recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Kople surroundresiever til forstærker?
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Kople surroundresiever til forstærker?

Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote tyros1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Kople surroundresiever til forstærker?
    Posted: 19-Februar-2013 at 22:53
Hejsa
 Er lidt i tvivl om hvordan man kopler eller om man kan kople???? min suroundresiver Marantz 6004 til en brugt forstærker som jeg har overvejet at købe Thule IA350B se den her
Ser ikke ud til den har det der pass thogh hedder det vist som nogle har?

Link til bagside marantz nederst:

Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Februar-2013 at 22:59
RCA kabler fra Marantzens nederste venstre hjørne: PRE-OUT - til stereoforstærkerens "Passthrough indgang"
Back to Top
tyros1 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote tyros1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Februar-2013 at 23:19
Tak for svaret - vil det siger at forstærkeren kan trække mine fronter(eller min center, front og bag ht.)  og jeg styrer volumen fra Marantz? 
og at jeg kan bruge DAC en i min Marantz til min Squessebox? og marantz så skal være tændt

mens jeg kopler cd spiller til Thule direkte..... 

Edited by tyros1 - 19-Februar-2013 at 23:20
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Februar-2013 at 06:09
Originally posted by Kampus Kampus wrote:

RCA kabler fra Marantzens nederste venstre hjørne: PRE-OUT - til stereoforstærkerens "Passthrough indgang"

Hvor sidder den indgang på an Thule IA350B?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Februar-2013 at 06:11
Originally posted by tyros1 tyros1 wrote:

Tak for svaret - vil det siger at forstærkeren kan trække mine fronter(eller min center, front og bag ht.)  og jeg styrer volumen fra Marantz?

Nej, men du kan koble alle pre out fra din Marantz over i din (kommende) Thule og lade din Thule være effektforstærker og styre volumen på den. At din halvstore Marantz så kun kommer til at være surrounddekoder og D/A konverter er noget helt andet.....

Klaus
Back to Top
JeTex View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JeTex Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Februar-2013 at 07:15
Og i mine ører, da en sådan var på prøve i tidenes morgen, lyder Thule r..kedelig og uengageret.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Back to Top
tyros1 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote tyros1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Februar-2013 at 07:50
Tak for input - som jeg læser jeres indlæg Klaus og Jetex -  mener i ikke det vil være en speciael god kombination selvom Thule har været en meget dyr i 2008 og en stor kraftig forstærker?
Trodede faktisk den kunne kople på kun mine fronter og styres fra Marantz når de var i den prisklasse?
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Februar-2013 at 08:54
Det har intet med prisklassen at gør. "Home Theater input" (muligheden for at bruge en integreret forstærker som effektforstærker til surround og så ellers virke som en normal forstærker resten af tiden) er først blevet "moderne" efter Thule var lukket og slukket.

Modsat JeTex syntes jeg at en Thule spiller herligt.

Klaus
Back to Top
tyros1 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote tyros1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Februar-2013 at 13:25
Originally posted by KlausDM KlausDM wrote:

Det har intet med prisklassen at gør. "Home Theater input" (muligheden for at bruge en integreret forstærker som effektforstærker til surround og så ellers virke som en normal forstærker resten af tiden) er først blevet "moderne" efter Thule var lukket og slukket.

Klaus
 ok Klaus - så forstår jeg bedre den ikke har HTI da thule som jeg hører lukkede i 2008.

Det vil sige at jeg i mit setup med fronter, center og baghøjtaller kan sætte Thule op - med de 5x120W den besider og skal vurdere om det lyder bedre end min Marantz 5x110W? som jeg ser det??....og volume styres udelukkende fra Thule og input på Marantz?? som sender min -eksempelvis dts hd lyd videre

Man kan så IKKE bruge Thule som to kanals forstærker 2x350W ?? og lade Marantz klarer de øvrige kanaler som jeg forstår...
Men man kan spille i 2 kanaler(2x350W) hvis det signal Marantz sender videre er et stereo signal evt. fra min Squessebox som så bruger DACen i min Marantz?
Går så udfra at eksempel vis CD afspiller lyder bedst hvis den koples direkte i Thule analog indgang.

