|
Nyt 42" panasonic plasma - hvilket |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | ||
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Joined: 21-Marts-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 1023 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 15-Marts-2013 at 09:28 |
|
Jeg skulle udskifte mit trofaste Panasonic PV60 37" - og valgte i første omgang at give LED en chance med et billigt Samsung ES5505. Det ville jo bl.a. være rart at slippe for reflektionerne i skærmen... Signalet er SD og gennem home trio.
Hold da op. Man skulle bestemt ikke tro, at der var gået 6-7år siden jeg købte mit PV60. Ringe, ringe billede i forhold til plasmaen. Farverne er helt i skoven på alm kanaler som DR, DR2 og TV2 - mens man godt kan regulere sig frem til et nogenlunde billede på en dvd-film. TV'et kan simpelthen ikke levere en acceptabel billedekvalitet, ligegyldigt hvordan man stiller på det. Det ryger retur idag. Så det bliver et nyt panasonic plasma - og umiddelbart står valget mellem: 42" P42-XT50Y 42" P42-UT50Y 42" P42-X50E 42" P42-X60 Umiddelbart tænker jeg, at UT50 må være tv'et med det bedste panel? Smart-funktionerne har jeg ikke noget at bruge til - og slet ikke 3D-lir. Det er billedekvaliteten, der er afgørende. Hvad tænker I? Hvordan er reflektionerne på ovenstående modeller?
Edited by dr_schlemer - 15-Marts-2013 at 09:37 |
||
![]() |
||
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Joined: 21-Marts-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 1023 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Update:
Er der nogen væsentlig forskel på TX-P42UT50Eog TX-P42UT50Y ? |
||
![]() |
||
DavidHimself ![]() Bruger ![]() Joined: 21-Juni-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 117 |
|
Der er noget med garantien så vidt jeg husker - der kan være lidt med tunerne også.
Men ellers er det (som du nok kan gætte) som TV...
|
||
![]() |
||
|
Ok. Ser ud til at "Y" er den "rigtige" DK-model, "E" er nok parallel-importeret eller noget... Overvejer kraftigt ST50 eller ST60 - hvis antireflektionsbehandlingen fungerer.
|
||
![]() |
||
Precious ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 24-Februar-2012 Location: Ikast, Danmark Status: Offline Points: 641 |
|
Jeg synes faktisk også at mange af de nye LED skærme har lige så meget genskin som en plasma skærm, der er selvfølgelig undtagelser. Samsung 8005 har fx lige så meget genskær som min gamle 42" plasma skærm. Ved ikke helt hvad der sker for de nye TVs ...
|
||
![]() |
||
ubeslutsom ![]() Bruger ![]() Joined: 11-August-2012 Status: Offline Points: 163 |
|
Mit WT50 har en spejlblank skærm. En del værre end det VT50, jeg byttede fra pga ulidelige retentionproblemer. Også værre end det Sony HX720, jeg først købte. Så vidt jeg har forstået det, skal det forbedre sortniveauet?
|
||
![]() |
||
|
Et spændende bytte fra plasma til LED. Hvad er din oplevelse? Samsung'en er røget retur d.d. - og regner med at hente et P42-ST50Y i næste uge. En enlig rest i en hifi-butik, som venter på at ST60'erne snart kommer på lager. En 42" havner vel på 8-9000,- til at starte med. EDIT:
Edited by dr_schlemer - 15-Marts-2013 at 13:24 |
||
![]() |
||
E. Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 04-Januar-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 1427 |
|
Endelig en der lagde nogle LED genskins erfaringer på bordet. Jeg nyder at komme i sommerhuset og tænde for mit Pana 42"PX80 skønt. (genskin, hvad er det for noget ?) Ja det går den gale vej ![]() ![]() ![]() |
||
E.L.
|
||
![]() |
||
ubeslutsom ![]() Bruger ![]() Joined: 11-August-2012 Status: Offline Points: 163 |
|
Det var mere af nød end af lyst, jeg byttede, men mit VT50 var simpelthen ubrugeligt som tv pga den skide retention
![]() |
||
![]() |
||
|
Hvor lang tid anvendte du dit VT50? Brugte du wash-out dvd, når der optrådte image retention? Jeg håber ikke, at de nyere neoplasma-paneler er mere følsomme for retention/burn-in end f.eks. mit gamle PV60 fra 2006. |
||
![]() |
||
|
Jeg vil tro, jeg var oppe på omkring 500 brugstimer, og det blev ikke bedre med tiden. Forhandlerens demo, der sikkert havde mange flere timer på bagen var ikke helt så slem, men stadig alt for sart. Den indbyggede wash funktion havde stort set ingen effekt på de mørke skygger fra den hvide del af logoerne. Men der er masser af indlæg om det herinde. Både fra folk, der ikke har oplevet problemer, og fra folk, der har samme problemer, som jeg havde. Genstridig retention, der ikke ser ud til at bedres med tiden og som gør, at de må zoome logoet væk efter 10-15 minutter, hvis de vil se fodbold på f.eks Kanal 6. Jeg aner ikke, hvor følsomme de var i 2006. Indtil i sommers var jeg den lykkelige ejer af et godt gammelt philips billedrørstv. Men efter hvad jeg kan læse mig til, er det blevet værre de sidste par år, muligvis pga 3D, end det var for 2-3 år siden.
|
||
![]() |
||
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Joined: 12-Januar-2013 Location: Aalborg Status: Offline Points: 551 |
|
42" P42-XT50Y
Har den som 50" og er sgu glad for den skærm. Berhageligt billede, retention og burn in er der absolut intet af. Skifter hurtigt mellem kanaler og fantastisk menu. Intelligent Frame Creation skal slåes fra som det første for det er s.... noget l...! Det kan ved hurtig panorering hakke en lille smule, men intet problematisk. Emil. Ps. kan plasma ikke lave "rigtig" hvid??
|
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |