recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  New Posts New Posts RSS Feed - Wupti !
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic ClosedWupti !

 Post Reply Post Reply Page  <12345 7>
Author
Message
mufcdk1974 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 21-December-2004
Status: Offline
Points: 2089
Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2010 at 17:23
Originally posted by dreamz dreamz wrote:

Jeg snakkede med forbrugerrådet, da sagen stod på, om det var dem, der oplyste mig om spørgsmålet. Jeg er ikke jurist og har bare forsøgt at svare trådstarter udfra mine erfaringer. 


http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/raad077/?ref=2024

Quote Går din vare i stykker har du to års reklamationsret. Indenfor de to år kan du gå ned med varen i den butik, hvor du har købt den. Forhandleren har i den periode pligt til at modtage en reklamation. Altså sørge for, at forbrugerens ret til afhjælpning af fejl og mangler som udgangspunkt gennemføres, medmindre forbrugerens valg er urimeligt byrdefuldt for den erhvervsdrivende.

Forbrugerrådet og Forbrugerklagenævnet har haft flere henvendelser, hvor forhandleren har afvist at tage imod produktet og i stedet henvist til producentens eller værkstedets hotline. Det drejer sig især om radio- og tv-udstyr samt printere. Det kan de ikke. Det er det sted du har købt varen, som har pligt til at tage sig af din reklamation.

Forhandlerens pligt gælder dog ikke, hvor købeloven ikke gælder, for eksempel i forbindelse med en udvidet garanti.


Jeg skal ikke sige hvordan byrdefuldt skal fortolkes, men som fremhævet, når det drejer som om AV udstyr, er der ingen kære mor får sælger.


Edited by mufcdk1974 - 24-Maj-2010 at 17:24
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Back to Top
Neurobrain View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 24-Oktober-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 97
Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2010 at 17:38
Jeg har igennem forbrugerklagenævnet lagt sag imod Wupti.  Jeg købte et kamera som gik i stykker og Wupti nægtede at reparere det - De annullerede handlen og gav mig mine penge tilbage.

Problemet var, at jeg havde købt dele til kameraet, som jeg nu ikke kan bruge  (oplader).

Wupti beklager selvfølgelig, men ser sagen som lukket..
Back to Top
PerW View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 20-Marts-2008
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 4118
Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2010 at 18:10
Originally posted by Neurobrain Neurobrain wrote:

Jeg har igennem forbrugerklagenævnet lagt sag imod Wupti.  Jeg købte et kamera som gik i stykker og Wupti nægtede at reparere det - De annullerede handlen og gav mig mine penge tilbage.

Problemet var, at jeg havde købt dele til kameraet, som jeg nu ikke kan bruge  (oplader).

Wupti beklager selvfølgelig, men ser sagen som lukket..
Men det er vel også hvad du har krav på.
 
Sælger kan jo vælge at rep. eller ophæve købet.
Back to Top
PerW View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 20-Marts-2008
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 4118
Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2010 at 18:11
Wupti har været i søgelyset, fordi de ikke selv vil behandle reklamationer:
 
 
 
Back to Top
Neurobrain View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 24-Oktober-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 97
Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2010 at 19:18
Nej jeg har krav på at få min ting fixet, ombyttet eller pengene tilbage - Og jeg kan umiddelbart vælge. Som forbruger, må jeg ikke stilles ringere end før købet....

Jeg bliver klogere om 7 måneder - Det er behandlingstiden hos forbrugerklagenævnet :)
Back to Top
Gromit View Drop Down
Super bruger
Super bruger


Joined: 19-April-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 463
Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2010 at 19:36
Det kan godt være, at Wupti har nogle smarte reklamer.  Er man i tvivl om en given online butik, så køb varen et andet sted... til trods for, at varen måke skulle koste lidt mere.
 
Og så er det i øvrigt en rigtig god idé, at lave noget research på en butiks troværdighed og kundeservice når noget går galt - eks. Trustpilot. 
 
Alt er naturligvis i skønneste orden, hvis varen virker som den skal. 
 
 


Edited by Gromit - 24-Maj-2010 at 19:37
Back to Top
vasif View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 17-November-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1773
Direct Link To This Post Posted: 25-Maj-2010 at 00:18
Originally posted by Neurobrain Neurobrain wrote:

Nej jeg har krav på at få min ting fixet, ombyttet eller pengene tilbage - Og jeg kan umiddelbart vælge. Som forbruger, må jeg ikke stilles ringere end før købet....

Jeg bliver klogere om 7 måneder - Det er behandlingstiden hos forbrugerklagenævnet :)


Hvad er problemet? Du har vel fået dine penge. Kan du ikke bare købe den samme? Tvivler på, du får medhold, din klage er langt ude, uden proportioner eller reelt indholdsmateriale.
Back to Top
Neurobrain View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 24-Oktober-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 97
Direct Link To This Post Posted: 25-Maj-2010 at 06:44
Hvad er problemet?  

Jeg har købt et kamera UDEN oplader, med 2 års reklamationsret. Køber en oplader hos en anden forhandler.

Da kameraet går i stykker (efter en uge) ophæver Wupti handlen og jeg står nu uden kamera, med en kamera-specifik oplader, SD kort, taske osv

Jeg synes det er PISSE dårlig kundeservice og jeg synes umiddelbart jeg har en sag :)

At du så synes min klage er langt ude, uden proportioner eller reelt indholdsmateriale.........tjaaa........
Back to Top
Startrek View Drop Down
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Joined: 02-Marts-2008
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 5740
Direct Link To This Post Posted: 25-Maj-2010 at 07:13
Du mener at det er Wupti der skal betale for kamera-specifik oplader, SD kort, taske osv. som du har valgt at købe i en anden butik, kan ikke rigtig se at Wupti har noget at gøre med det.

At Wupti har være så flink at ophæve en handle på et defekt kamera skal du være glad for, der er mange forhandle der ville sende det til rep. gentage gang og til sidst ikke ville give dig penge tilbage.

Kan så ikke fatte at du så ikke har købe et andet kamera af samme type, hos en anden forhandler.

Kan ikke se at du har en sag hos forbrugerklagenævnet, da du jo har fået penge retur.

Edited by Startrek - 25-Maj-2010 at 07:16
Back to Top
pilehave View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 01-Marts-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1269
Direct Link To This Post Posted: 25-Maj-2010 at 11:24
Originally posted by Startrek Startrek wrote:

Du mener at det er Wupti der skal betale for kamera-specifik oplader, SD kort, taske osv. som du har valgt at købe i en anden butik, kan ikke rigtig se at Wupti har noget at gøre med det.

At Wupti har være så flink at ophæve en handle på et defekt kamera skal du være glad for, der er mange forhandle der ville sende det til rep. gentage gang og til sidst ikke ville give dig penge tilbage.

Kan så ikke fatte at du så ikke har købe et andet kamera af samme type, hos en anden forhandler.

Kan ikke se at du har en sag hos forbrugerklagenævnet, da du jo har fået penge retur.


Nej, jeg tror også den sag er "dead in the water". Skulle Expert så også hæfte for dit TDC KabelTV som du købte efter du købte nyt fjernsyn (som gik i stykker, men du har ikke købt et nyt).

Nahh... Wink
Back to Top
osbech View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 25-December-2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 889
Direct Link To This Post Posted: 25-Maj-2010 at 12:14
Hmm der er tilsyneladende en masse ting om wupti jeg ikke var klar over, de ting der bliver nævnt her i tråden er nok at jeg ville finde en anden forhandler, også selvom der er udsigt til at spare 1000kr, ved evt. reklamationer ville jeg simpelthen ikke gide bruge tid på at slås med forhandleren for "småpenge"..


Back to Top
Neurobrain View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 24-Oktober-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 97
Direct Link To This Post Posted: 25-Maj-2010 at 12:17
Som forbruger må jeg ikke stilles ringere end før købet.
 
Hvis ens produkt går i stykker skal forbrugeren have muligheden for at få sit produkt repareret eller ombyttet til et tilsvarende produkt eller hvis forbrugeren ønsker det, få pengene tilbage (den korte version).
 
Wupti vil ikke reparere produktet, de vil ikke ombytte, men har valgt at give mig pengene tilbage, hvilket jeg ikke ønsker.
 
Det betyder, at jeg står i situation, hvor jeg står ringere end før købet.
 
Efter telefonisk kontakt med Forbrugerrådet, hvor jeg forklarede forløbet blev jeg opfordret til at klage.
 
I har måske ret, men umiddelbart vil Forbrugerrådet kigge på min sag, hvilket må betyde, at den ikke er ""dead in the water".
 
Ifølge jer, må en virksomhed nægte RMA og "bare" ophæve handlen - Men hvorfor har vi så reklamationsretten?
 
Ifølge lovgivningen må virksomheder ophæve handlen, hvis reparationen er "uforholdsmæssigt" dyr. Det bliver spændende hvad definitionen er på det....
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12345 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.