recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  New Posts New Posts RSS Feed - USB HD genkendes ikke på PC
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

USB HD genkendes ikke på PC

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Ny bruger
Ny bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Louislobo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: USB HD genkendes ikke på PC
    Posted: 10-Juni-2012 at 13:08
Hej,

jeg ved ikke om det er det rigtige forum - jeg prøver nu alligevelSmile

Jeg har en Triax C-HD207CX digital modtager med en Verbatim 320GB USB hard disk tilsluttet. Første gang jeg benyttede den, blev den formateret vha. Triax'en. Alt fungerer fint, men nu er disken fyldt op.
Derfor vil jeg gerne flytte indholdet til en anden disk og/eller tilslutte en anden HD til digital modtageren.
Men Verbatim HD genkendes ikke på nogen af vore PC'er (forskellige Windows versioner - XP, Vista, Win7) som ekstern disk. Dvs. jeg kan ikke "se" indholdet eller formatere den for den sags skyld. 

Er der nogen der har nogen idéer?

Back to Top
NitroBlast View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote NitroBlast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Juni-2012 at 13:14
Det er sandsynligvis meningen, at det skal være sådan, for at forhindre, at optagelserne bliver kopieret eller afviklet på andre apparater end det, der har optaget dem.
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Back to Top
Louislobo View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Louislobo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Juni-2012 at 13:17
Tak for svaret.
Øv, hvis det er sandt. Det betyder at jeg ikke kan genbruge en given enhed?
Øv igen.
Back to Top
db89 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote db89 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Juni-2012 at 13:29
du kan heller ikke finde den inde i diskhåndtering?
Hold jer fra simplyelectronics.net
Back to Top
Louislobo View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Louislobo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Juni-2012 at 13:41
nej. Når jeg trykker på "Opfrisk" kan jeg se at diskens lys blinker - så et eller andet sker der - men den bliver altså ikke genkendt eller vist. Heller ingen fejlmelding.
Back to Top
JeTex View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JeTex Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Juni-2012 at 14:00
Du kan ikke umiddelbart bruge en "tv formateret "disk på en PC. Indholdet på din Triax formateret HDD er kopibeskyttet, og kan derfor kun bruges via din Triax.
Hvis du ønsker, at din HDD skal bruges på PC'en igen, skal denne reformateres via din PC. Men så går alt indhold på disken tabt.
En "tv formateret" disk kan ikke som normalt, formateres blot ved at højreklikke på drevet , når den er tilsluttet din PC.
I win7 foregår det via Kontrolpanel>System og sikkerhed>Administration>Opret og formater harddiskpartitioner ( Kontrolpanel er sat til Kategorivisning ).
I denne menu kan din HDD ses, og du skal her fremhæve/markere den, hvorefter en formatering kan foretages.

Edited by JeTex - 10-Juni-2012 at 14:07
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Back to Top
Louislobo View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Louislobo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Juni-2012 at 14:06
Tak for dit svar. Jeg prøver netop at reformatere den på min pc - men enheden bliver ikke genkendt Unhappy
Back to Top
JeTex View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JeTex Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Juni-2012 at 14:07
Lidt mere info, længere oppe, i mit indlæg.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Back to Top
HeartWare View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HeartWare Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Juni-2012 at 14:08
Det er også muligt, at den er ikke er krypteret, men blot formateret i UNIX format (ext2 eller ext3). Der kan downloades en driver på nettet, så Windows bliver i stand til at læse UNIX-formaterede diske - prøv evt. det først.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Back to Top
Louislobo View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Louislobo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Juni-2012 at 16:04
OK. Har downloadet drivere. Kan se nu at der står RAW format ud for disken. Kan formateres nu.

Tak.

Men gad vide om man kan formatere formatet f.eks. vha. et recovery-program?

Back to Top
londahl View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote londahl Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Juni-2012 at 16:34
Det burde være nok at formatere den til et vilkårligt filsystem på din pc og derefter sætte den til triax'en igen. Så kan du formatere den via triax'en igen bagefter.
Back to Top
Axlon View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Axlon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Juni-2012 at 17:16
Det kan være du skal oprette en primær partion.
Det kan du tjekke med Diskhåndtering.
Mvh Jesper
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.