recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  New Posts New Posts RSS Feed - Problem med genaktivering af MitID
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Problem med genaktivering af MitID

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
MMJ741 View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 19-April-2004
Status: Offline
Points: 82
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MMJ741 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Problem med genaktivering af MitID
    Posted: 22-Juli-2022 at 10:31
Hej folkens

Jeg tænkte, om jeg måske var så heldig, at der var en herinde, som kunne hjælpe mig med et irriterende og mærkværdigt problem, som jeg er stødt på med MitID:

Jeg har brugt MitID i anslået over et halvt år uden problemer (på samme telefon, hvor der nu er problemer), så jeg har for længst oprettet et ID osv.

Men forleden stoppede appen pludseligt med at virke og jeg blev derfor nødt til at geninstallere den. I den forbindelse skal jeg nu have det genaktiveret og det har jeg nu brugt mere end fire timer på, stadig uden at det er lykkedes for mig.

Når jeg skal genaktivere med mit pas lykkedes scanningen af chippen og der vises et stort blåt flueben i en blå cirkel på min skærm. Så det lader til, at chippen scannes med succes - problemet er bare, at der aldrig sker mere end dette. Det virker som om at appen "fryser" ved fluebenet og der sker aldrig mere (jeg har prøvet at lade telefonen ligge i over en time, uden at den nogensinde kommer videre. Og jeg kan hverken komme frem eller tilbage i appen. Så det eneste jeg kan gøre er at "kvæle" appen og starte forfra, hvor præcist det samme problem så opstår igen og igen.

Jeg har prøvet mere end 20 gange og jeg har haft genstartet min telefon talrige gange. Men problemet forbliver det samme.

Jeg ved godt, at man vist kan få en ny aktiveringskode ved Borgerservice, men her i byen er der ingen ledige tider hertil i hverken juli eller august måned, så det kunne vare rart at få det løst før september, da jeg bl.a. ikke kan logge ind i netbank mv. uden MitID.

Og ja, jeg har også skrevet til MitID-supporten, men de har endnu ikke svaret eller oplyst en forventet tidshorisont for et svar.

Telefonen er en fuldt opdateret OnePlus 7T Pro McLaren Edition med Android 11 (Oxygen OS 11.0.8.1HD01BA). Jeg har ikke "pillet" ved nogen indstillinger på min telefon, så det kan afvises som årsag til problemerne. Som nævnt indledningsvist, så har MitID også førhen virket upåklageligt for mig (på selvsamme telefon).

På forhånd tak og rigtig god weekend til jer alle. :-)
Back to Top
csell View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 16-Juni-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 4755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote csell Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Juli-2022 at 12:14
Originally posted by MMJ741 MMJ741 wrote:

  Jeg har prøvet mere end 20 gange og jeg har haft genstartet min telefon talrige gange. Men problemet forbliver det samme.

Jeg ved godt, at man vist kan få en ny aktiveringskode ved Borgerservice, men her i byen er der ingen ledige tider hertil i hverken juli eller august måned, så det kunne vare rart at få det løst før september,

Hej.

For ca 2-3 uger siden fik jeg en oplæst besked om, at scanningen af pas ikke virkede længere. 
Jeg fik beskeden, da jeg prøvede at ringe til et af de relevante telefonnumre, men kender ikke den nuværende status.
 
Så jeg har selv bestilt en tid en dag i næste uge kl 16:36. til en aktiveringskode ved Borgerservice På Frederiksberg.
Selv om jeg ikke bor på Frederiksberg, kan man sagtens bruge andre kommuner med kortere ventetid.

Hilsen Carsten.

Back to Top
Deschain View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 25-August-2017
Location: San Junipero
Status: Offline
Points: 984
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Deschain Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Juli-2022 at 14:00
Har lige fået ny telefon og installerede MitID uden problemer, så det er ikke et generelt problem.
Back to Top
Clemen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 05-Februar-2006
Status: Offline
Points: 606
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Clemen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Juli-2022 at 14:16
Du kan få en aden til at lave en genaktiveringskode til dig i deres app, ved at scanne dit pas
Back to Top
bentpetersson View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 17-November-2013
Status: Offline
Points: 2437
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bentpetersson Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Juli-2022 at 14:56
Jeg har prøvet det samme, MEN fik langt om længe MitID.

Prøv at af- og geninstallere MitId-app'en.
Aktiver på MitID-app'en ved at trykke på den af​ menuerne med tandhjul, hvor der aktiveres via NemID.
Dvs brug kun MitID, lad den sende dig til NemID og tilbage til MitID.
Herefter følger du anvisning hvor du blandt andet bruger dit pas.

Tilføjelser:
På denne måde behøver man ikke bestille ny aktiveringskode


Edited by bentpetersson - 22-Juli-2022 at 17:58
Med venlig hilsen
bentpetersson


Back to Top
Deschain View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 25-August-2017
Location: San Junipero
Status: Offline
Points: 984
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Deschain Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Juli-2022 at 15:02
Originally posted by bentpetersson bentpetersson wrote:

Jeg har prøvet det samme, MEN fik langt om længe MitID.
Prøv attraktive af-og geninstallere app'en.
Aktiver på minId ved at true på den af menuerne, hvor der aktiveres via NemID.
Dvs brug kun MitId, lad den sende dig til NemID og tilbage til MitID.
Herefter følger du anvisning hvor du blandt andet bruger dit pas.

Tjek lige din stavekontrol.
Back to Top
bentpetersson View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 17-November-2013
Status: Offline
Points: 2437
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bentpetersson Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Juli-2022 at 15:46
Tak. Så burde ordet være rettet 
Med venlig hilsen
bentpetersson


Back to Top
fltk View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem


Joined: 04-Februar-2004
Status: Offline
Points: 10515
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote fltk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Juli-2022 at 17:00
Originally posted by bentpetersson bentpetersson wrote:

Tak. Så burde ordet være rettet 


Kan stadig se et par fejlOuch.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Back to Top
bentpetersson View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 17-November-2013
Status: Offline
Points: 2437
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bentpetersson Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Juli-2022 at 17:26
Måske du bør skrive rettelser
Med venlig hilsen
bentpetersson


Back to Top
Guests View Drop Down
Gæst
Gæst
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Juli-2022 at 17:32
Originally posted by bentpetersson bentpetersson wrote:

Måske du bør skrive rettelser

Måske, atraktive helt skulle fjernes?
minID?

Skal vi sige skid & skål være med det.....

Og inden der går helt skolelærer i det, så kan man finde friveskejl i ALLE indlæg - OG artikler. Og ikke kun i andres indlæg. Alle mine indlæg er LOLgarantrisseLOL også smækfulde af fejl!!
Back to Top
bentpetersson View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 17-November-2013
Status: Offline
Points: 2437
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bentpetersson Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Juli-2022 at 17:53
Tak til jer for rettelserne.♥️ Jeg har tilføjet yderligere til mit første indlæg.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Back to Top
Erik K View Drop Down
Super bruger
Super bruger


Joined: 29-November-2020
Status: Offline
Points: 298
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Erik K Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Juli-2022 at 23:02
Hvis du har MitID-appen på en anden enhed - f.eks. en tablet, eller hvis du har en kodeviser, så kan du aktivere appen på telefonen ved at gå ind på mitid.dk på en PC - logge på og aktivere og deaktivere alt efter behov.

Dette er grunden til, at jeg absolut vil anbefale at have mindst to muligheder aktiveret, som f.eks. telefon + tablet og/eller kodeviser.
På den måde bliver man ikke udelukket fra selv at redde en sådan situation.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.