst at de kunne sende mig en undskyldning og kompensation når de engang fatter at fejlen kommer fra dem selv og fik den rettet, men det sker nok ikke 🙂
Back to Top
Valgren View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger


Joined: 23-April-2025
Location: Bornholm
Status: Offline
Points: 14
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Valgren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-April-2025 at 09:25
Jeg fik en sms efter jeg havde været i kontakt 2. gang hvor de koblede vores sagsnumre sammen.
Har efterfølgende fået to mere med status og den sidste nu at det skulle være løst..
Jeg vil også sige at jeg i aftes og her til morgen ikke har oplevet nogle fejl så kan kun håbe..
L. Valgren
Tv via DVB-T2
Chromecast v.2
Google TV Streamer
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 2345>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.