recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  New Posts New Posts RSS Feed - Wupti !
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic ClosedWupti !

 Post Reply Post Reply Page  <1234 7>
Author
Message
tvkartoffel View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 18-Juni-2009
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1998
Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2010 at 01:10
Ja det er sku flot!

Sørgeligt at en velkendt forretning ikke vil tage ansvaret for de varer de selv har solgt. Anmeldelserne på trustpilot er åbenbart ikke helt i skoven. Desværre...
Jeg tror hellere jeg vil lægge mine penge et sted hvor jeg kan være sikker på at få en ordentlig service hvis der skulle opstå problemer.

MVH
tvkartoffel
Back to Top
dreamz View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 23-Februar-2008
Status: Offline
Points: 857
Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2010 at 01:16
Ja, det fremgår ganske tydeligt, at man 'for at undgå ventetid' selv skal kontakte producenten.

Back to Top
dimzen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 16-August-2005
Location: Skive, Danmark
Status: Offline
Points: 502
Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2010 at 03:38
En del af en cykel gik istykker, skrev til Wupti, et par dage efter kom der en ny del fra firma'et som laver cykelen. Så jeg synes de er fine :)
Back to Top
Mufti View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 25-Marts-2010
Location: Taastrup
Status: Offline
Points: 4909
Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2010 at 08:55

Man får tit samme behandling hvis man køber i en fysisk butik.

Jeg har købt en HP computer der blev repareret på et værksted i Ballerup. De anede ikke hvad der var op og ned. Første gang jeg fik den tilbage var den ikke samlet rigtigt. Da jeg gjorde dem opmærksom på fejlen var det nærmst min egen skyld. Efter tre gange lykkedes det dem at få den repareret.
 
Værkstedet har i øvrigt aftaler med en række andre computer producenter.Confused
 
Min konklusion er at HP har dårlig service. Ikke butikken.


Edited by Mufti - 24-Maj-2010 at 08:56
Back to Top
Bruger udmeldt 9 View Drop Down
--
--


Joined: 30-November-2005
Status: Offline
Points: 2048
Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2010 at 09:17
Originally posted by Kampus Kampus wrote:

Har nu heller ikke set noget til at Wupti er slæbt ind i Kontant og Praxis for urent trav..

Praxis? Åh, du mener Basta...LOL
Back to Top
PHN2 View Drop Down
Bruger
Bruger
Avatar

Joined: 08-Oktober-2005
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 140
Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2010 at 10:08
Det kan da godt være det er praxis de var med i; ham der Pede fejler da noget?!

Mhv. Per.
PS5, Oppo 203 som preamp, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony 65" oled.
Back to Top
Cyberguyen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 24-Oktober-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 4945
Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2010 at 10:18
Min kone fik i julegave en fotoramme fra Wupti og jeg opdagede en pixelfejl (irriterende men ikke graverende fejl). Det var efter 14 dages returretten, så hun regnede ikke med at de ønskede at fixe noget så simpelt som en pixelfejl.
Efter at have talt med dem lovede de at fixe problemet, men der skete intet. To uger senere ringede hun til dem og der skete intet. Nogle uger senere prøvede hun igen og fik så brev fra dem om at hun skulle smide fotorammen ud og hun ville få en ny med posten én af dagene.
Der kom ikke noget med posten, hun skrev til dem og efter nogle dage fik hun en mail om at pengene ville blive sat ind på hende konto, da de ikke kunne fremskaffe rammen.

Så alt i alt har hun fået mere ud af det end hun forventede, men hun har også kæmpet en brav kamp som ikke burde have haft været udkæmpet.
Back to Top
Lars View Drop Down
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Joined: 05-Oktober-2003
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 15694
Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2010 at 11:09
Hej Alle
 
 
I den sag tørrede de reklamationen af på deres producenter. Først da journalisten gik dem på klingen, kom direktøren på banen og sagde at "selvfølgelig overholder de da købeloven".
 
Wupti er ejet af NRGI (Østjyllands Energiselskab) og Leasy i fællesskab. Men ejerne til trods, kan de jo godt have en politik om at springe over hvor gærdet er lavest (hvis det kan spare dem penge).
 
  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--


Joined: 18-April-2007
Status: Offline
Points: 0
Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2010 at 11:28
Originally posted by Non-Desperado Non-Desperado wrote:

Originally posted by Kampus Kampus wrote:

Har nu heller ikke set noget til at Wupti er slæbt ind i Kontant og Praxis for urent trav..

Praxis? Åh, du mener Basta...LOL
Ja Basta selvfølgelig. Manglede bare at Pinsesolen dansede.....LOL
Back to Top
mufcdk1974 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 21-December-2004
Status: Offline
Points: 2089
Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2010 at 13:36
Originally posted by dreamz dreamz wrote:

Originally posted by tvkartoffel tvkartoffel wrote:

Vi det sige at wupti overlod det til dig at reklamere overfor tredjepart eller ordnede wupti reklamationen for dig?

Efter loven er det forhandlerens ansvar, og det er lige netop med hensyn til reklamationer de gode forhandlere adskiller sig fra de mindre gode.

tvkartoffel

Jep jeg kender også godt den bestemmelse, men det er en gummiparagraf, og forhandleren (i dette tilfælde Wupti) kan godt henvise  reklamationssagen til producenten, hvis det skønnes ikke at forvolde skadeslidte væsentlige ulemper.


Ja de KAN, men det er helt og holdent op til kunden om man vil acceptere dette.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Back to Top
morten_b View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 17-Marts-2008
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 184
Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2010 at 16:21
Originally posted by dreamz dreamz wrote:

Originally posted by tvkartoffel tvkartoffel wrote:

Vi det sige at wupti overlod det til dig at reklamere overfor tredjepart eller ordnede wupti reklamationen for dig?

Efter loven er det forhandlerens ansvar, og det er lige netop med hensyn til reklamationer de gode forhandlere adskiller sig fra de mindre gode.

tvkartoffel

Jep jeg kender også godt den bestemmelse, men det er en gummiparagraf, og forhandleren (i dette tilfælde Wupti) kan godt henvise  reklamationssagen til producenten, hvis det skønnes ikke at forvolde skadeslidte væsentlige ulemper.

Din opfattelse af Købeloven er fuldkommen forkert. I forbrugerkøb er det sælger og kun sælger der er ansvarlig overfor forbrugeren. Sælger kan aldrig nægte at tage sig af en reklamation og henvise til producent, importør eller lignende.

Hvilke bestemmelser i Købeloven er det i øvrigt du anser som gummi§er?
Back to Top
dreamz View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 23-Februar-2008
Status: Offline
Points: 857
Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2010 at 16:44
Jeg snakkede med forbrugerrådet, da sagen stod på, om det var dem, der oplyste mig om spørgsmålet. Jeg er ikke jurist og har bare forsøgt at svare trådstarter udfra mine erfaringer. 
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.