Sikke mange spørgsmål man kan finde på:)   

Edited by tyros1 - 20-Februar-2013 at 16:31
Back to Top
tyros1 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote tyros1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Februar-2013 at 16:35

Klaus
 ok Klaus - så forstår jeg bedre den ikke har HTI da Thule som jeg hører lukkede i 2008.

Det vil sige at jeg i mit setup med fronter, center og baghøjtaller kan sætte Thule op - med de 5 kanaler x120W den besider og skal vurdere om det lyder bedre end min Marantz med 5x110W? som jeg ser det??....og volume styres udelukkende fra Thule og input på Marantz?? som sender min -eksempelvis dts hd lyd videre

Man kan så IKKE bruge Thule som to kanals forstærker 2x350W ?? og lade Marantz klarer de øvrige kanaler som jeg forstår...
Men man kan vel spille i 2 kanaler(2x350W) hvis det signal Marantz sender videre er et stereo signal evt. fra min Squessebox som så bruger DACen i min Marantz?
Går så udfra at eksempel vis CD afspiller lyder bedst hvis den koples direkte i Thules indgang.

Sikke mange spørgsmål man kan finde på:)   
Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50
Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III
Squeezebox duet/Radio og IPAD
NAS Synology 211
Back to Top
JeTex View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JeTex Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Februar-2013 at 17:40

Nej, men du kan koble alle pre out fra din Marantz over i din (kommende) Thule og lade din Thule være effektforstærker og styre volumen på den. At din halvstore Marantz så kun kommer til at være surrounddekoder og D/A konverter er noget helt andet.....

Klaus
Når der ikke er HTI / AV Passthrough ( kært barn har mange navne ), er det vel ikke korrekt, at styre volumen fra / på Thule forstærkeren ( og ved HTI el.lign. slet ikke korrekt / umuligt ).
Det rigtige vil vel være, at køre en ny surround indmåling, hvor Thule volume kontrol er sat i klokken 12 position, og av receiver er skruet ned til passende lytte niveau ( dette sker sikkert automatisk ved en indmåling ). Når surround setup er indmålt igen ( formoder Marantz har Audyssey el.lign. ), styres volumen via Marantz ( med rigtige indmålte værdier ).
Når der skal spilles rent stereo signal, skal volume kontrol på Thule dæmpes ( stereo signal har som regel højere output end surround ), her er position klokken 9 måske nok. Igen skal volume styres fra av receiver.
Som jeg læser Thules manual, er der tale om en integreret forstærker ( og derfor udstyret med preamp ), og det samme gælder for Marantz. Men lydmæssigt, vil det vel være bedst, at Thule forstærkeren har et "fast gain" som dermed forstærker et stigende input fra Marantz. Alt andet lige, må det være bedre end, at forstærke et måske meget svagt signal fra Marantz'en.
Sidste ting, alt hvad der forlader en enhed analogt, skal du tilslutte direkte til din Thule.  

Edited by JeTex - 20-Februar-2013 at 17:43
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Februar-2013 at 18:26
Originally posted by JeTex JeTex wrote:

Når der ikke er HTI / AV Passthrough ( kært barn har mange navne ), er det vel ikke korrekt, at styre volumen fra / på Thule forstærkeren ( og ved HTI el.lign. slet ikke korrekt / umuligt ).
Det rigtige vil vel være, at køre en ny surround indmåling, hvor Thule volume kontrol er sat i klokken 12 position, og av receiver er skruet ned til passende lytte niveau ( dette sker sikkert automatisk ved en indmåling )

Du har sgu da fuldstændigt ret.

Pre out på Marantz'en er selvfølgelig _efter_ volumenkontrollen - dumme mig.

Klaus
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.