|
Kabler i vejen |
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Author | |
kkandler ![]() Bruger ![]() Joined: 07-November-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 85 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 03-Marts-2015 at 09:37 |
Er der nogen der har et tip til hvordan man undgår nedenstående. Altså at kablerne står så meget ud fra væggen at det skubber fladskærmen væk fra væggen. Findes der kabler med endnu lavere profil? Skal man gøre noget andet?
![]() |
|
Samsung ES7005 46"
|
|
![]() |
|
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Joined: 18-November-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 815 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der findes antenne stik som vinkler f.eks.
som jeg selv bruger og som fylder så lidt som muligt: http://www.av-connection.dk/?PGr=5776&ML=449 Strømstikket kan til gengæld blive lidt en udfordring. Med mindre man får fat i nogle af de gamle typer strikpropper til vinkel. De er dog uden jordben. http://i.imgur.com/A7cg8qN.jpg Edited by fiskerendk - 03-Marts-2015 at 10:09 |
|
![]() |
|
kkandler ![]() Bruger ![]() Joined: 07-November-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 85 |
Tak for svaret. Må købe sådan et stik så. Strømkablet ender det nok med at jeg må lave en "cowboy-løsning" med. Noget med at klippe stikket af og montere +/- direkte i kontakten? |
|
Samsung ES7005 46"
|
|
![]() |
|
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Joined: 18-November-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 815 |
kkander > det med at montere stikben direkte i kontakten det vil jeg fraråde dig på det kraftigste og jeg mener på det kraftigste. Først og fremmest er det farligt for dig, dine børn eller andre som skulle komme til at stikke hånden op bagved og så er det heller ikke lovligt.
Hvis det er helt skævt så hellere skifte kontakten med et lampeudtag. Men få en der ved lidt om det til at hjælpe dig. OBS. der er ikke +/- i kontakten. Edited by fiskerendk - 03-Marts-2015 at 10:19 |
|
![]() |
|
Du har helt ret. Det er vist ikke forsvarligt med den løsning. |
|
Samsung ES7005 46"
|
|
![]() |
|
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Joined: 22-Januar-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 913 |
Jo, hvis du vælger lampeudtags løsningen som er ok. Det er sgu da også op ad bakke at sætte kontakter midt på væggen, sådan noget sættes da pænt nede ved gulvpanelet hvis man har slået hjernen lidt til.
|
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
![]() |
|
Prasmus ![]() Guld medlem ![]() Joined: 28-December-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 538 |
Nu kan man ikke rigtigt se på billedet hvordan 240V udtaget i vægen er monteret og om et lampeudtag i så fald passer i dåsen - men hvis den passer, så kunne et nedsunket 240V udtag måske også lige give plads nok, en løsning jeg selv ville vælge, hvis det giver plads nok.
Alternativt kunne 240V måske også hentes fra et andet stik i rummet.... |
|
![]() |
|
prasmus 230V ;)
Edited by fiskerendk - 03-Marts-2015 at 12:10 |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Joined: 05-November-2009 Location: Virtual-utopia Status: Offline Points: 3291 |
Flad 230v stikprop = evoline. Dog uden jord.
Mvh BS |
|
![]() |
|
Giver ham kun ekstra plads hvis vægstikket er den nedsunket model uden afbryder. Det er svært at se, men for mig ligner det på billedet en dobbelt 1,5 ramme med 1,5 antenne udtag og en 1,5 kontakt med afbryder som jo ikke er nedsunket. Edited by fiskerendk - 03-Marts-2015 at 12:18 |
|
![]() |
|
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Joined: 01-Marts-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 1269 |
Jeps, sådan et her giver lige 3-4 mm ekstra:
https://www.greenline.dk/k/elartikler/lauritz-knudsen-fuga/stikkontakter/p/lk-fuga-stikkontakt-m-jord-1-5-modul
|
|
![]() |
|
Som jeg ser det er der 3 muligheder:
1) Skift kontakt til ny type uden afbryder og med nedsunket stik. Derudover skiftes til evoline stik (Kæmpe klods blot for et stik efter min mening) 2) finder et gammelt (brugt) vinkelstik (skal findes brugt på loppemarkeder eller lign, nettet osv. kan være vanskelidt) 3) Skift kontakt ud med et lampeudtag og monter kablet direkte i stikket. Edited by fiskerendk - 03-Marts-2015 at 12:49 |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |