Author |
Topic Search Topic Options
|
haug
Bruger
Status: Offline
|
Topic: Hvem ved noget om Mediacheckpoint Posted: 19-November-2004 at 09:40 |
hej,
Efter jeg kan konstatere at min ordre hos TD på en Pioneer 520H ikke kan leveres før om 2-3 måske mere.
Har jeg nu bestilt (men ikke betalt endnu) hos Mediacheckpoint til 514EU inkl. fragt. Er der nogen der har erfaringer med dem. ?
Levere de også dansk manual med ?
Hvordan håndtere de forudbetaling ?
lad høre godt som dårligt, inden jeg sender penge
mvh haug
|
 |
lahan
Guld medlem
|
Posted: 19-November-2004 at 10:13 |
Hej
Har gode erfaringer med Mediacheckpoint, har handlet der 2 gange.
Første gang pr efterkrav, fik min maskine (Philips) med dansk manual 4 dage efter med UPS.
Anden gang jeg handlede fortrød jeg mit køb, så sendte en mail. De annulerede straks min bestilling.
mvh L
|
 |
haug
Bruger
|
Posted: 19-November-2004 at 10:23 |
okay
jeg tror lige jeg vil se om de kan lave ordren om til efterkrav, skal betale 60 i banken for at over føre penge (det tager ca en uge)
(LAHAN) betalte du bare med dk kr. hos UPS ?
haug
|
 |
lahan
Guld medlem
|
Posted: 19-November-2004 at 10:40 |
Hej
Ja korrekt betalte med DKR da UPS kom med den.
Du skal lige være opmærksom på at UPS ikke tager kort, samt sandsynligvis ikke har byttepenge med ud. Så du bør helst have lige penge.
Du kan evt spørge Mediacheckpoint.de hotline om de sender dansk brugerguide med når det er en Pioneer.
|
 |
haug
Bruger
|
Posted: 19-November-2004 at 10:52 |
Hej
Ok jeg har lige mailet til dem at de skal ændre min ordre fra forudbetaling til efterkrav, ca 70kr. forskel når jeg regner de 60 kr til banken med. og så kan jeg få den meget før
Jeg har mailet til dem igår og fik disse svar
The recorder comes with an German and English manual. There are also some other european languages includet....
The recorder is on stock at moment and can be shipped imediately....
Pioneer items has no european warranty and so you have to send back the machine to Germany to get it repaired in the warranty time.
We are authorized Pioneer reseller....
|
 |
lahan
Guld medlem
|
Posted: 19-November-2004 at 10:58 |
Du kan jo satse på at der følger en dansk manual med, ellers kan du selv hente den inde under links -> brugermanualer.
/L
|
 |
haug
Bruger
|
Posted: 19-November-2004 at 11:03 |
hej
ja det tror jeg også bare jeg gør,
med hensyn til garanti, må det vel være som de andre steder der handles i tyskland. At man blot faxer garantibevis ned og får det underskrevet. så kan man få den rep. her i DK ?
haug
|
 |
Keld
Super bruger
|
Posted: 19-November-2004 at 12:54 |
Ikke nødvendigvis.
Jeg tror det var Lars eller MichaelS der tidligere skrev, at der kunne være forhandlere, som fik maskinerne billigere, mod at de fraskrev sig Pioneers garanti, og dermed selv stod for al garantireparation. Er det tilfældet, skal maskinen naturligvis til Tyskland for reparation.
Keld
|
 |
Cooper1337
Ny bruger
|
Posted: 19-November-2004 at 16:45 |
Hej,
Har rigtig gode erfaringer med mediacheckpoint.de, de har leveret hurtigt og deres service har været helt i top (hvad angik spørgsmål inden køb og leverance). Priserne er heller ikke værst 
/C
|
 |
NIKKO
Bruger
|
Posted: 19-November-2004 at 16:51 |
Til Keld
Jeg mener at det er en gang vrøvl. Forhandleren kan ikke fraskrive sig en garanti på kundens vegne. Det har jeg aldrig set endnu og jeg har ellers grundigt analyseret bunker af tyske forhandlere. Hvis det var tilfældet, skal det klart og tydeligt fremgå af AGB. Kunden har altid Europagaranti på mærkevarerne. Det har slet ikke noget med forhandleren at gøre. Kun hvis kunden ønsker at benytte sig af garantiperioden ud over det 1. år, har forhandleren noget med sagen at gøre, når vi taler om udenlandske kunder.
NIKKO
Edited by NIKKO
|
 |
haug
Bruger
|
Posted: 19-November-2004 at 19:01 |
hej
hmm de er ikke så hurtige til at læse deres mail. Sendte en mail til dem i formiddags og bad dem ændre min ordre fra forudbetaling til efterkrav.
Den har de ikke svaret på endnu øv, øv
Nå vi må se hvad de finder ud af på mandag
haug
|
 |
haug
Bruger
|
Posted: 19-November-2004 at 19:07 |
hej igen
sorry, der var jeg lige hurtig nok, har netop modtaget en mail MCP om at de har ændret min ordre til efterkrav.
Fornemt de lukker ellers kl. 18
Så er det bare og se frem til mailen med at pakken er sendt (sikkert mandag)
haug
|
 |