recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Forskel på phono-minijack-kabler
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Forskel på phono-minijack-kabler

Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Bruger
Bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Noodleman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Forskel på phono-minijack-kabler
    Posted: 16-September-2013 at 17:43
Er der hørbar kvalitetsforskel på om man køber et til en 50'er og så et til 300 kr.?

Skal have et på enten 5 eller 10 m, hvis den oplysning har betydning.

På forhånd tak.
Back to Top
Nagash View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nagash Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-September-2013 at 17:54
Jeg ville købe den til 50kr. Andre ville sige den til 300kr.
Opgør med dig selv, om du forventer at dit anlæg er i så høj kvalitet, at du vil kunne høre forskel. Der ER forskel på kabler. Men der er ingen beviser for, at prisen har noget at sige. Et billigt højttalerkabel kan netop farve lyden i en retning, og et dyrt i en anden retning. Men man køber jo ikke den dyre, hvis den billige farver lyden som man bedst kan lide.
Back to Top
LarsGeisler View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LarsGeisler Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-September-2013 at 13:03
Uanset hvilket anlæg du har, ja så er der ikke  lydmæssig forskel på kabler!
Så køb et der sidder fornuftigt fast i begge ender og er ordentligt skærmet. 5-10 meter kaan give problemer hvis skærmen ikke er ok.
Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-September-2013 at 13:17
Lige netop phonokabler, som jo er til analog lyd, kan det betale sig at købe de bedre med god afskærmning og leder. Og det gælder jo som bekendt alle coaxialkabler, også antennekabler, jo bedre de er, jo bedre signaltransport.
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-September-2013 at 13:52
Yes yes, man skal bare huske på at prisen ikke nødvendigvis er ligefrem proportional med kvaliteten.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
Nagash View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nagash Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-September-2013 at 15:04
What Klaus said!

Husk det nu. H&M's joggingbukser og Adidas joggingbukser er også alle lavet af små kineserebørn, præcis som no-name og mærkevarekabler.
Back to Top
Beanie View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Beanie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-September-2013 at 15:16
Originally posted by Nagash Nagash wrote:

What Klaus said!

Husk det nu. H&M's joggingbukser og Adidas joggingbukser er også alle lavet af små kineserebørn, præcis som no-name og mærkevarekabler.

Fed sammenligning af H&M og Adidas. Sleepy
Back to Top
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-September-2013 at 15:18
Kineserne laver både crap og kvalitet lissom så mange andre. Bruger selv et tykt noname kabel til analog transport imellem CD og forstærker. Forskellen i lydkvalitet ift de tynde lakridskabler med rød/hvide plastikstik er enorm
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-September-2013 at 15:21
Originally posted by Kampus Kampus wrote:

Kineserne laver både crap og kvalitet lissom så mange andre. Bruger selv et tykt noname kabel til analog transport imellem CD og forstærker. Forskellen i lydkvalitet ift de tynde lakridskabler med rød/hvide plastikstik er enorm

Er du klar til en A/B test?
Jeg mener, dit anlæg, dit kabel og et tyndt lakridskabel jeg medbringer (eller et du har i skuffen). Jeg styrer hvilket kabel der er på hvornår og du fortæller mig hvilket kabel jeg har på.

Når forskellen er "enorm", kan du jo let høre rigtigt i 9 ud af 10 tilfælde.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
Nagash View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nagash Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-September-2013 at 15:28
Jeg vil gerne tage en A/B test. For jeg kan godt høre forskel på nogle af de phono-kabler jeg har. Jeg kan til gengæld ikke love dig, at jeg gætter rigtigt. Jeg er dog sikker på, at jeg kan hører om du har skiftet, eller om du prøver at snyde, og lade det samme sidde i. :)
Back to Top
Nagash View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nagash Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-September-2013 at 15:32
Originally posted by Beanie Beanie wrote:

Fed sammenligning af H&M og Adidas. Sleepy

Jeg har i hvert fald et par Nike bukser og et par fra New Yorker, mener jeg. Det er fuldstændig magen til hinanden, med syninger det samme sted, samme lommeplaceringer etc. Eneste forskel er, at der ved lommen i venstre side, er maskinsyet et Nike logo, og så selvfølgelig vaskemærkerne er branded. Prisforskellen var dog 270kr.
Back to Top
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-September-2013 at 15:47
Originally posted by KlausDM KlausDM wrote:

Originally posted by Kampus Kampus wrote:

Er du klar til en A/B test?
Jeg mener, dit anlæg, dit kabel og et tyndt lakridskabel jeg medbringer (eller et du har i skuffen). Jeg styrer hvilket kabel der er på hvornår og du fortæller mig hvilket kabel jeg har på.

Når forskellen er "enorm", kan du jo let høre rigtigt i 9 ud af 10 tilfælde.

Klaus

Har desværre ikke tid. Men forskellen er ikke til at tage fejl af, vi snakker om en transportstrøm i tyndt kobber contra noget kulfiber tror jeg det er
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.