recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Ohm problem?
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Ohm problem?

Post Reply Post Reply Page  123 4>
Author
Super bruger
Super bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jahafa Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Ohm problem?
    Posted: 03-Februar-2014 at 16:07
Hej.

mine Dali Mentor 2 er 6 ohm.
Manual til min KI Pearl Lite forstærker, siger ved brug af A+B: 8 - 16 ohm.

jeg kører bi-wiret med bas/mellemtone til A, og diskanterne til B.

er det et problem, overbelastet jeg noget?

JH
Marantz KI Pearl Lite
Marantz SR5005
B&W 805D
Bluesound Node
Sonos Connect
Back to Top
Radiomanden View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiomanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Februar-2014 at 16:55

Originally posted by jahafa jahafa wrote:

Hvad så med Crossover, med dem tilsluttet sådan.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Back to Top
jahafa View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jahafa Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Februar-2014 at 17:10
Reciever og forstærker er koblet sammen via pre-out og direct amp connection. Fronter er tilsluttet forstærker, øvrige højttalere er tilsluttet reciever.

Mener du at bi-wiring af fronter på forstærker, skulle give problemer for reciever i surround?

JH
Marantz KI Pearl Lite
Marantz SR5005
B&W 805D
Bluesound Node
Sonos Connect
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Februar-2014 at 17:46
Du kan roligt spille videre.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
Bruger udmeldt 17 View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 17 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Februar-2014 at 17:53
Originally posted by jahafa jahafa wrote:

Hej.

mine Dali Mentor 2 er 6 ohm.
Manual til min KI Pearl Lite forstærker, siger ved brug af A+B: 8 - 16 ohm.

er det et problem, overbelastet jeg noget?

JH

Nej det er intet problem da de belaster i hver deres frekvensområde og vil belaste forstærkeren helt som hvis du kører single-wiring.

Iøvrigt er A & B tilsluttet samme forstærker"gren", så det er samme forstærker der spiller på A & B

Mht "cross-over" spørgsmålet, så bare spring det over for det klarer delefilteret i højttalerne fuldstændig som hvis du kørte med et enkelt kabel (Single wiring)

Edited by Bastianboxer - 03-Februar-2014 at 17:55
Back to Top
wernermeyer View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote wernermeyer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Februar-2014 at 18:01
Der burde ikke være nogen problemer. Desuden har du ikke bi-wiret, men bi-ampet :)
Back to Top
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 17 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Februar-2014 at 18:02
Originally posted by wernermeyer wernermeyer wrote:

Der burde ikke være nogen problemer. Desuden har du ikke bi-wiret, men bi-ampet :)

Det er nu biwiring.

Biamping kræver 2 stereoforstærkere hvor bas/mellemtone er sat til den ene forstærker og diskanten til den anden Wink

Edited by Bastianboxer - 03-Februar-2014 at 18:04
Back to Top
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote wernermeyer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Februar-2014 at 18:04
Originally posted by Bastianboxer Bastianboxer wrote:

Det er nu biwiring.

Biamping kræver 2 stereoforstærkere

Nej det gør det ikke. Det kræver 2 forstærker udgange. Som i A+B. Bi-wiring er koblet til samme forstærker gren. Så han ville kun bruge A udgangen. Ergo har han bi-ampet.
Back to Top
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 17 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Februar-2014 at 18:07

Det er nu biwiring.

Biamping kræver 2 stereoforstærkere

Nej det gør det ikke. Det kræver 2 forstærker udgange. Som i A+B. Bi-wiring er koblet til samme forstærker gren. Så han ville kun bruge A udgangen. Ergo har han bi-ampet.

BI AMP betyder 2 forstærkere og TRI AMP betyder 3 forstærkere osv

Når signalet kommer fra samme forstærker men med forskellige kabler, så er det BIWIRING, med mindre der virkelig er indbygget 2 stereoforstærkere i samme kasse

A & B ER samme forstærkergren i den nævnte forstærker 

Men det gider jeg egentlig ikke diskutere

Ellers så læs lidt på det Wink

Edited by Bastianboxer - 03-Februar-2014 at 18:10
Back to Top
Denraretiger View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Denraretiger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Februar-2014 at 18:36
Kommer det ikke an på den enkelte forstærker med hvordan dens A/B funktion er opbygget.
Back to Top
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote wernermeyer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Februar-2014 at 18:45

BI AMP betyder 2 forstærkere og TRI AMP betyder 3 forstærkere osv

Når signalet kommer fra samme forstærker men med forskellige kabler, så er det BIWIRING, med mindre der virkelig er indbygget 2 stereoforstærkere i samme kasse

A & B ER samme forstærkergren i den nævnte forstærker 

Men det gider jeg egentlig ikke diskutere

Ellers så læs lidt på det Wink

Vi er enige i at 2 separate forstærkere er bi-amp. Udover det, forklares her hvad jeg også forstår som bi-wiring og bi-amping https://www.youtube.com/watch?v=3yKbycskvEs

Så jeg er uenig med dig. Jeg vil kalde det han gør for bi-amping.

Kan godt være du ikke vil diskutere, men det vil jeg egentlig gerne. Kan være en af profferne har noget at sige? Synes selv at bi-amping måske bliver brugt lidt flittigt, og det burde måske hedde noget andet i det tilfælde at samme forstærker bruges. Men bi-wiring er det ikke i mine øjne.
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Februar-2014 at 18:45
Langt langt de fleste stereoforstærkere (som vi taler om i denne tråd) er ens opbygget hvad angår A og B udgange - de kobles i parallel.

Jeg kender ikke til andet.......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 4>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.