|
|
Post Reply ![]() |
Page 123 10> |
Author | |
nsane206 ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 17-Juni-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 177 |
![]() Posted: 01-August-2011 at 21:37 |
Hej alle,
Jeg står overfor at skulle anskaffe mig min første medieafspiller, så jeg kan rippe mine blu ray samt dvd´er og lægge dem på min nas syn 211j. Men jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal købe, da ikke alle medieafspillere kan tage Hd master samt true hd. Krav: + Nemt at betjene når det først er sat op + Flot bruger interface (lidt som xbmc) + Kunne hente film fra min nas syn 211j + afspille eller videresende Hd lyd til min reciever Onkyo 805 + Der skal kunne komme Dk undertekster på + hurtig bladring i titlerne Indtil videre har jeg selv fundet ud at en Popcorn Hour a-210 eller c200 ville kunne gøre disse ting. Men hvor stor forskel er der på disse modeller? Alle råd eller erfaringer modtages gerne. Mvh Hans |
|
Pioneer, Onkyo, Panasonic, Dali Mentor
|
|
![]() |
|
Stuffedfrog ![]() Bruger ![]() Joined: 13-Juli-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 151 |
![]() |
Jeg har selv denne afspiller, og jeg er mere end tilfreds http://www.mede8er.eu/products/med400x-mini.html
Den spiller alt uden problemer og deres Video Wall er så nem at bruge at selv børn kan finde ud af det ![]() Først overvejede jeg AC Ryan, men deres software er simpelthen skandaløs - Mede8er sørger tværtimod for hele tiden at opdatere og lytte til deres kunder ![]() Den er fanless og dermed 100 % lydløs hvilket kun er endnu et plus. Den kan forresten købes her for under 800 kr. http://cdon.dk/hjemme-elektronik/mediaplayer_mede8er_med400x_mini-13795793 Jeg kan forøvrigt anbefale denne eksterne harddisk http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/harddisk/WD2TBELE/wd-elements-2tb-ekstern-harddisk Harddisken er lydløs og billig.....underligt nok tager Elgiganten hele 799 kr i butikken, så at de kun tager 477 kr. via deres webshop er lidt overraskende. |
|
![]() |
|
nsane206 ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 17-Juni-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 177 |
![]() |
Tak for svaret,
Den er jo en del billigere end PH, og virker til at kunne det samme. Hvad med dk subs? hvordan klarer man den? Og jeg har vel ikke brug for den eksterne hd da den skal hente fra min nas...
|
|
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 06-August-2009 Location: Mindanao, Ph Status: Offline Points: 1490 |
![]() |
Gør det rigtige valg første gang, og kig på DUNE. De laver en model uden HDD eller optisk drev.
Klarer ALT.
|
|
![]() |
|
osbech ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 25-December-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 889 |
![]() |
Enig, af alle de afspillere jeg har prøvet er dune klart den bedste... At den klarer alt er en sandhed med modifikationer, den kan ikke Apple lossless hvilket er det eneste der går mig på.. |
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 06-August-2009 Location: Mindanao, Ph Status: Offline Points: 1490 |
![]() |
Ja ok, jeg fik måske lige skruet lidt for meget op for lovprisningen ved at skrive "ALT". :)
Kan godt se det er et problem uden sidestykke, omend jeg aldrig har ejet et stykke apple elektronik, og derved overså den store begrænsning i produktet, sorry. Men trods den altoverskyggende mangel, mener jeg stadig det er et ganske brugbart stykke elektronik... :D
|
|
![]() |
|
Stuffedfrog ![]() Bruger ![]() Joined: 13-Juli-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 151 |
![]() |
Tjah, det er da muligt at Dune laver en model uden HDD, men koster den under 800 kr. som Mede8der'en gør og kan en masse mere? Fordi hvis deres "lille model" er væsentligt dyrere og ikke engang kan mere, så kan jeg ikke se nogen grund til at købe den?
Mede8der kan fint leve op til de stillede krav:
Så hvis det eneste den skal bruges til er at streame film, så ville jeg nu vælge den Mede8der jeg linkede til. Den er efter min mening det bedste bud på en media player til dit behov - og kun en bonus den ikke koster en bondegård ![]() |
|
![]() |
|
Imac ![]() Bruger ![]() Joined: 14-Oktober-2009 Status: Offline Points: 150 |
![]() |
Hey
Ville lige høre om den mede8der selv henter covers eller man skal bruge Y2M ? Går udfra det er et program til dette som skal køres via pc ?...og hvis kan det fåes til mac ? mvh Tommy
|
|
![]() |
|
osbech ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 25-December-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 889 |
![]() |
:D ahh men det er helt i orden, og trods den diskrete sarkasme i dit svar så tilgiver jeg dig ;) anyways så er det netop kun et "problem" hvis man som mig godt vil have musik på sin iPhone i lossless, og samtidig gerne vil kunne afspille det i hjemmet, det kræver enten dobbelt bibliotek eller en anden device.. :) Men jeg er enig med dig at det er et stykke fabelagtigt elektronik som har bragt megen glæde her i hjemmet...
Edited by osbech - 02-August-2011 at 20:26 |
|
![]() |
|
![]() |
Men Dune Hd Max er også klart den dyreste af dem jeg tænker på.
Dune HD MAX 3500.- Popcorn Hour c200 2500.- Popcorn Hour a210 1500.- Mede8er med400x 790.- Hvad er fordelene og ulemper ved de maskiner. Og er det PH og Dune der laver de bedste løsninger. Syntes bare at der skal være store fordele ved PH og Dune for at kunne forsvare de priser ift. de andre medieafspiller på markedet. Stuffedfrog: har du evt et link af hvordan filmbrowseren kører. Billeder |
|
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Joined: 04-Februar-2004 Status: Offline Points: 10530 |
![]() |
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
scantek ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Joined: 22-Juli-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 676 |
![]() |
Jeg vil klart anbefale en Boxee Box, har ejet extreamer, PCH og Aple TV - og vil helt sikkert sige at den vider på brugervenlighed og ydelse. |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 123 10> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |