recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Generelle emner > Netværk
  New Posts New Posts RSS Feed - ustabilt Wifi
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

ustabilt Wifi

 Post Reply Post Reply Page  <123>
Author
Message
Kandersen View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 13-Juli-2006
Location: 4653
Status: Offline
Points: 10964
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kandersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15-Januar-2018 at 12:32
Hvilken fibia router har i, som har problemer?
Back to Top
warcaos View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger


Joined: 17-Juli-2008
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 42
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote warcaos Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15-Januar-2018 at 12:35
Jeg har:

1: Icotera i6800 router
2: Airties 7410x 4k tv box
3: 1 sæt Airties 4920


Back to Top
Kandersen View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 13-Juli-2006
Location: 4653
Status: Offline
Points: 10964
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kandersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15-Januar-2018 at 12:44
Min Fibia router er en drg 7xx (kan ikke huske nummeret præcist). En ældre sag.
Da den er sat i bridge mode, så er det sådan set bare en "dum" konverter mellem fiberen og min USG. USGén står for al WAN/LAN nettet. 
Det sæt airties jeg fik med abonnementet er 4920. 

Jeg har ikke TV via Fibia. Sikkert derfor jeg har denne drg router endnu. 

Det overrasker mig meget de problemer der nævnes her, specielt at ssidén ændre sig. Det lugter lidt af at routeren måske "resetter" sig selv. 
Back to Top
noerden View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 25-Juli-2009
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 522
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote noerden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15-Januar-2018 at 14:09
Jeg har også en Icotera router.
Som jeg forstår det, så er Airties enhederne kun en form for AP? - der er ikke nogen router/DNS funktion i dem?
Så må jeg prøve at få Icotera routeren sat i bridged mode, og så en gammel router bagefter, og til sidst mine 3 Airties enheder.


Originally posted by Kandersen Kandersen wrote:

Min Fibia router er en drg 7xx (kan ikke huske nummeret præcist). En ældre sag.
Da den er sat i bridge mode, så er det sådan set bare en "dum" konverter mellem fiberen og min USG. USGén står for al WAN/LAN nettet. 
Det sæt airties jeg fik med abonnementet er 4920. 

Jeg har ikke TV via Fibia. Sikkert derfor jeg har denne drg router endnu. 

Det overrasker mig meget de problemer der nævnes her, specielt at ssidén ændre sig. Det lugter lidt af at routeren måske "resetter" sig selv. 
Back to Top
RuneH View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 06-Februar-2008
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1759
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RuneH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15-Januar-2018 at 14:13
Det er Chromecast's skyld! Det har jeg lige læst !! ;) 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Back to Top
warcaos View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger


Joined: 17-Juli-2008
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 42
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote warcaos Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15-Januar-2018 at 14:20
Originally posted by RuneH RuneH wrote:

Det er Chromecast's skyld! Det har jeg lige læst !! ;) 

Det er i hvert fald en mulighed at det er chromecast's skyld - altså med bortset fra jeg får samme fejl når mine chromecast's er slukket. Der er det selve fiberboxen fra icotera der mister signalet. Når det sker, mister tv boxen jo også signalet - og så plejer alt at gå ned hjemme hos mig :)
Back to Top
claus_jac View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 06-August-2008
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 5570
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote claus_jac Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15-Januar-2018 at 16:11
har også en icotera på aura (aarhus område - slavebundet til icotera'en som router. Aura tillader ikke at jeg kan få sat den i bridge mode) og mit var i starten næsten hver dag, nu er det "kun" et par gange om ugen den kaster IP-adressen (min lyser til gengæld konstant grønt uanset om den har internetforbindelse eller ej). Det virker lidt som om der er sat en IP-release i kassen, men den så åbenbart ikke er i stand til at få IP-adressen fornyet.
Back to Top
noerden View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 25-Juli-2009
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 522
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote noerden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15-Januar-2018 at 19:04
Jeg er hos Eniig - og der kan kundeservice sætte den i bridge, teknisk support kan ikke.Confused

Jeg havde igen problem her til aften - min nye yousee boks kunne ikke komme på nettet. Det hjalp at genstarte den "Airties" der stod ved siden af (de to er kablet sammen, med fiberboks i bryggerset).
Så det ser ud til at problemet ikke kun er routeren. Eniigs teknisk support mener også det er Airties enhederne det er galt med. De har de sidste 14 dage samlet data sammen, som de håber Waoo og Airties bruger til at få lavet en patch.

Originally posted by claus_jac claus_jac wrote:

har også en icotera på aura (aarhus område - slavebundet til icotera'en som router. Aura tillader ikke at jeg kan få sat den i bridge mode) og mit var i starten næsten hver dag, nu er det "kun" et par gange om ugen den kaster IP-adressen (min lyser til gengæld konstant grønt uanset om den har internetforbindelse eller ej). Det virker lidt som om der er sat en IP-release i kassen, men den så åbenbart ikke er i stand til at få IP-adressen fornyet.
Back to Top
Kandersen View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 13-Juli-2006
Location: 4653
Status: Offline
Points: 10964
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kandersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15-Januar-2018 at 22:08
Originally posted by noerden noerden wrote:

Jeg er hos Eniig - og der kan kundeservice sætte den i bridge, teknisk support kan ikke.Confused

Jeg havde igen problem her til aften - min nye yousee boks kunne ikke komme på nettet. Det hjalp at genstarte den "Airties" der stod ved siden af (de to er kablet sammen, med fiberboks i bryggerset).
Så det ser ud til at problemet ikke kun er routeren. Eniigs teknisk support mener også det er Airties enhederne det er galt med. De har de sidste 14 dage samlet data sammen, som de håber Waoo og Airties bruger til at få lavet en patch.

Og bedst som vi snakker om det, så gik den ene airties også i ged her hos mig i dag. Eller rettere, vi opdagede i dag. Min datter kom hjem i dag og tilsluttede sin chromecast til denne airties (dens ssid). Og den ville ikke forbinde. Jeg forsøgte fra en mobil. Og den ville heller ikke forbinde. Slukkede den airties og tændte den igen, så virkede det.. Det er første gang jeg har oplevet det. Og nu har det kørt i cirka 1 år. 
Den anden airties er i øvrig slukket og har været det i nogle måneder. Vi bruger dem som sagt nærmest ikke. 
Back to Top
Kenneth_Olesen View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger


Joined: 02-Juli-2008
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kenneth_Olesen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-Januar-2018 at 11:54
Info fra Waoo's hjemmeside :)

https://www.waoo.dk/kundeservice/driftsinfo


WAOO ARBEJDER PÅ AT LØSE FØLGENDE FEJL:

Smart WiFI Airties 4920 Problem:
Kunder kan opleve at miste WiFi forbindelsen til deres smart WiFi Airties 4920 boks.
Efter en genstart af Smart Wifi enhederne fungerer det korrekt igen, men fejlen kan vende tilbage.
Omfang: Fejlen er sporadisk.
Status: Waoo og leverandør arbejder på at løse problemet.

Back to Top
noerden View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 25-Juli-2009
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 522
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote noerden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Januar-2018 at 22:00
lidt mere info her.
Det hænger åbenbart sammen med android enheder, specielt Chromecast enheder:

https://eyenetworks.no/airties-smart-wifi/wifi-problemer-desember-2017

og
http://www.androidpolice.com/2018/01/17/google-says-fix-coming-tomorrow-wi-fi-problems-associated-cast-devices/


Originally posted by Kenneth_Olesen Kenneth_Olesen wrote:

Info fra Waoo's hjemmeside :)

https://www.waoo.dk/kundeservice/driftsinfo


WAOO ARBEJDER PÅ AT LØSE FØLGENDE FEJL:

Smart WiFI Airties 4920 Problem:
Kunder kan opleve at miste WiFi forbindelsen til deres smart WiFi Airties 4920 boks.
Efter en genstart af Smart Wifi enhederne fungerer det korrekt igen, men fejlen kan vende tilbage.
Omfang: Fejlen er sporadisk.
Status: Waoo og leverandør arbejder på at løse problemet.

Back to Top
Kandersen View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 13-Juli-2006
Location: 4653
Status: Offline
Points: 10964
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kandersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Januar-2018 at 22:41
Det hænger også ret godt sammen med, at vi pludselig fik problemer med airties enheden her, som normalvis ikke er i brug, for datteren er fornylig (efter nytår) begyndt at bruge hendes chromecast igen. Og den forbinder til netop denne airtie4920. Resten af WiFi nettet, som kører på Ubiquiti AP, det fejler ikke noget. 
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.