Author |
Topic Search Topic Options
|
Sploink
Guld medlem
Joined: 23-April-2007
Location: Vestegnen
Status: Offline
Points: 3215
|
Posted: 10-Januar-2011 at 20:43 |
Det er meget useriøst fra Disney's side af. Kæft det er en ommer af sådan et stor selskab!!!
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
Joined: 24-Oktober-2007
Location: 2630 Taastrup
Status: Offline
Points: 24802
|
Posted: 10-Januar-2011 at 20:44 |
Det er sgu for dårligt, når det er deres fejl. Så skal det da ikke gå ud over os, som er kunder. Det må være en ommer disney.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
MaXer
Guld medlem
Joined: 10-September-2007
Location: København S
Status: Offline
Points: 1966
|
Posted: 10-Januar-2011 at 20:50 |
Fesent... Nogen der har hørt om man skal sende det hele tilbage eller kun disken?
|
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
Joined: 24-Oktober-2007
Location: 2630 Taastrup
Status: Offline
Points: 24802
|
Posted: 10-Januar-2011 at 20:53 |
Ifølge bdlive skal man kun sende disken, så du skal genbruge dit gamle cover.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
Torben Rasmussen
Guld medlem
Flatpanels.dk
Joined: 06-Februar-2007
Location: København
Status: Offline
Points: 4378
|
Posted: 10-Januar-2011 at 20:53 |
Jeg har bedt om en mail hvori de medgiver at disc'en er fejlbehæftet, så jeg kan kræve mine penge retur. Det er dælme for slapt at ville styre sine kopier så strengt, at man VIL have den gamle film retur først - og endda uden selv at betale fragten. Det koster dem mindre en en krone at trykke sådan en skive. Nu er de jo både inkompetente (pga. det manglende lydspor) og nærrige.
Jeg er temmelig skuffet over deres måde at tackle det her på.
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
 |
cnn3
Guld medlem
Joined: 20-Oktober-2004
Location: Århus
Status: Offline
Points: 3195
|
Posted: 11-Januar-2011 at 10:11 |
Det lyder godt nok som et lousy firma der går i små sko....
|
mvh Christian
|
 |
SoundWave
Guld medlem
Joined: 12-Maj-2009
Status: Offline
Points: 817
|
Posted: 11-Januar-2011 at 11:25 |
Er det overhovedet lovligt at kræve, at man selv skal betale portoen? Ifølge købelovens §79 skal forbrugeren stå uden regning i forbindelse med fejl og mangler.
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
Joined: 24-Oktober-2007
Location: 2630 Taastrup
Status: Offline
Points: 24802
|
Posted: 11-Januar-2011 at 11:49 |
SoundWave wrote:
Er det overhovedet lovligt at kræve, at man selv skal betale portoen? Ifølge købelovens §79 skal forbrugeren stå uden regning i forbindelse med fejl og mangler. |
Det vil jeg da prøve at skrive til disney, når jeg hører fra dem.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
Torben Rasmussen
Guld medlem
Flatpanels.dk
Joined: 06-Februar-2007
Location: København
Status: Offline
Points: 4378
|
Posted: 11-Januar-2011 at 13:12 |
Det er købelovens paragraf 78 og ikke 79, som omhandler afhjælpning af fejl og mangler:
§ 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem
1) afhjælpning af mangelen,
2) levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering),
3) et passende afslag i købesummen eller
4) ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig.
Stk. 2. Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. Der skal herved tages hensyn til salgsgenstandens værdi uden mangler, mangelens betydning, og om anden beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for køberen.
Stk. 3. Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet.
Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning. |
Jeg har sendt det til dem. Så må vi se hvad de svarer.
Edited by Yakken - 11-Januar-2011 at 13:21
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
 |
SoundWave
Guld medlem
Joined: 12-Maj-2009
Status: Offline
Points: 817
|
Posted: 11-Januar-2011 at 16:03 |
Ja ok, husker jeg forkert, men det var da tæt på Jeg har selv mulighed for at tage ind til dem, da jeg bor i København. Ved I om denne mulighed foreligger, så den kan byttes på stedet. Har ikke lyst til at skulle sende den med posten uanset om de betaler eller ej.
|
 |
SteffenM
Super bruger
Joined: 09-Januar-2010
Status: Offline
Points: 281
|
Posted: 11-Januar-2011 at 18:49 |
Faktisk gælder den lovgivning kun mod forretningen i har købt den hos. Altså er Disney ikke ansvarlig for porto. Men gider man ikke betale det, kan i jo blot gå til butikken og klage :)
Edited by SteffenM - 11-Januar-2011 at 18:49
|
 |
Torben Rasmussen
Guld medlem
Flatpanels.dk
Joined: 06-Februar-2007
Location: København
Status: Offline
Points: 4378
|
Posted: 11-Januar-2011 at 22:12 |
Jep. Jeg har fået svar på min mail. Jeg må tilbage i butikken med den, selvom dét vil betyde en ret stor ulempe for mit vedkommende da jeg har langt til en Fona...
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
 |