recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Forstærker til Dynaudio Confidence C1 Special
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Forstærker til Dynaudio Confidence C1 Special

Post Reply Post Reply Page  123 4>
Author
Ny bruger
Ny bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote BadHamster Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Forstærker til Dynaudio Confidence C1 Special
    Posted: 25-December-2015 at 23:06
Hej alle

Jeg har lige købt mig et sæt nye Dynaudio Confidence C1 Special (svarer til C1 Platinum). I den forbindelse skal jeg have købt mig en ny forstærker også. Jeg har i dag en ældre Sony surroundforstærker (STR-DA2400ES ) som jeg ikke rigtig er vild med lyden af...

Hvad jeg har lyttet til:
Jeg har lyttet på lidt forskelligt (hvoraf jeg ejer nogle af disse): SMSL T-amp, Technics SA-DA8, Yamaha DSP-AX1, NAD M3, Hegel H80. Dvs. en god blanding af stereo og surround forstærkere.

Hvad jeg ønsker mig:
Jeg har kun behov for 2 kanals forstærker + sub eller pre-out (til senere tilslutning af subwoofer). Med min Sony surroundforstærker har jeg været vandt til at man kan tilsluttet "alt" dvs. Apple tv, TV, Blu-ray mv. Jeg har derfor brug for enten en stereoforstærker med digitale inputs eller en stereo/dac kombo. Jeg ønsker mig også Spotify Connect og evt. inbygget AirPlay, jeg skal derfor nok også ud i en netværksstreamer af en slags, men en forstærker er nummer et i denne omgang. Behovet for mange input har fået mig til at tænke i surroundforstærkere, da der jo er masser af convinience i bare at kunne smide alt til et apparat, men jeg har et lille håb om at jeg kan få mere lyd/pr. kr ved en stereoforstærker.

Hvilken lyd kan jeg lide/ikke lide:
Yamaha DSP-AX1 og Hegel H80 gør det begge rigtig godt i mine ører. Umiddelbart med Hegel som favorit (i morgen regner jeg med at hygge mig med en god omgang A/B test af disse to - vender tilbage med resultatet). NAD M3 er jeg ikke ret vild med, den er alt for mørk i lyden (mangler diskant). T-amp lyder rigtig fornuftigt men mangler lidt power (og har kun et enkelt input...). Technics DA-SA8 minder lidt om min Sony forstærker - mangler lidt power og opløsning.

Budget:
Max. 10.000 kr. både nyt og brugt har interesse.

Har i nogle gode forslag eller inputs som jeg kan tage med i overvejelserne? På forhånd tusind tak.

Lige lille billede af hvordan en Dynaudio Confidence C1 ser ud:

PS. Ikke at det gør nogen forskel for mit valg af forstærker, men jeg er ansat hos Dynaudio (der står i reglementet at man skal angive hvis man er "branchemedlem").

Edited by BadHamster - 25-December-2015 at 23:07
Mvh Danny
Back to Top
BadHamster View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote BadHamster Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-December-2015 at 23:22
Jeg kan forresten også fortælle at jeg pt. har disse forstærkere på min "bobler-liste" (kom gerne med inputs hvis du kender nogle af disse):
-Hegel H80 (ny)
-Yamaha DSP-AX1 (eller lign. old school brugt "mega" surround Yamaha forstærker)
-Marantz PM8005 (evt. inkl. streamer NA6005) (ny)
-Yamaha A-S1100 (ny - lidt over budget - men lød rigtig godt sammen med et Audiovector setup hos Av-connection og så er de VU-metre bare ren "hifi-zen" at kigge på...)
-Yamaha R-N500 (ny - "lavpris" stereoforstærker med indbygget netværksstreamer)
Mvh Danny
Back to Top
dr_schlemer View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote dr_schlemer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-December-2015 at 23:23
Foruden hegel h80, kunne man overveje rotel ra1570 eller en cambridge cxa80. Har selv en NAD C510+Cambridge 651W jeg er rigtig glad for. Men alle de tre ovenfor nævnte forstærkere med indb. DAC var med i overvejelserne og lyder rigtig godt.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Back to Top
dr_schlemer View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote dr_schlemer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-December-2015 at 23:34
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Back to Top
BadHamster View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote BadHamster Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-December-2015 at 23:59
Tak, det er nogle gode forslag, dem vil jeg prøve at kigge nærmere på
Mvh Danny
Back to Top
HenrikStevn View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HenrikStevn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-December-2015 at 00:10
Når du er oppe i 10.000kr budget, så kan du roligt kigge på surroundreceivere også. Hvis der er en nævneværdig pris:performance-forskel på receivere og forstærkere (hvilket jeg vil påstå at der ikke er), så skal den findes i de billige modeller.

