recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  New Posts New Posts RSS Feed - Zaptor tekniker på vej
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic ClosedZaptor tekniker på vej

 Post Reply Post Reply
Author
Message
AlJones View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 21-December-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 122
Direct Link To This Post Topic: Zaptor tekniker på vej
    Posted: 19-November-2008 at 09:11
Jeg er blevet lovet teknikerbesøg mellem 12:30-15:30 idag (Århus). Af gammel erfaring ved jeg at Stofa gerne vil give det indtryk at man står ganske alene i universet med den fejl man melder.

Derfor vil jeg høre om der er flere med lignende oplevelser.

Følgende sker mindst een gang hver tredie dag, nogle gange flere gange samme dag.

Et lille "netværk afbrudt" symbol (netværksstik der ikke helt når en fatning) vises i øverste højre hjørne af billedet ca. hvert kvarter.

Efter ca. et par timer vises et stort blåt skilt der fylder næsten hele billedet. Teksten er lang, men begynder med "Ingen forbindelse til netværket. Der opstod en timeout i forbindelse med login til Zaptor. Bredbåndsforbindelse fungerer ikke..."

Skiltet dukker op hver femte minut i ca. et par timer, hvorefter kanalerne går i sort.

Dette forløb kan komme efter to minutter eller flere timer. Det kan også være i gang - stiksymbol eller skilt eller sorte kanaler - allerede når man tænder fra standby.

For at komme i gang igen er det ikke nok at slukke og tænde Zaptor eller trække stikket på Zaptor. Man skal afbryde strømmen til Zaptor, modem og switch og tænde igen i rækkefølgen modem, switch, Zaptor. Så skal man typisk slukke/tænde Zaptor 2-5 gange før man er helt på igen. De første par gange i skærmbilledet med Zaptorboks med 5 lamper bliver de første to gule lamper grønne, men systemet går helt i stå ved den tredie.

Når det endelig lykkes at tænde de fem grønne lamper, går det straks i stå i Login skærmbilledet med ordene "Venter på netværksforbindelse." Så skal Zaptor slukkes/tændes 2-3 gange til før login gennemføres.

Kontakt til Zaptor support har givet flere "løsningsforslag."

Nogle gange påstår de at problemet skyldes flere end 5 apparater på netværket. I virkeligheden var der hver gang højst een PC og en "Always On" musikserver. Og min router kører med WEP kryptering, så der er ikke nogen der "låner" mit netværk.

I en periode fik en manglende modem firmwareopdatering skylden. Der skulle være et antal docsis 3 modem som nægter at tage imod opdatering. Man lovede teknikerbesøg, men da jeg rykkede for en aftale, fik jeg at vide at en tekniker havde løst problemet og opdateringen var sket.

Det løste dog ikke mit timeout problem.

Nu påstår de at der må være en "løs forbindelse" et sted på mit netværk, så går jeg ud fra at teknikeren vil måle det hele igennem idag.

Det er vel næsten givet at problemet ikke viser sig mens teknikeren er her.

Mit spørgsmål - til dem der har læst hele denne beretning - er: Er der andre der oplever noget lignende?

Al Jones


Edited by AlJones - 19-November-2008 at 09:14
Back to Top
Mike S. View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 13-Juni-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 2909
Direct Link To This Post Posted: 19-November-2008 at 13:35
Du ser det skilt hvis boksen har problemer med at lave login. Din Zaptor boks skal altid have sin internetforbindelse tilgængelig for at fungere optimalt.

Hvor sidder din Zaptor og kabelmodem? Jeg formoder at din Zaptor boks sidder direkte på kabelmodemet eller via en switch og der ikke er mere ind imellem.

Har du prøvet om problemet er der hvis Zaptoren bare sidder direkte i dit kabelmodem?

Det lyder som om dit kabelmodem falder af eller der sker noget andet mystisk.

Kunne du evt. "tegne" hvordan tingene er forbundet ;)

Smid evt. dit kundenummer herinde.

Edited by Mike S. - 19-November-2008 at 13:39
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Back to Top
AlJones View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 21-December-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 122
Direct Link To This Post Posted: 19-November-2008 at 14:19
Jeg er med på at der ikke må være router mellem Zaptor og modem.

Zaptor er tilsluttet medfølgende switch som er tilsluttet modem. Router er så tilsuttet samme switch. 3 PC er tilsluttet router.

Jeg har prøvet med Zaptor direkte til modem. Det gør ingen forskel.

Selv om Zaptor ikke kan finde netværk, så fungerer Internet uden problemer.

Tekniker er lige gået. Han fandt en "skæv" frekvens i forstærkerkassen ude på gaden som han rettede. Modemet var også på en "forkert" frekvens som han ændrede.

Og for at være helt på den sikre side, byttede han min Zaptorboks.

Vi får se. Mit Stofa kundenummer er 68953.


Al J.
Back to Top
summer View Drop Down
Bruger
Bruger
Avatar

Joined: 01-August-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 192
Direct Link To This Post Posted: 19-November-2008 at 16:53
Jeg har også oplevet det med "stikkontakten" for en tid siden flere gange. Det har alle gange faldet sammen med, at Stofas internet var midlertidig afbrudt, så årsagen kan altså være dette.
Back to Top
moho View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 27-April-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 3069
Direct Link To This Post Posted: 19-November-2008 at 17:15

Har en Laptop som ikke længere kan komme på nettet, stik problemer, men jeg hælder til det er fordi stik/Stofa og fatning/Laptob ikke kan "sammen".

En principiel fejl, eet eller andet sted. Stofa!   



Edited by moho - 20-November-2008 at 11:37
Back to Top
summer View Drop Down
Bruger
Bruger
Avatar

Joined: 01-August-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 192
Direct Link To This Post Posted: 19-November-2008 at 21:35
Min config er lavet af Stofa selv og med en Tratec returvejsforstærker og alligevel forsvinder IT forbindelsen af og til.
Back to Top
AlJones View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 21-December-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 122
Direct Link To This Post Posted: 21-November-2008 at 08:30
Update!

Teknikerbesøg og udskiftning af Zaptorboks hjalp slet ikke.

Igår fra sidst på eftermiddagen og hele aftenen kunne Zaptor bare ikke finde netværk.

Vi kan se analog-TV, men uden betalingskanaler. Og det er ikke lige det som jeg betaler for.

Al Jones
Back to Top
Mike S. View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 13-Juni-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 2909
Direct Link To This Post Posted: 21-November-2008 at 09:42
Virker dit net godt nok imens?
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Back to Top
AlJones View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 21-December-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 122
Direct Link To This Post Posted: 21-November-2008 at 10:45
Som jeg skrev i mit andet indlæg:

Selv om Zaptor ikke kan finde netværk, så fungerer Internet uden problemer.

Al J
Back to Top
Viby Sjælland View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 11-December-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 97
Direct Link To This Post Posted: 21-November-2008 at 17:20
Har du pøvet et andet PDS kabel, jeg har selv oplevet at forbindelsen pludselig forsvandt her hjalp et nyt kabel, det gamle havde (fået) en knækket leder, sikkert fordi jeg havde rykket rundt med kablet.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.