recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Kabler i vejen
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Kabler i vejen

Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Bruger
Bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kkandler Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Kabler i vejen
    Posted: 03-Marts-2015 at 09:37
Er der nogen der har et tip til hvordan man undgår nedenstående. Altså at kablerne står så meget ud fra væggen at det skubber fladskærmen væk fra væggen. Findes der kabler med endnu lavere profil? Skal man gøre noget andet?

Samsung ES7005 46"
Back to Top
fiskerendk View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote fiskerendk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Marts-2015 at 10:05
Der findes antenne stik som vinkler f.eks.
som jeg selv bruger og som fylder så lidt som muligt:
http://www.av-connection.dk/?PGr=5776&ML=449

Strømstikket kan til gengæld blive lidt en udfordring.
Med mindre man får fat i nogle af de gamle typer strikpropper til vinkel. De er dog uden jordben.

http://i.imgur.com/A7cg8qN.jpg

Edited by fiskerendk - 03-Marts-2015 at 10:09
Back to Top
kkandler View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kkandler Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Marts-2015 at 10:11
Originally posted by fiskerendk fiskerendk wrote:

Der findes antenne stik som vinkler f.eks.
som jeg selv bruger og som fylder så lidt som muligt:
http://www.av-connection.dk/?PGr=5776&ML=449

Strømstikket kan til gengæld blive lidt en udfordring.
Med mindre man får fat i nogle af de gamle typer strikpropper til vinkel. De er dog uden jordben.

http://i.imgur.com/A7cg8qN.jpg

Tak for svaret. Må købe sådan et stik så. Strømkablet ender det nok med at jeg må lave en "cowboy-løsning" med. Noget med at klippe stikket af og montere +/- direkte i kontakten?
Samsung ES7005 46"
Back to Top
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote fiskerendk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Marts-2015 at 10:17
kkander > det med at montere stikben direkte i kontakten det vil jeg fraråde dig på det kraftigste og jeg mener på det kraftigste. Først og fremmest er det farligt for dig, dine børn eller andre som skulle komme til at stikke hånden op bagved og så er det heller ikke lovligt.

Hvis det er helt skævt så hellere skifte kontakten med et lampeudtag.
Men få en der ved lidt om det til at hjælpe dig.

OBS. der er ikke +/- i kontakten.

Edited by fiskerendk - 03-Marts-2015 at 10:19
Back to Top
kkandler View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kkandler Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Marts-2015 at 10:49
Originally posted by fiskerendk fiskerendk wrote:

kkander > det med at montere stikben direkte i kontakten det vil jeg fraråde dig på det kraftigste og jeg mener på det kraftigste. Først og fremmest er det farligt for dig, dine børn eller andre som skulle komme til at stikke hånden op bagved og så er det heller ikke lovligt.

Hvis det er helt skævt så hellere skifte kontakten med et lampeudtag.
Men få en der ved lidt om det til at hjælpe dig.

OBS. der er ikke +/- i kontakten.

Du har helt ret. Det er vist ikke forsvarligt med den løsning.
Samsung ES7005 46"
Back to Top
rasmuzzen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rasmuzzen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Marts-2015 at 11:00
Jo, hvis du vælger lampeudtags løsningen som er ok. Det er sgu da også op ad bakke at sætte kontakter midt på væggen, sådan noget sættes da pænt nede ved gulvpanelet hvis man har slået hjernen lidt til.
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Back to Top
Prasmus View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Prasmus Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Marts-2015 at 11:50
Nu kan man ikke rigtigt se på billedet hvordan 240V udtaget i vægen er monteret og om et lampeudtag i så fald passer i dåsen - men hvis den passer, så kunne et nedsunket 240V udtag måske også lige give plads nok, en løsning jeg selv ville vælge, hvis det giver plads nok.

Alternativt kunne 240V måske også hentes fra et andet stik i rummet....
Back to Top
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote fiskerendk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Marts-2015 at 11:53
prasmus 230V ;)

Edited by fiskerendk - 03-Marts-2015 at 12:10
Back to Top
Bschmidt View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bschmidt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Marts-2015 at 12:10
Flad 230v stikprop = evoline. Dog uden jord.

Mvh BS
Back to Top
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote fiskerendk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Marts-2015 at 12:13
Originally posted by Bschmidt Bschmidt wrote:

Flad 230v stikprop = evoline. Dog uden jord.

Mvh BS

Giver ham kun ekstra plads hvis vægstikket er den nedsunket model uden afbryder.

Det er svært at se, men for mig ligner det på billedet en dobbelt 1,5 ramme med 1,5 antenne udtag og en 1,5 kontakt med afbryder som jo ikke er nedsunket.

Edited by fiskerendk - 03-Marts-2015 at 12:18
Back to Top
pilehave View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pilehave Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Marts-2015 at 12:37
Jeps, sådan et her giver lige 3-4 mm ekstra:
https://www.greenline.dk/k/elartikler/lauritz-knudsen-fuga/stikkontakter/p/lk-fuga-stikkontakt-m-jord-1-5-modul
Back to Top
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote fiskerendk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Marts-2015 at 12:44
Som jeg ser det er der 3 muligheder:
1) Skift kontakt til ny type uden afbryder og med nedsunket stik. Derudover skiftes til evoline stik
(Kæmpe klods blot for et stik efter min mening)

2) finder et gammelt (brugt) vinkelstik
(skal findes brugt på loppemarkeder eller lign, nettet osv. kan være vanskelidt)

3) Skift kontakt ud med et lampeudtag og monter kablet direkte i stikket.

Edited by fiskerendk - 03-Marts-2015 at 12:49
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.