Som du selv er inde på, så vil en receiver give mest mening i forhold til de enheder du vil sætte til, hvis du vælger en stereoforstærker skal du have ekstern streaming, ekstern HDMI-extractor til lyd fra HDMI-enheder osv. osv.

En surroundreceiver vil være en langt mere elegant og prismæssigt fornuftig løsning.

Edited by HenrikStevn - 26-December-2015 at 00:11
Back to Top
Kildemand View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kildemand Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-December-2015 at 00:40
Hvor ville det være synd og skam og spænde en surroundreciver på så fine højttalere som C1 er.

Jeg ville personligt selv ikke gå under en Hegel H200. 

Back to Top
Bruger udmeldt 38 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 38 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-December-2015 at 01:19
Hej BadHamster.

Jeg har lyttet rigtig meget til C1 - qua mit tidligere job, hvor vi solgte "skidtet".
Som du sikkert er bekendt med, så eeeelsker Dynaudio'er watt - jo flere desto bedre - for at de skal åbne op. Specielt med C1, som jo er en standerhøjttaler som går dybt, så er der behov for watt, for at få den stram og kontrolleret bund. Jeg har Contour S1.4, og har netop investeret i en ONKYO 200/300 watt effektforstærker, til at spænde efter min surroundreceiver. I den prisklasse hvor du kigger, får du ikke nok power, ved at lade en surroundreceiver trække den. Der skal mere til.
Hvis du er villig til at strække pengene en smule, så vil nedenstående være et fantastisk match, til C1:

Der er power en masse, og kontrol, samt en lyd som matcher C1'eren rigtig godt...

M.v.h.

Edited by Henrik B. - 26-December-2015 at 01:24
Back to Top
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 38 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-December-2015 at 01:34
Originally posted by BadHamster BadHamster wrote:

Jeg kan forresten også fortælle at jeg pt. har disse forstærkere på min "bobler-liste" (kom gerne med inputs hvis du kender nogle af disse):
-Hegel H80 (ny)
-Yamaha DSP-AX1 (eller lign. old school brugt "mega" surround Yamaha forstærker)
-Marantz PM8005 (evt. inkl. streamer NA6005) (ny)
-Yamaha A-S1100 (ny - lidt over budget - men lød rigtig godt sammen med et Audiovector setup hos Av-connection og så er de VU-metre bare ren "hifi-zen" at kigge på...)
-Yamaha R-N500 (ny - "lavpris" stereoforstærker med indbygget netværksstreamer)

Tag evt. en smut til Tapeconnection i Århus. Der kan du høre C1 på bl.a. Hegel, Musical Fidelity, tyske T+A, Yamaha m.m.

M.v.h.
Back to Top
Lennon View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lennon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-December-2015 at 02:10
Lidt OT , så kunne jeg da godt tænke mig at vide om det er rigtigt at OttoJ fra TC er blevet fudtidsansat hos Dynaudio ?
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Back to Top
Kildemand View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kildemand Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-December-2015 at 02:43
den er god nok
Back to Top
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 38 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-December-2015 at 05:45
Jeps. På fint dansk hedder det nok at han er "Forbrugerkonsulent" (Customer Care Manager).

Fra en tilfældig Dynaudiotråd, på avsforum:
http://www.avsforum.com/forum/89-speakers/686371-dynaudio-owner-s-thread-894.html

M.v.h.

Edited by Henrik B. - 26-December-2015 at 05:54
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 4>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.