recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Generelle emner > Film og udsendelser
  New Posts New Posts RSS Feed - Fantasia på Blu-ray skal byttes
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic ClosedFantasia på Blu-ray skal byttes

 Post Reply Post Reply Page  <123>
Author
Message
Sploink View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 23-April-2007
Location: Vestegnen
Status: Offline
Points: 3215
Direct Link To This Post Posted: 10-Januar-2011 at 20:43
Det er meget useriøst fra Disney's side af. Kæft det er en ommer af sådan et stor selskab!!!
Back to Top
Flemming Larsen View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 24-Oktober-2007
Location: 2630 Taastrup
Status: Offline
Points: 24802
Direct Link To This Post Posted: 10-Januar-2011 at 20:44
Det er sgu for dårligt, når det er deres fejl. Så skal det da ikke gå ud over os, som er kunder. Det må være en ommer disney.
Mvh
Flemming Larsen
Back to Top
MaXer View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 10-September-2007
Location: København S
Status: Offline
Points: 1966
Direct Link To This Post Posted: 10-Januar-2011 at 20:50
Fesent... Nogen der har hørt om man skal sende det hele tilbage eller kun disken?
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Back to Top
Flemming Larsen View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 24-Oktober-2007
Location: 2630 Taastrup
Status: Offline
Points: 24802
Direct Link To This Post Posted: 10-Januar-2011 at 20:53
Ifølge bdlive skal man kun sende disken, så du skal genbruge dit gamle cover.
Mvh
Flemming Larsen
Back to Top
Torben Rasmussen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Joined: 06-Februar-2007
Location: København
Status: Offline
Points: 4378
Direct Link To This Post Posted: 10-Januar-2011 at 20:53
Jeg har bedt om en mail hvori de medgiver at disc'en er fejlbehæftet, så jeg kan kræve mine penge retur. Det er dælme for slapt at ville styre sine kopier så strengt, at man VIL have den gamle film retur først - og endda uden selv at betale fragten. Det koster dem mindre en en krone at trykke sådan en skive. Nu er de jo både inkompetente (pga. det manglende lydspor) og nærrige.

Jeg er temmelig skuffet over deres måde at tackle det her på.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Back to Top
cnn3 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 20-Oktober-2004
Location: Århus
Status: Offline
Points: 3195
Direct Link To This Post Posted: 11-Januar-2011 at 10:11

Det lyder godt nok som et lousy firma der går i små sko....

mvh Christian
Back to Top
SoundWave View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 12-Maj-2009
Status: Offline
Points: 817
Direct Link To This Post Posted: 11-Januar-2011 at 11:25
Er det overhovedet lovligt at kræve, at man selv skal betale portoen? Ifølge købelovens §79 skal forbrugeren stå uden regning i forbindelse med fejl og mangler.
Back to Top
Flemming Larsen View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 24-Oktober-2007
Location: 2630 Taastrup
Status: Offline
Points: 24802
Direct Link To This Post Posted: 11-Januar-2011 at 11:49
Originally posted by SoundWave SoundWave wrote:

Er det overhovedet lovligt at kræve, at man selv skal betale portoen? Ifølge købelovens §79 skal forbrugeren stå uden regning i forbindelse med fejl og mangler.
Det vil jeg da prøve at skrive til disney, når jeg hører fra dem.
Mvh
Flemming Larsen
Back to Top
Torben Rasmussen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Joined: 06-Februar-2007
Location: København
Status: Offline
Points: 4378
Direct Link To This Post Posted: 11-Januar-2011 at 13:12
Det er købelovens paragraf 78 og ikke 79, som omhandler afhjælpning af fejl og mangler:
Quote
§ 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem
1)   afhjælpning af mangelen,
2)   levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering),
3)   et passende afslag i købesummen eller
4)   ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig.
Stk. 2. Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. Der skal herved tages hensyn til salgsgenstandens værdi uden mangler, mangelens betydning, og om anden beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for køberen.
Stk. 3. Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet.
Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning.


Jeg har sendt det til dem. Så må vi se hvad de svarer.

Edited by Yakken - 11-Januar-2011 at 13:21
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Back to Top
SoundWave View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 12-Maj-2009
Status: Offline
Points: 817
Direct Link To This Post Posted: 11-Januar-2011 at 16:03

Ja ok, husker jeg forkert, men det var da tæt på Smile Jeg har selv mulighed for at tage ind til dem, da jeg bor i København. Ved I om denne mulighed foreligger, så den kan byttes på stedet. Har ikke lyst til at skulle sende den med posten uanset om de betaler eller ej.

Back to Top
SteffenM View Drop Down
Super bruger
Super bruger


Joined: 09-Januar-2010
Status: Offline
Points: 281
Direct Link To This Post Posted: 11-Januar-2011 at 18:49
Faktisk gælder den lovgivning kun mod forretningen i har købt den hos. Altså er Disney ikke ansvarlig for porto. Men gider man ikke betale det, kan i jo blot gå til butikken og klage :)

Edited by SteffenM - 11-Januar-2011 at 18:49
Back to Top
Torben Rasmussen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Joined: 06-Februar-2007
Location: København
Status: Offline
Points: 4378
Direct Link To This Post Posted: 11-Januar-2011 at 22:12
Jep. Jeg har fået svar på min mail. Jeg må tilbage i butikken med den, selvom dét vil betyde en ret stor ulempe for mit vedkommende da jeg har langt til en Fona...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.