|
Støj og pixelering |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
jost ![]() Ny bruger ![]() Joined: 20-Maj-2011 Location: Jyderup, Danmar Status: Offline Points: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 19-Januar-2016 at 14:50 |
Jeg har i længere tid oplevet støj og pixelering i korte burst på mit signal, både på kodede (Boxer) og ukodede programmer.
Min antenne er en aktiv digital Globe Sat DVB-T antenne, som - bortset fra strømforsyningen - går direkte ind i min Samsung HD recorder, og videre til mit LG tv. Da jeg bor under 2 km. fra Jyderupsenderen tænkte jeg, at signelet var for kraftigt, og har derfor prøvet at sætte et dæmpeled på (20 dB) og det hjælper lidt, men slet ikke nok (ved 30dB dæmpning forsvinder signalet) . Jeg har også prøvet et 4G/LTE filter, men også uden resultat. Nogen gode ideer??
|
|
Jørgen S
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Indstråling fra 4G! Så skal der der skiftes til dobbeltisoleret antenneledning og hf tætte stik.
Edited by Kampus - 19-Januar-2016 at 18:35 |
|
![]() |
|
jost ![]() Ny bruger ![]() Joined: 20-Maj-2011 Location: Jyderup, Danmar Status: Offline Points: 6 |
Tak for svar.
Vil det sige, at et 4G/LTE filter ikke kan bruges til noget?
|
|
Jørgen S
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
Tilsyneladende ikke. 4G går i antennekablet hvis ikke det er dobbelt eller trible afskærmet. Gælder også stikkene hvis de er af plastik.
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 21-Marts-2004 Location: 9530, DK Status: Offline Points: 5344 |
Hvis det er denne model, ser den ikke ud til at være LTE beskyttet. Hvor gammel er den? Problem kan være indstråling direkte i forstærker som sidder i den udendørs antenne del, og så hjælper det ikke med et ekstra LTE filter. Med så kort afstand har du vel ikke brug for en med forstærker, du burde kunne modtage på en strikkepind. ![]() Så en lille antenne uden forstærker er nok at anbefale i det område. Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
Ja, det er helt knald at have en aktiv antenne, og så dæmpe den, med den afstand til en 50Kw sender skal der stort set ikke bruges en antenne, en lille pind er tilstrækkelig. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Ok, og tak til alle - men bare så jeg gør det rigtige:
Jeg skal have en passiv antenne, men skal jeg så også have beskyttet kabel og specielle skærmede stik? Nogen bud på en passende lte/4G beskyttet antenne?
|
|
Jørgen S
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
Der hvor du er skal der som skrevet stort set ikke bruges en antenne, signalet er uhyre kraftigt, så en antenne der jo har et gain (forstærkning) vil ikke være nødvendig. En bøjle af ståltråd kan modtage signalet. Endda en stump ledning med et loop er tilstrækkelig. Der kan fås en lille antenne med en skål bagpå og et enkelt element, det er rigeligt. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Ok, men så kan jeg jo i virkeligheden bare binde en sløjfe på et alm. 1 m. coax kabel og have det liggende bag reolen indendøre, og spare specialkabel osv.??
|
|
Jørgen S
|
|
![]() |
|
En sådan lille sag kan gøre det. http://www.av-connection.dk/?PGr=895 |
|
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19685 |
Det var et ringe råd, citat fra siden du linker til: "Denne vare er IKKE LTE/4G godkendt:" Hvis man døjer med støj, syntes du så selv det er en god iden at anbefale noget der ikke er 4G/LTE skærmet? Klaus |
|
![]() |
|
Jamen KlausDM, hvad anbefaler du så??
|
|
Jørgen S
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |