recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Forslag DAC til Squeezebox duet?
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Forslag DAC til Squeezebox duet?

Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote tyros1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Forslag DAC til Squeezebox duet?
    Posted: 28-Februar-2013 at 11:03
Hejsa
Vil gerne om høre om nogen har eller har erfaring med DAC til SB duet? og hvor meget kan det forbedre lyden i forhold til min DAC i Marantz 6004.
Jeg har overvejet Cambrige Magic 1.700 eller plus udgaven som koster 3.000.

Lyden jeg hører er FLAC filer 30% og Spotify 70% over SB

Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50
Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III
Squeezebox duet/Radio og IPAD
NAS Synology 211
Back to Top
tyros1 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote tyros1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Marts-2013 at 23:08
Slet ikke nogen der bruger alternativ/ forbedret strømforsyning til Squeezebox eller DAC i forbindelsen Squeezebox
Forøvrigt er lidt i tvivl om jeg skal bruge coaxcial eller rca til min Marants 6004?
Kører pt coaxcial har tidligere vist har fået at vide det var det bedste? og derved bruge dac i Marantz som 

Edited by tyros1 - 13-Marts-2013 at 23:09
Back to Top
mkt View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mkt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Marts-2013 at 10:13
Må indrømme jeg ikke har nogen forslag, men jeg ville mene det eneste riktige er at føre et digitalt signal ind i en digital converter (eller din Marantz). Hvis du fører signalet ind med RCA konverterer DAC'en vel ikke noget og mister sin funktion (ret mig endelig hvis jeg er helt ude og køre) RCA er jo allerede konverteret til et analogt signal. 

Back to Top
Richie View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Richie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Marts-2013 at 11:08
Så længe du bruger et digitalt lydkabel, coax/optisk slipper du for SB duets indbyggede DAC.
Jeg har ingen erfaring selv med dette setup, men mon ikke du vil opnå et væsentligt løft ved en dedikeret DAC ala. dem du selv nævner. Snup dig en Cambridge Dac-Magic brugt til omkring 1000kr, hvis du intet føler du får ud af den, så sælg den igen.:-)
Back to Top
tyros1 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote tyros1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Marts-2013 at 13:09
ja man kunne måske låne dac magic i hifiklub - men nemmere hvis nogen på forhånd kunne sige no go eller yesTongue  jeg troede faktisk mange der har SB duet kørte med dac herinde.... 
Back to Top
kc1234 View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kc1234 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Marts-2013 at 13:19
Jeg tror ikke du vil kunne høre forskel på en ekstern DAC og den der sidder i din Marantz.
Back to Top
Naiera View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Naiera Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Marts-2013 at 14:08
Hvis SR6007 er som min SR4001, så er der kun én analog indgang, som rent faktisk er analog. Det er 7.1-indgangen, og kun hvis man aktiverer den med knappen på forsiden af receiveren.

Alle andre analoge indgange ryger forbi receiverens digitale kredsløb (og det er lige meget om man benytter Pure Direct, stereo, eller whatever!), og så man kan have nok så dyr en DAC udenfor receiveren, uden at det hjælper en disse.
Back to Top
tyros1 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote tyros1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Marts-2013 at 17:11
Originally posted by Naiera Naiera wrote:

Hvis SR6007 er som min SR4001, så er der kun én analog indgang, som rent faktisk er analog. Det er 7.1-indgangen, og kun hvis man aktiverer den med knappen på forsiden af receiveren.

Alle andre analoge indgange ryger forbi receiverens digitale kredsløb (og det er lige meget om man benytter Pure Direct, stereo, eller whatever!), og så man kan have nok så dyr en DAC udenfor receiveren, uden at det hjælper en disse.
det var en intressant oplysning ....ja så er der jo ingen grund til DAC....(det er så en SR 6004 jeg har årgang 2010)
så det altså ligegyldig om man bruge udgang fra Squsseboxens analog eller digital udgang???

Back to Top
Naiera View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Naiera Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Marts-2013 at 18:25
Nej, det har du misforstået.

Det hjælper ikke at du køber en DAC, med mindre du bruger den rigtige analoge indgang, og aktiverer den med den rigtige knap. Hvis altså receiverne fra Marantz stadig har den funktion.

Du bør under alle omstændigheder bruge en af de digitale udgange på Squeezeboxen, da DAC'en der sidder deri er alt for billig. Og hvis du så bruger en af de normale analoge indgange på receiveren, konverterer SB'en først fra digital til analog, og så fra analog til digital til analog inde i receiveren igen. Det ville gå meget ud over lydkvaliteten.
Back to Top
tyros1 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote tyros1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Marts-2013 at 18:40
Ok det må lige tjekker om jeg den funktion på fjernbetjening/resiever
Back to Top
Naiera View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Naiera Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Marts-2013 at 19:08
Det virker som sagt ikke hvis du aktiverer 7.1-indgangen med fjernbetjeningen.
Back to Top
tyros1 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote tyros1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Marts-2013 at 21:10
Min sr 6004 har IKKE en knap på forsiden som benævnes 7.1 kun en på fjernbetjening men siger du så man ikke kan bruge........
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.