recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Upscalering på LG OLED VS QLED
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Upscalering på LG OLED VS QLED

Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote 2ben Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Upscalering på LG OLED VS QLED
    Posted: 04-September-2019 at 19:42
Hejsa med jer,

Har været i elgiganten idag og kigge tv. Der sagde de at QLED 90 er bedre til at upscalere billedet end C8 fra LG.

Passer det ?

Mvh. Torben
Back to Top
Munch View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Munch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-September-2019 at 19:57
NEJ! De vil hellere sælge dig et Qled fordi der er større bonus til sælger. Et 4k Oled er fantastisk til at vise både 720p (TV2) og 1080i (DR og mange andre) og 1080p Bluray.
Back to Top
lahan View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote lahan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-September-2019 at 19:59
bad du ikke om en demo i Elgiganten, eller var det bare noget han slyngede ud ?

Back to Top
2ben View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote 2ben Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-September-2019 at 20:09
Det var noget han slyngede ud. Han sagde også at burn-in var et problem og han han havde et eksempel i butikken. Vi gik over til det det og han sagde se der står DEMO TV i venstre hjørne. Så tog jeg fjernbetjeningen og startede youtube appen og vupti var det væk - hvor han så udbrød hvordan gjorde jeg det og det forstod han ikke. Det var blot fordi tv'en kørte demo mode :-D
Back to Top
PerW View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PerW Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-September-2019 at 20:43
De aner jo ikke hvad de har med at gøre.

Monkey see, monkey do.
Back to Top
hansie View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hansie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-September-2019 at 21:04
Elgiganten er sælger.  Ikke rådgivere

De anbefaler det der er flest penge i.  

Og gæt selv hvad de tjener mindst på.  
Back to Top
Lennon View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lennon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-September-2019 at 22:23
Q90 er et fantastisk TV i 65” , - som jeg mener har flere zoner end 55” udgaven.
Jeg tvivler forøvrigt på,at du vil kunne vurdere en event forskel i butikken, på hverken upscale eller billedkvalitet .Læs meget hellere test på Flatpanels . 
Jeg ville selv vælge OLED, men medgiver at man sagtens kan have et behov ( lys stue - burn in ) hvor Q90 ville være et bedre valg . Synes bare den er for dyr . . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Back to Top
bphhm View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bphhm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-September-2019 at 12:06
Samsung 65Q90R er mit næste TV fordi det efter min vurdering udfra flatpanels test er det bedste non-OLED TV og kommer tæt nok på rent kvalitetsmæssigt. Q90R har andre fordele som vil passe bedre ind i mit setup end et OLED TV.

Og til 2ben kan jeg sige at burn in bestemt er en risiko man skal vurdere med sig selv om man vil tage. 

Af samme grund er mit næste TV et non-OLED TV.

Back to Top
0leDK View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote 0leDK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-September-2019 at 14:34
hvis man skulle være lidt objektiv og u-farvet så er oled det bedste. 95% af alle dansker ville vælge oled og ca 99% af dem som vælger samsung fortryder, hvis de ikke når at aflevere tilbage inden de 14-30 dage returret som gives nogle steder. Det har jeg læst, kan ikke lige finde den artiklen pt. 
Back to Top
Deschain View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Deschain Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-September-2019 at 15:25
Originally posted by 0leDK 0leDK wrote:

hvis man skulle være lidt objektiv og u-farvet så er oled det bedste. 95% af alle dansker ville vælge oled og ca 99% af dem som vælger samsung fortryder, hvis de ikke når at aflevere tilbage inden de 14-30 dage returret som gives nogle steder. Det har jeg læst, kan ikke lige finde den artiklen pt. 

Går ud fra du glemte at tilføje en stor fed smiley Wink

Dit indlæg er da på ingen måde objektivt eller ufarvet...
Back to Top
bphhm View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bphhm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-September-2019 at 15:35
Lidt om Samsungs position på verdensmarkedet :-)

Men jeg betvivler på ingen måde at OLED har bedst billedkvalitet over en kam.
Back to Top
0leDK View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote 0leDK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-September-2019 at 17:14
det er jo fake news og betalt af Samsung, har jeg hørt.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.