|
Ren placebo, eller.....? |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
jahafa ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 04-Februar-2011 Location: Farum, DK Status: Offline Points: 254 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 29-Januar-2014 at 10:18 |
Hej.
Jeg har købt et VDH The FIRST Ultimate Mk II, og sat det mellem min Sonos Connet og min Dac Magic. Jeg syntes at jeg oplever mere "luft" og "detalje" i musikken, men er det ren placebo, eller kan det kabel "noget" som det billige kabel det erstattede ikke kunne? Kabel: http://www.hifiklubben.dk/Products/van-den-hul-the-first-ultimate-mk-ii-digitalkabel-26378/ JH |
|
![]() |
|
Thomas Jensen ![]() Super bruger ![]() Joined: 11-November-2013 Location: Slagelse, DK Status: Offline Points: 457 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
0 og 1 kan overføres i noget så spinkelt som et telefonkabel uden problemer, og har du set hvor tynde kobberlederne er i sådan et kabel.
Men jeg håber, at du kan høre forskel, da du i modsat fald er blevet taget i den lyserøde indretning, der forhindrer dig i at drukne nedefra, når du tager karbad. ![]() |
|
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
|
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Joined: 16-September-2013 Status: Offline Points: 1724 |
Prøv og spil med det i en uges tid, og vend tilbage til det gamle kabel. Så vil du formentlig finde ud af, at de lyder fuldstændig ens.
Jeg er også blevet ramt af placebo ved test af nye kabler, men den forventede forringelse når jeg skifter tilbage udebliver. |
|
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19679 |
Et sådan kabel gør absolut ingen forskel i forhold til ethvert andet kabel i god kvalitet. Klaus |
|
![]() |
|
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Joined: 18-November-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 815 |
Paradoksalt nok så er kulstof en halvleder og er faktisk piv-ringe, bruges oftest som varme modstande fordi modstanden i kul ændres med temperatur. Så det er mig ubegribeligt at man vil bruge kulfiber i et kabel. Tilgengæld er kablet lavet som vi nogen i en anden tråd kommentere litz kabel for som undgår skin effekt. Jeg er ikke Expert på det område. Men virker tosset at tage en så dårlig leder som faktisk er dårligere end alt stål/jern.
men Hvis 0 og 1 tallene kommer frem til tiden og der ikke er nogen tabte pakker så er det fuldstændig lige meget hvad kabel man bruger. Om det er lampeledning eller dyrt sølvkabel. Edited by fiskerendk - 29-Januar-2014 at 11:27 |
|
![]() |
|
dpny ![]() Guld medlem ![]() Joined: 23-Juli-2013 Status: Offline Points: 570 |
VDH opgiver 36ohm/m for det kabel. Det kan de slippe af sted med, fordi indgangsimpedansen på D/A converteren er større end 10 kohm. Derfor løber der praktisk taget ingen strøm i kablet og stort set hele spændingsfaldet ligget over indgangen på converteren som den skal. Havde det været et højttalerkabel skulle det have været mega tykt for at føre strømmene. Sådan et har VDH også. De kalder det "The third". De opgiver 0,07 ohm/m = 70 ohm/km hvilket er ringere end lampeledning. Til gengæld koster det kun 5000£ for tre meter
![]() EDIT: Som sidenote kan jeg se at det omtalte kabel har en skærm impedans på 4.8 Ohm/m og at det også bliver solgt som analogkabel. Det er helt enkelt fuldkommen latterligt, da så høj en impedans øger chancen for hørbar groundloop brum. Faktisk er det så elendigt at både HFK og VDH har fundet det nødvendigt at advare mod det... Et sæt koster kun 1999,-. Rystende! Edited by dpny - 29-Januar-2014 at 12:50 |
|
![]() |
|
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Joined: 06-Februar-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 1759 |
1.099 kr!? Holy f*#k!.. Håber for dig, at lyden er blevet ekstremt mange gange bedre til den pris da. Eller du har fået det til absolut røverpris!
|
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
Nej 1999kr, og det blir det ikke bedre af
|
|
![]() |
|
bogchefen ![]() Junior bruger ![]() Joined: 06-December-2010 Location: Danmark Status: Offline Points: 26 |
Det er i mine øje fuldstændig umuligt at sige noget om hvilket kabel der er bedst.... Før du har spillet det til i minimum 14 dage.
;-) |
|
![]() |
|
zczc ![]() Super bruger ![]() Joined: 02-Maj-2010 Location: Danmark Status: Offline Points: 398 |
- og for 30 år siden - inden digitaliseringen - overførtes fx DR P3 i fuld radiofonikvalitet (30 - 15000 Hz) på op til 75 år gamle og ret tynde kobberkabler. God nok med en modforvrænger i den ene ende, men alligevel.
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
Jep. Og sørg også for at vende kablet rigtigt :) |
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Joined: 16-November-2011 Status: Offline Points: 1336 |
Husk også det vandrer bedst hvis dac står øverst og kabel dermed går "ned".. Lidt ligesom en rutschebane... Den må aldrig stå nederst så det skal vandre op, så kan du risikere at noget af lyden falder tilbage!!!
|
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |