|
Nye højtaler /stuestørrelse |
Post Reply ![]() |
Page 123 4> |
Author | |
Nomanni ![]() Junior bruger ![]() Joined: 29-Juli-2010 Location: Danmark Status: Offline Points: 48 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 06-August-2014 at 23:29 |
Hejsa,
Jeg har lige fået mine Dynaudio DM 2/7 solgt til en herinde, da jeg søger nye græsgange. Jeg har en stue på lidt over 60m2, og har hørt B&W 685s2 / B&W 684s2 og de store 683s2. Forbrug = Film og PS4 gaming, samt lidt musik i ny og næ... ik meget men lidt :) Budgettet er på lige omkring 11k. De skal spændes efter en Sony STRDN 1040 Receiver. Jeg er lidt i tvivl om 685s2 kan spille rummet helt op (har 3.5-4m til loftet). Eller skal jeg op i en gulvhøjtaler i stedet for? Ideen er enten 685s2 som fronter plus en svs pb-1000 sub og køre 2.1 til at starte med. Men hvis de nu er for små, så ville jeg skulle vente lidt med subben hvis jeg skal op og give 11k for 2 stk. 683s2. Spørgsmålet er, er 685s2 for små til 60m2? Skal jeg op i gulvhøjtalere? Har pt. kun lyttet til B&W da jeg har en HFK nede af gaden, men ellers hvis der er andre forslag så er jeg tit ved ktradio også hvis de har noget bedre? :)
Edited by Nomanni - 06-August-2014 at 23:31 |
|
![]() |
|
Jesper Flamand ![]() Super bruger ![]() Joined: 07-Oktober-2008 Status: Offline Points: 345 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har lige solgt cm9 for 11.000. Overvej brugt.
|
|
![]() |
|
Nomanni ![]() Junior bruger ![]() Joined: 29-Juli-2010 Location: Danmark Status: Offline Points: 48 |
Det ville også være en mulighed, dog ved jeg stadig ikke om jeg skal gå efter kompakte eller gulvhøjtalere. Synes endelig at mine DM 2/7 fyldte rummet okay op men ved ikke om der er mere at hente... hælder mest til 2 kompakte og så en sub. Men ved ikke om der er bedre forslag derude.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
Det kan du jo finde ud af ved at prøve et par gulvhøjttalere vs kompakthøjttalere.
Edited by Kampus - 07-August-2014 at 10:53 |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Joined: 04-Marts-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 11218 |
Definér "spille rummet helt op"? 60 m2 med 3.5-4 meter til loftet er et MEGET stort rum, og der skal en væsentligt større højttaler end 683 til, hvis man vil følge min definition af at "spille rummet op"... (og ja jeg skrev 683, 685 kan du glemme alt om). Jeg synes du skal følge Kampus' råd, og sætte nogle højttalere op i rummet og se hvordan du oplever det. Folks krav til hvornår der er lyd "nok" er meget forskellige. For at give dig en idé om hvor krævende så store rum er: Dobbelt så stort rum er ikke lig med dobbelt så store højttalere. Hvis du fordobler rum-størrelsen, skal du som tommelfingerregel have fire gange så store højttalere for at opnå det samme.
Edited by Otto J - 07-August-2014 at 11:46 |
|
![]() |
|
Er lige kommet hjem fra HFK. Der er hermed blevet bestilt 683s2. Er personligt helt vild med bassen i trentemøller og stemmen i Daniela Andreas - Crazy! :D
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19680 |
Så må vi håbe at din forstærker magter højttalerne!
Så stort et rum, med så ineffektive højttalere og med en minimumsimpedans på 3 ohm, det er ikke sjovt for en forstærker. Og er højttalerne som B&W plejer at være, så har den også grimme fasedrej i bassen. Hvad forstærker var der på da du lyttede til dem? Lyttede du til Dali højttalere i samme prisklasse? Klaus |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Joined: 04-Marts-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 11218 |
Hvem er Daniela Andrea(s)? Ah, Daniela Andrade selvfølgelig. Jeg vil argumentere for at den rigtige test er om du kan lide stemmen i Trentemøller, og bassen i Daniela Andrade
![]() Edited by Otto J - 07-August-2014 at 15:46 |
|
![]() |
|
Ja lige prlæcis Daniela Andrade... stavebøf fra min side af. :)
Der var ingen stemme i trenemøller men der var dejlig kontrolleret bass i Crazy også. Ud over det testede jeg også med Hayden Calnin - Shutters som havde en fantastisk top og god dyb bund... mere bund end jeg havde troet der var i sangen. Led Zeppelin Whole lotta love var også meget fremad stående. The national - about today (live) lød helt igennem awesome, da der blev skruet godt og grundig op kunne man med den rigtige placering i lokalet, nærmest røre scenen i nummeret :) Jeg har endnu ikke hørt dem hjemme men nu skal de afhentes torsdag og spilles til. Men indtil videre er jeg begejstret.
Edited by Nomanni - 07-August-2014 at 16:29 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
De lyder anderledes i DIT rum. Du har vel aftalt en evt returnering/ombytning?
|
|
![]() |
|
De blev spillet fra en Nad 375 8 ohm 150watt.
Min Sony Strdn1040 er blevet målet til 122 watt 2 kanaler samtidig 8 ohm 0.1% distortion så det skulle være mere eller mindre det samme. De 2 dali'er der ligger i samme prisklasse er Ikon 6MK2 og Lektor 8 begge på 4499,- Nogen af dem der skulle være bedre i denne sammenhæng? Har ikke lyttet til dem men kan sagtens tage ned og gøre det hvis der skulle være noget at hente. Der er kun blevet lavet en bestilling hos HFK hovedlager. Har haft dali før men det var kun deres concept serie. Edit. De står alle 3 683s2, lektor 8 og ikon6mk2 rated til 89db. Har ikke snakket ombytning af dem endnu
Edited by Nomanni - 07-August-2014 at 16:53 |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 18-Februar-2011 Location: Nordsjælland Status: Offline Points: 3805 |
HFK har ombytning/returnering, et forholdsvist nyt tiltag.
Men hvis din Sony kan håndtere dem, går man aldrig helt galt i byen med B&W. Et tillykke med indkøbet, og mon ikke de i din stue vil være tilfredsstillende. Edited by JeTex - 07-August-2014 at 17:02 |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 123 4> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |