|
Sonos Connect + 4 højtalere |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | ||
Stoffer1987 ![]() Guld medlem ![]() Joined: 25-April-2008 Status: Offline Points: 658 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 02-August-2013 at 11:54 |
|
Hej jeg er ved at overveje at få noget sonos anlæg i køkken/altum. Vi har et stort køkken/alrum så derfor er 4 højtalere nødvendigt.
Mit spørgsmål går derfor på, er det muligt at koble 4 aktive højtalere på en sonos connect, evt ved hjælp af et Y-kabel i rca line out? Og kan dette gøres med evt BEO-lab 3? andre forslag er selvfølgelig velkomne På forhånd tak |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Stoffer1987 ![]() Guld medlem ![]() Joined: 25-April-2008 Status: Offline Points: 658 |
|
Så det er ikke muligt at bruge B&O sammen med Sonos?
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
|
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
|
Hmm nederen. Nu havde jeg lige håbet der var en nem og billig metode som denne :(
|
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Joined: 09-Februar-2006 Location: Danmark Status: Offline Points: 8665 |
|
En Sonos Connect kan kører normalt med variabelt output (kan sættes til fixed) - ellers kunne den jo ikke styres af systemet. |
||
![]() |
||
|
Hvad ville den optimale løsning så være for at forbinde 4 stk Beolab højtalere med en sonos?
Jeg er lidt grøn på b&o området, så undskylder på forhånd ;) |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Joined: 19-Juni-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 6691 |
|
På Sonos Connect kan man godt regulere lyden. Udgangen kan stå til fast eller variabel. Så skal de aktive højttalere skrues op til det lydniveau man max vil have.
Men jeg ved ikke om man kan dele signalet fra linjeudgangen til to aktive højttalere. Har aldrig prøvet. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Joined: 19-Juni-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 6691 |
|
Det bedste vil nok være 2 Sonos Connect, hvis det er 4 aktive højttalere.
Så kan de reguleres to og to.
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
|
Jeps det løsning har jeg også kigget på. Men jeg ville gerne at man justerede alle 4 samtidigda de sidder i hvert sit hjørne i et rum :)
Kan man evt køre sådan et kabel her http://www.av-connection.dk/?PGr=1760&ML=328 og så derefter koble dem sammen med powerlink. |
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Joined: 09-Februar-2006 Location: Danmark Status: Offline Points: 8665 |
|
Du kan da godt justere volume på flere Sonos på samme tid.
|
||
![]() |
||
|
Sonos enhederne kan grupperes, så de styres sammen. Indenfor gruppen kan hver gruppe have forskellig lydstyrke, men selvfølgelig også samme lydstyrke.
Jeg ved ingenting om B&O. Men Sonos har ikke 12 v trigger. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |