|
Samsung Smart HUB kvalitet? |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
oo27 ![]() Guld medlem ![]() Joined: 30-Januar-2006 Location: Århus Status: Offline Points: 1465 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 01-December-2014 at 23:28 |
Har et F9005 og oplever en noget dårligere kvalitet på både HBO og Netflix når jeg afspiller film/serier igennem apps i Samsung SMART hub i forhold til hvis jeg streamer film/serier direkte gennem en browser på min tilkoblede Mac Mini.
Kvaliteten i fx netflix er via TV app markant dårligere med fx crushed black selvom info siger jeg afvikler den i 1080. Noget bud? Det er mere bekvemt gennem app end via Mac Mini
|
|
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
|
|
![]() |
|
Bladerunner ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 29-Januar-2012 Location: Midtsjælland Status: Offline Points: 306 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lige netop Netflix står pivskarpt og flot gennem app'en på mit 7505.
Viaplay og HBO er langt fra optimalt men jeg ved ikke om problemet ligger i App'en eller andre steder. Tror bare disse kræver en højere download hastighed end jeg har for at være gode.... |
|
![]() |
|
oo27 ![]() Guld medlem ![]() Joined: 30-Januar-2006 Location: Århus Status: Offline Points: 1465 |
Underligt.
Jeg har en kablet forbindelse med gigabit mellem router og TV og 60/60 fiber fra Waoo - så ikke forbindelsen der burde være noget galt med.
|
|
|
|
![]() |
|
O'Riley ![]() Bruger ![]() Joined: 23-Januar-2009 Location: Århus, Denmark Status: Offline Points: 171 |
netflix står også super skarpt på mit h8005, viaplay synes jeg ikke er helt optimalt.
|
|
![]() |
|
cccd ![]() Guld medlem ![]() Joined: 07-Februar-2006 Location: Svendborg Status: Offline Points: 732 |
Har en 7505 og bruger Netflix !
Netflix køre super , også i 4K via app ![]() Men Viaplay via app, kørte af røven til og er afmeldt ![]() Bruger en 40/5 med netstik i TV !
|
|
|
|
![]() |
|
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 14-Januar-2007 Location: Ama'r Status: Offline Points: 1499 |
Kører Trådløst 300.N uden problemer på F7005 (ved ikke om det osse kan køre på 5.ghz nettet i så fald skulle den køre 600.N) . Trådet tv, kører 100.mbit ,og det laver "knuder" på Netflix, når jeg kører trådet.
Edited by len61 - 02-December-2014 at 23:42 |
|
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
|
![]() |
|
Flarup ![]() Guld medlem ![]() Joined: 23-Maj-2007 Location: Randers NV Status: Offline Points: 796 |
jeg har en bror som har 8005 modellen fra 2012 og en kammerat som har en enden model, som jeg ikke lige husker, der er billed kvaliteten heller ikke god, specielt ved animerede film synes jeg man kan se crush i det sorte. har sammenlignet med deres atv2 netflix som her er i super kvalitet.
går selv og oververjer et Samsung næste gang, mere præcis et 7505 i 65, så håber der er en løsning
|
|
Med Venlig Hilsen
Flarup |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 03-December-2009 Location: Randers C Status: Offline Points: 2327 |
Når i starter en film / serie op i selve Netflix app husket lave alle de gode indstillinger igen? Indstilllingerne skal igen laves når man starter noget op i HBO Nordic app.
Det er billede indstilllingerne vi snakker om fra menuen, sådan er det på vores to ES modeller. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Er ikke bevidst om at man skal ændre i indstilinger for de enkelte apps.
Har "kalibreret" efter C-Net indstillinger i Film mode og de er ok, det er også dem den bruger jeg bruger app per default. Hvis ikke i andre har problemer med crushed black, tyder det som en evt defekt i mit TV da det er meget tydligt i fx Arrow jeg så i aftes, crushed black i app og ikke antydningen af det samme på Mac´en
|
|
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 03-December-2009 Location: Randers C Status: Offline Points: 2327 |
Har du kigget i dine billede indstillinger når app er startet op med en film, eller er det rent gæt?
Fandt selv ud af det ved et tilfælde, selv Plex app skulle jeg gøre det i. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Jeps, lige tjekket - alle indstillinger er på plads som du skal være
|
|
|
|
![]() |
|
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Joined: 17-November-2013 Status: Offline Points: 2437 |
Jeg har også en F9005. Alt kører og vises utrolig flot.
Prøv med din PC ellet tablet at gå ind på selve din netflixkonto. Her kan du ændre afsplilningsinstillinger. Min er sat på AUTO og jeg kører trådløst til en router med 30/30. Prøv at ændre det og lad mig høre. Eller er det det du har tjekket? Hvor stor en din internethastighed? Det kan også være at din processor ikke er stor nok. Jeg bruger en evolution kit 2014 Hvad mener du med at kvaliteten er dårligere? Er det billedkvaliteten eller streamingkvaliteten? Hakker billedet fx? Edited by bentpetersson - 03-December-2014 at 16:17 |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |