recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  New Posts New Posts RSS Feed - Waoo TV boks - under al kritik
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Waoo TV boks - under al kritik

 Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
Message
Michael (Waoo) View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger


Joined: 19-December-2011
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Michael (Waoo) Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-December-2011 at 10:11
Originally posted by Ozzy Ozzy wrote:

Originally posted by troelsit troelsit wrote:

Jeg savner stadig nogle svar på hvorfor produkterne er så håbløst bagud i forhold til andre produkter og den teknologi der er til rådighed

Kan det være fordi det er 'browser-baseret'? Altså at alle menuer og indhold loades i realtime? Det er jo det samme med websites, ikke?

Anyone?


Hardwaren skal være så billig som mulig, i det at man ikke vil betale en formue for at have en tv boks til at vise tv med.

Man kan sagtens få tv bokse med atom cpu osv, men så koster en STB lige pludselig 2k i stedet for. Og det vil ingen købe. Man skal huske på at det er produkt til fx. 100.000 users her, og hvis vi siger 100.000 x 2000 kr. = av min penge pung.

Derfor er producenter nød til at finde noget hardware som kan  levere et "fornuftigt" resultat uden at blive alt for dyr at indkøbe.

Der er mange fordele ved at lave det via "browser" men efter hvad jeg ved så er der ny teknologi på vej som gør at alt portal = menu info kommer i samme strøm som en tv, og ikke via http som mange tv bokse benytter sig af i dag. Det vil resultere i at det vil køre så meget mere smooth og mulighed for at kunne lave det grafiske lager i HD fx, eller i cover flow osv.

men der går nok nogle år får man ser sådan noget på det danske markede evt.


Hej, jeg arbejder selv hos Waoo og jeg hører også om nogle af disse udfordringer til dagligt.

Jeg vil helt klart anbefale dig at ringe til Energi Midt, og snakke med dem om det, det skulle være muligt for dig, at få vores helt nye 7130'er. Dog som Jeps siger har der været nogle udfordringer med optagelserne på denne i Seas området, men dette skulle gerne være løst i løbet af denne uge.

Vi er godt klare over at Motorola 1960'er boksene, kan være langsomme og derfor har vi introduceret vores Airties 7130, som er meget hurtigere. (Dog koster denne lidt at opgrader til, men kan selv afhjælpe problemet med de langsomme menuer ved at genstarte tv boksen jævnligt)

Vi glæder os også til at TV begynder at komme med indbygget IPTV modtaget, det ville gøre alt meget nemmere :-)

Jeg vil meget gerne svare på flere spørgsmål, så spørg endelig :-) Jeg skal nok sidde og følge lidt med i tråden fremover.

Mvh Michael


Edited by Michael (Waoo) - 19-December-2011 at 14:27
Back to Top
Letten View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 12-Januar-2005
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1963
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Letten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-December-2011 at 10:58
Hej Michael,

Fedt med lidt respons fra Waoo.

Jeg synes dog overskriften til denne tråd er lidt "træls", jeg har derfor oprettet en ny tråd til generel debat om(med?) Waoo Smile



Back to Top
troelsit View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 07-Marts-2006
Status: Offline
Points: 910
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote troelsit Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-December-2011 at 12:21
Originally posted by Michael (Waoo) Michael (Waoo) wrote:


Hej, jeg arbejder selv hos Waoo og jeg hører også om nogle af disse udfordringer til dagligt.

Jeg vil helt klart anbefale dig at ringe til Energi Midt, og snakke med dem om det, det skulle være muligt for dig, at få vores helt nye 7130'er. Dog som Jeps siger har der været nogle udfordringer med optagelserne på denne i Seas området, men dette skulle gerne være løst i løbet af denne uge.

Vi er også selv trætte af Motorola 1960'er boksene, da de kan være meget langsomme og derfor har vi introduceret vores Airties 7130, som er meget hurtigere.

Vi glæder os også til at TV begynder at komme med indbygget IPTV modtaget, det ville gøre alt meget nemmere :-)

Jeg vil meget gerne svare på flere spørgsmål, så spørg endelig :-) Jeg skal nok sidde og følge lidt med i tråden fremover.

Mvh Michael


Hej Michael. Jeg har som sagt haft ringet til Energimidt og deres tilbud var at bytte boksen for 500 kr - hvor de argumenterer for at det normalt koster 1799 kr.
Umiddelbart mener jeg det er lidt bondefangeri da den nuværende motorola boks er håbløst langsom og fejler meget med harddisk optagelser.

Jeg har et par yderligere spørgsmål du måske kan hjælpe med.
Hvordan kan det være EnergiMidt (og Waoo) ikke tilbyder Kanal 6 HD og Kanal 9 HD når nu de har de alm. Kanal 6 og 9?
Er der nogen tidshorisont for om TV3 og 3+ kommer med i kanaludbuddet?

Takker Smile
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
Back to Top
Michael (Waoo) View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger


Joined: 19-December-2011
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Michael (Waoo) Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-December-2011 at 14:25
Hej

Det koster desværre lidt, at opgrader Harddisk optager boksene, men Motorola 1960 er en boks vi har kørt længe med og grunden til at man kan opleve disse lange svartider, er hvis man ikke genstarter tv boksen jævnlig, altså strømmen helt fra og til igen, så den får en frisk reboot, så kører de normalt godt.

Vi ligger i forhandlinger med Viasat og håber meget på at få en god aftale på plads snarest, men jeg kan desværre ikke sige mere præcist hvornår.

Vedr. Kanal 6 og 9 i HD, så har jeg lige sendt en forespørgsel til vores produkt team, så de kan kigge på sagen.
Opdateret: Så har jeg fået besked fra vores produktteam, og Kanal 6 og Kanal 9 er desværre ikke lige om hjørnet, men vi arbejder på sagen.

Originally posted by troelsit troelsit wrote:

Originally posted by Michael (Waoo) Michael (Waoo) wrote:


Hej, jeg arbejder selv hos Waoo og jeg hører også om nogle af disse udfordringer til dagligt.

Jeg vil helt klart anbefale dig at ringe til Energi Midt, og snakke med dem om det, det skulle være muligt for dig, at få vores helt nye 7130'er. Dog som Jeps siger har der været nogle udfordringer med optagelserne på denne i Seas området, men dette skulle gerne være løst i løbet af denne uge.

Vi er også selv trætte af Motorola 1960'er boksene, da de kan være meget langsomme og derfor har vi introduceret vores Airties 7130, som er meget hurtigere.

Vi glæder os også til at TV begynder at komme med indbygget IPTV modtaget, det ville gøre alt meget nemmere :-)

Jeg vil meget gerne svare på flere spørgsmål, så spørg endelig :-) Jeg skal nok sidde og følge lidt med i tråden fremover.

Mvh Michael


Hej Michael. Jeg har som sagt haft ringet til Energimidt og deres tilbud var at bytte boksen for 500 kr - hvor de argumenterer for at det normalt koster 1799 kr.
Umiddelbart mener jeg det er lidt bondefangeri da den nuværende motorola boks er håbløst langsom og fejler meget med harddisk optagelser.

Jeg har et par yderligere spørgsmål du måske kan hjælpe med.
Hvordan kan det være EnergiMidt (og Waoo) ikke tilbyder Kanal 6 HD og Kanal 9 HD når nu de har de alm. Kanal 6 og 9?
Er der nogen tidshorisont for om TV3 og 3+ kommer med i kanaludbuddet?

Takker Smile


Edited by Michael (Waoo) - 19-December-2011 at 14:28
Back to Top
hifreak View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 12-April-2006
Location: Græsted
Status: Offline
Points: 754
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hifreak Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-December-2011 at 11:01
Jeg fik en ny boks Airties 7120 da den jeg havde ikke ville vise billede mere. Nu viser det sig at den nye åbenbart er en generation nyere, og nu fryser billedet med sekunders mellemrum hele tiden. Dvs. jeg ikke kan se TV overhovedet. Jeg snakkede med support som sagde der kunne være nogle problemer med mit TV og boksen. Jeg prøvede scart udgangen og det virkede fint, men ikke HDMI. Mit spørgsmål er, hvis ikke jeg kan få min boks ombyttet til en ældre version jeg havde før, kan jeg så sætte en anden boks til, eller skal jeg have deres boks?  Det sagde supporteren nemlig, og synes det er lidt dramatisk at købe nyt TV på grund af en boks Confused Kan også lige tilføje at jeg ikke kan opdatere min firmware i mit TV, da det er den nyeste. 

Edited by hifreak - 24-December-2011 at 11:06
Back to Top
Ozzy View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 03-December-2009
Location: Andst, Denmark
Status: Offline
Points: 698
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ozzy Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-December-2011 at 12:08
Originally posted by hifreak hifreak wrote:

Jeg fik en ny boks Airties 7120 da den jeg havde ikke ville vise billede mere. Nu viser det sig at den nye åbenbart er en generation nyere, og nu fryser billedet med sekunders mellemrum hele tiden. Dvs. jeg ikke kan se TV overhovedet. Jeg snakkede med support som sagde der kunne være nogle problemer med mit TV og boksen. Jeg prøvede scart udgangen og det virkede fint, men ikke HDMI. Mit spørgsmål er, hvis ikke jeg kan få min boks ombyttet til en ældre version jeg havde før, kan jeg så sætte en anden boks til, eller skal jeg have deres boks?  Det sagde supporteren nemlig, og synes det er lidt dramatisk at købe nyt TV på grund af en boks Confused Kan også lige tilføje at jeg ikke kan opdatere min firmware i mit TV, da det er den nyeste. 


Hvad for et tv har du?? Og hvad for et selskab er du kunde hos??

Det kan være et firmware problem, med hvordan hdmi forhandlingen mellem tv boksen og dit tv bliver håndteret.

Det vil da være en ide at undersøge.

Måske Michael kan kaste noget lys over det evt.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Back to Top
hifreak View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 12-April-2006
Location: Græsted
Status: Offline
Points: 754
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hifreak Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-December-2011 at 09:58
Originally posted by Ozzy Ozzy wrote:

Originally posted by hifreak hifreak wrote:

Jeg fik en ny boks Airties 7120 da den jeg havde ikke ville vise billede mere. Nu viser det sig at den nye åbenbart er en generation nyere, og nu fryser billedet med sekunders mellemrum hele tiden. Dvs. jeg ikke kan se TV overhovedet. Jeg snakkede med support som sagde der kunne være nogle problemer med mit TV og boksen. Jeg prøvede scart udgangen og det virkede fint, men ikke HDMI. Mit spørgsmål er, hvis ikke jeg kan få min boks ombyttet til en ældre version jeg havde før, kan jeg så sætte en anden boks til, eller skal jeg have deres boks?  Det sagde supporteren nemlig, og synes det er lidt dramatisk at købe nyt TV på grund af en boks Confused Kan også lige tilføje at jeg ikke kan opdatere min firmware i mit TV, da det er den nyeste. 


Hvad for et tv har du?? Og hvad for et selskab er du kunde hos??

Det kan være et firmware problem, med hvordan hdmi forhandlingen mellem tv boksen og dit tv bliver håndteret.

Det vil da være en ide at undersøge.

Måske Michael kan kaste noget lys over det evt.


Jeg har et Panasonic TV, og er kunde hos Sydenergi. Ja måske han kunne det Smile
Back to Top
jeps View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 12-Juli-2004
Status: Offline
Points: 234
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jeps Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-December-2011 at 15:20
Jeg har et Panasonic VT30 og en Airties 7130.
Jeg oplever 2 typer problemer mht. HDMI og billede.
 
1: Boksen kan pludselig under en vilkårlig udsendelse på en vilkårlig kanal starte en gen-forhandling af HDMI forbindelsen. Dette betyder intet billede i et par sekunder.
2: Hvis man sætter boksen i "stand by" i stedet for at slukke helt for strømmen, indleder boksen ikke en HDMI link forhandling med fjernsynet ved genstart. Resultatet er intet billede.
 
Jeg ved ikke om det er fjernsyn eller boks, som har problemet. Jeg døjer lidt med fjernsynet ved opstart, men ellers virker det godt nok. Fjernsynet har den nyeste firmware og en rimelig kvalitet HDMI kabel, så jeg kan ikke se, at jeg kan gøre meget mere.
I øvrigt har fjernsynet ikke tilsvarende problemer med andre signal kilder. Så jeg er rimelig overbevist om, at det er Airties boksen, som har nogle fejl.


Edited by jeps - 26-December-2011 at 15:21
Back to Top
Letten View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 12-Januar-2005
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1963
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Letten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-December-2011 at 15:55
Har du prøvet at tale med deres support om de problemer?
Back to Top
Ozzy View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 03-December-2009
Location: Andst, Denmark
Status: Offline
Points: 698
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ozzy Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-December-2011 at 09:20
Kunne være at der var et problem mellem Panasonic tv også Airties tv boksen. Hvis der er 2 som nu har et problem her.

Det ville da være en ide at Waoo måske kiggede på dette. :)

Jeg har kun samsung tv i mit hus, og her ser jeg ingen af de problemer som i beskriver her.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Back to Top
VaNGoGO View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger


Joined: 26-November-2009
Status: Offline
Points: 36
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote VaNGoGO Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-December-2011 at 18:38
Jeg har også en airties tv boks unden harddisk. Når jeg zapper igennem kanalerne tager det normalt 2 sek for SD kanaler og 3-4 sek for en HD kanal. Men ved ca. hver 10-15 kanal skift fryser boksen og det tager 10-12 sek at få en sd kanal frem. Oplever I andre også det?
 
 
Back to Top
jeps View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 12-Juli-2004
Status: Offline
Points: 234
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jeps Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-December-2011 at 20:29
Originally posted by Letten Letten wrote:

Har du prøvet at tale med deres support om de problemer?
Har netop i dag snakket med support.
De kunne ikke genkende problemet og havde ikke nogen meldinger om andre brugere med samme problem. De foreslog (som forventet) at prøve med nyt HDMI kabel Confused
Hvor mange situationer som denne skyldes kabler, når man i øvrigt ikke har problemer med billedet?
 
Jeg forstod på teknikkeren, at de var ved at samle fejl og ønsker sammen til et møde med Airties.
Man kan da håbe, at der kommer noget godt ud af det.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.