recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Samsung Smart HUB kvalitet?
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Samsung Smart HUB kvalitet?

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote oo27 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Samsung Smart HUB kvalitet?
    Posted: 01-December-2014 at 23:28
Har et F9005 og oplever en noget dårligere kvalitet på både HBO og Netflix når jeg afspiller film/serier igennem apps i Samsung SMART hub i forhold til hvis jeg streamer film/serier direkte gennem en browser på min tilkoblede Mac Mini.

Kvaliteten i fx netflix er via TV app markant dårligere med fx crushed black selvom info siger jeg afvikler den i 1080.

Noget bud? 

Det er mere bekvemt gennem app end via Mac Mini
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Back to Top
Bladerunner View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bladerunner Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-December-2014 at 08:48
Lige netop Netflix står pivskarpt og flot gennem app'en på mit 7505.

Viaplay og HBO er langt fra optimalt men jeg ved ikke om problemet ligger i App'en eller andre steder.
Tror bare disse kræver en højere download hastighed end jeg har for at være gode....
Back to Top
oo27 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote oo27 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-December-2014 at 09:14
Underligt.

Jeg har en kablet forbindelse med gigabit mellem router og TV og 60/60 fiber fra Waoo - så ikke forbindelsen der burde være noget galt med.
Back to Top
O'Riley View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote O'Riley Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-December-2014 at 10:06
netflix står også super skarpt på mit h8005, viaplay synes jeg ikke er helt optimalt.
Back to Top
cccd View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote cccd Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-December-2014 at 15:26
Har en 7505 og bruger Netflix !

Netflix køre super , også i 4K  via app  Big smile

Men Viaplay via app, kørte af røven til og er afmeldt Ouch

Bruger en 40/5 med netstik i TV !

Back to Top
len61 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote len61 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-December-2014 at 23:41
Kører Trådløst 300.N uden problemer på F7005 (ved ikke om det osse kan køre på 5.ghz nettet i så fald skulle den køre 600.N) . Trådet tv, kører 100.mbit ,og det laver "knuder" på Netflix, når jeg kører trådet.

Edited by len61 - 02-December-2014 at 23:42
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Back to Top
Flarup View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Flarup Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-December-2014 at 06:50
jeg har en bror som har 8005 modellen fra 2012 og en kammerat som har en enden model, som jeg ikke lige husker, der er billed kvaliteten heller ikke god, specielt ved animerede film synes jeg man kan se crush i det sorte. har sammenlignet med deres atv2 netflix som her er i super kvalitet.
går selv og oververjer et Samsung næste gang, mere præcis et 7505 i 65, så håber der er en løsning
Med Venlig Hilsen
Flarup
Back to Top
JordanDK View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JordanDK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-December-2014 at 09:53
Når i starter en film / serie op i selve Netflix app husket lave alle de gode indstillinger igen? Indstilllingerne skal igen laves når man starter noget op i HBO Nordic app.

Det er billede indstilllingerne vi snakker om fra menuen, sådan er det på vores to ES modeller.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Back to Top
oo27 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote oo27 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-December-2014 at 13:28
Er ikke bevidst om at man skal ændre i indstilinger for de enkelte apps.

Har "kalibreret" efter C-Net indstillinger i Film mode og de er ok, det er også dem den bruger jeg bruger app per default.

Hvis ikke i andre har problemer med crushed black, tyder det som en evt defekt i mit TV da det er meget tydligt i fx Arrow jeg så i aftes, crushed black i app og ikke antydningen af det samme på Mac´en
Back to Top
JordanDK View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JordanDK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-December-2014 at 13:31
Har du kigget i dine billede indstillinger når app er startet op med en film, eller er det rent gæt?

Fandt selv ud af det ved et tilfælde, selv Plex app skulle jeg gøre det i.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Back to Top
oo27 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote oo27 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-December-2014 at 15:46
Jeps, lige tjekket - alle indstillinger er på plads som du skal være
Back to Top
bentpetersson View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bentpetersson Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-December-2014 at 16:07
Jeg har også en F9005. Alt kører og vises utrolig flot.
Prøv med din PC ellet tablet at gå ind på selve din netflixkonto. Her kan du ændre afsplilningsinstillinger. Min er sat på AUTO og jeg kører trådløst til en router med 30/30.
Prøv at ændre det og lad mig høre. Eller er det det du har tjekket?

Hvor stor en din internethastighed?

Det kan også være at din processor ikke er stor nok. Jeg bruger en evolution kit 2014

Hvad mener du med at kvaliteten er dårligere? Er det billedkvaliteten eller streamingkvaliteten? Hakker billedet fx?

Edited by bentpetersson - 03-December-2014 at 16:17
Med venlig hilsen
bentpetersson

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.