recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  New Posts New Posts RSS Feed - Støj og pixelering
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Støj og pixelering

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Ny bruger
Ny bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Støj og pixelering
    Posted: 19-Januar-2016 at 14:50
Jeg har i længere tid oplevet støj og pixelering i korte burst på mit signal, både på kodede (Boxer) og ukodede programmer.
Min antenne er en aktiv digital Globe Sat DVB-T antenne, som - bortset fra strømforsyningen - går direkte ind i min Samsung HD recorder, og videre til mit LG tv.
Da jeg bor under 2 km. fra Jyderupsenderen tænkte jeg, at signelet var for kraftigt, og har derfor prøvet at sætte et dæmpeled på (20 dB) og det hjælper lidt, men slet ikke nok (ved 30dB dæmpning forsvinder signalet) . Jeg har også prøvet et 4G/LTE filter, men også uden resultat.
Nogen gode ideer??
Jørgen S
Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Januar-2016 at 14:58
Indstråling fra 4G! Så skal der der skiftes til dobbeltisoleret antenneledning og hf tætte stik.

Edited by Kampus - 19-Januar-2016 at 18:35
Back to Top
jost View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Januar-2016 at 15:32
Tak for svar.
Vil det sige, at et 4G/LTE filter ikke kan bruges til noget?
Jørgen S
Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Januar-2016 at 15:35
Tilsyneladende ikke. 4G går i antennekablet hvis ikke det er dobbelt eller trible afskærmet. Gælder også stikkene hvis de er af plastik.
Back to Top
JørgenT View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JørgenT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Januar-2016 at 15:49
Originally posted by jost jost wrote:

Min antenne er en aktiv digital Globe Sat DVB-T antenne, som - bortset fra strømforsyningen - går direkte ind i min Samsung HD recorder, og videre til mit LG tv.
Da jeg bor under 2 km. fra Jyderupsenderen tænkte jeg, at signelet var for kraftigt, og har derfor prøvet at sætte et dæmpeled på (20 dB) og det hjælper lidt, men slet ikke nok (ved 30dB dæmpning forsvinder signalet) . Jeg har også prøvet et 4G/LTE filter, men også uden resultat.
Nogen gode ideer??
Er det sådan en? 
Hvis det er denne model, ser den ikke ud til at være LTE beskyttet. Hvor gammel er den?
Problem kan være indstråling direkte i forstærker som sidder i den udendørs antenne del, og så hjælper det ikke med et ekstra LTE filter.

Med så kort afstand har du vel ikke brug for en med forstærker, du burde kunne modtage på en strikkepind. Smile
Så en lille antenne uden forstærker er nok at anbefale i det område.

Mvh. JørgenT
Back to Top
Radiomanden View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiomanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Januar-2016 at 16:41

Ja, det er helt knald at have en aktiv antenne, og så dæmpe den, med den afstand til en 50Kw sender skal der stort set ikke bruges en antenne, en lille pind er tilstrækkelig.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Back to Top
jost View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Januar-2016 at 17:56
Ok, og tak til alle - men bare så jeg gør det rigtige:
Jeg skal have en passiv antenne, men skal jeg så også have beskyttet kabel og specielle skærmede stik?
Nogen bud på en passende lte/4G beskyttet antenne? 
Jørgen S
Back to Top
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiomanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Januar-2016 at 18:13

Der hvor du er skal der som skrevet stort set ikke bruges en antenne, signalet er uhyre kraftigt, så en antenne der jo har et gain (forstærkning) vil ikke være nødvendig. En bøjle af ståltråd kan modtage signalet. Endda en stump ledning med et loop er tilstrækkelig.
Der kan fås en lille antenne med en skål bagpå og et enkelt element, det er rigeligt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Back to Top
jost View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Januar-2016 at 18:20
Ok, men så kan jeg jo i virkeligheden bare binde en sløjfe på et alm.  1 m. coax kabel og have det liggende bag reolen indendøre, og spare specialkabel osv.??
Jørgen S
Back to Top
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiomanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Januar-2016 at 18:23

En sådan lille sag kan gøre det.

http://www.av-connection.dk/?PGr=895
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Januar-2016 at 18:29
Originally posted by Radiomanden Radiomanden wrote:

En sådan lille sag kan gøre det.

http://www.av-connection.dk/?PGr=895

Det var et ringe råd, citat fra siden du linker til:
"Denne vare er IKKE LTE/4G godkendt:"

Hvis man døjer med støj, syntes du så selv det er en god iden at anbefale noget der ikke er 4G/LTE skærmet?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
jost View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Januar-2016 at 18:31
Jamen KlausDM, hvad anbefaler du så??

Jørgen S
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.