Author |
Topic Search Topic Options
|
geuken
Super bruger
Status: Offline
|
Topic: Kan jeg se forskel på pio... Posted: 27-Juli-2010 at 17:04 |
Jeg er den lykkelige indehaver af et pioneer 507 og bruger den mest til tv og blu-ray film i stuen sammen med familien.
Jeg sidder ca 3.5 meter fra skærmen og nu kommer mit spørgsmål. Vil jeg kunne se en betydelig forskel i PQ hvis jeg opgraderer til fx. 5090 eller en ny 3d led skærm?
Det bliver aktuelt fordi min bror gerne vil købe min skærm!
Glæder mig til at høre hvad i siger!
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Posted: 27-Juli-2010 at 17:10 |
Med Pio 5090 vil du afgjort kunne se forskel. En LED vil jeg tvivle, hvis vi taler den generelle billedkvalitet
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
geuken
Super bruger
|
Posted: 27-Juli-2010 at 17:26 |
Hother wrote:
Med Pio 5090 vil du afgjort kunne se forskel. En LED vil jeg tvivle, hvis vi taler den generelle billedkvalitet  |
Tak for dit svar. Jeg er klar over, at man ikke kan stille et regnestykke op. Men hvor stor en forskel vil man kunne se i procent. Jeg tænker at det gælder for plasma som al anden teknologiudvikling, at de når et niveau, hvor graden af forbedring er minimale fra hver generation.
Så taler vi om 2 eller 5 eller 10 procent forbedring af billedet?
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Posted: 27-Juli-2010 at 18:51 |
geuken wrote:
Hother wrote:
Med Pio 5090 vil du afgjort kunne se forskel. En LED vil jeg tvivle, hvis vi taler den generelle billedkvalitet  |
Tak for dit svar. Jeg er klar over, at man ikke kan stille et regnestykke op. Men hvor stor en forskel vil man kunne se i procent. Jeg tænker at det gælder for plasma som al anden teknologiudvikling, at de når et niveau, hvor graden af forbedring er minimale fra hver generation.
|
Sådan kan man jo som du selv er inde på, ikke gøre det op - men skal jeg alligevel prøve, og selv om svaret hermed er useriøst, så vil jeg mene omkring 15%
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
|
Posted: 27-Juli-2010 at 19:01 |
Jeg tror nok ikke 15% er meget galt - der var ihvertfald en rimelig stor forskel på den 507 jeg så og det 428xd jeg købte. En 5090 gør bare forskellen større. Man kan fra generation 7 til 8 virkelig mærke en forskel i kontrasten - måske også derfor de valgte at kalde deres skærme for KURO
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Posted: 27-Juli-2010 at 19:23 |
ved ikke helt hvor stor forskellen er
Men KURO er ikke skrevet for sjov, samt resten af billedet har også fået et løft så Ja du kan helt sikkert se forskel. hvis du gerne vil have en 3D skærm, hvorfor så ikke en pan vt20 har set på 2 lcd/led skærme nu og har fået hovedpine og lidt underligt til måde. mens jeg ikke har oplevet det på en vt20. men vi ser forskelligt.
Edited by xcardman - 27-Juli-2010 at 19:24
|
 |
geuken
Super bruger
|
Posted: 27-Juli-2010 at 22:44 |
Hother wrote:
geuken wrote:
Hother wrote:
|
Sådan kan man jo som du selv er inde på, ikke gøre det op - men skal jeg alligevel prøve, og selv om svaret hermed er useriøst, så vil jeg mene omkring 15% |
Tusinde tak for svaret. Min nabo har tilfældigvis lige købt en 5090 og var lige ind og se en blu ray som jeg også selv har. Ved første øjekast kunne jeg ikke se forskel. Faktisk stod min bedre. Men efter 10 minutter med indstilinger, kan jeg godt se en betydelig forskel - specielt i forhold til farver & sort niveau. Full HD gjorde faktiske ingen forskel for mig at se - hvilket jeg troede det ville gøre.
Det kan virkelig komme til at stå super godt! Optimum er en WOW feature!
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
|
Posted: 28-Juli-2010 at 09:00 |
geuken wrote:
Tusinde tak for svaret. Min nabo har tilfældigvis lige købt en 5090 og var lige ind og se en blu ray som jeg også selv har. Ved første øjekast kunne jeg ikke se forskel. Faktisk stod min bedre. Men efter 10 minutter med indstilinger, kan jeg godt se en betydelig forskel - specielt i forhold til farver & sort niveau. Full HD gjorde faktiske ingen forskel for mig at se - hvilket jeg troede det ville gøre.
Det kan virkelig komme til at stå super godt! Optimum er en WOW feature! |
Optimum kan efter min mening ikke bruges til noget som helst. Man bør smide de ekstra 2000-3000 kr efter en 5090, for at få alle pengene ud af sin investering... Hvis du er hurtig kan du måske nå at komme med i fælleskøbet til 2000 kr, da de ikke kontaktet de tilmeldte endnu.
Edited by Cyberguyen - 28-Juli-2010 at 09:01
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Posted: 28-Juli-2010 at 09:48 |
Hother wrote:
Det er nok ikke helt det du mener, men man vil i DEN grad kunne se forskel, hvis man køber et LED tv i stedet for - bare ikke nødvendigvis i en positiv retning!
Edited by AV Precision - 28-Juli-2010 at 10:31
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Posted: 28-Juli-2010 at 09:54 |
AV Precision wrote:
Hother wrote:
Det er nok ikke helt det du mener, men man vil i DEN grad kunne se forskel, hvis man køber et LED tv i stedet for - bare ikke nødvendgvis i en positiv retning! |
Lige præcis 
|
|
 |
geuken
Super bruger
|
Posted: 28-Juli-2010 at 18:12 |
Cyberguyen wrote:
geuken wrote:
Det kan virkelig komme til at stå super godt! Optimum er en WOW feature! |
Optimum kan efter min mening ikke bruges til noget som helst.
Man bør smide de ekstra 2000-3000 kr efter en 5090, for at få alle pengene ud af sin investering...
Hvis du er hurtig kan du måske nå at komme med i fælleskøbet til 2000 kr, da de ikke kontaktet de tilmeldte endnu.
|
Helt enig. En wow effekt er jo kun en første gangsoplevelse. Det kan selvfølgelig ikke gælde for en kalibrering.
Jeg har faktisk skiftet lidt mening.
Jeg sad i går nat i et helt mørkt lokale og flippede lidt på indstillingerne efter den sidste post og blev meget tilfreds med nogle nye indstillinger som et par proffer fra nettet anbefalet. Og jeg vil gå så lang til at sige at 507 faktisk stod bedre end min nabos.
Det er meget svært at se forskel for en amatør av-interesseret person som mig selv. Den afgørende faktor er for mig at mere indstillingerne og ens subjektive oplevelse mere end optimal teknisk egenskab.
Jeg synes stadigvæk 5090 har et forspring på sort niveua - men min skærm står faktisk mere klart og skarpt. (Helt sikkert bare indstillingerne)
Det har i hvert tilfælde gjort at jeg ikke sælger mit pio 507 (ca. 65000 DKK) (edit: mener 6500 Ha ha) og køber et 5090 (13.000) . Forskellen er helt enkelt for minimal til at jeg vil bruge 6000-7000,- kr. på det.
Anyway - det er blot min foreløbige konklusion indtil jeg ser et 5090 der er kalibreret efter alle kunstens regler.
KH Geuken
Edited by geuken - 29-Juli-2010 at 22:14
|
 |
lahan
Guld medlem
|
Posted: 28-Juli-2010 at 20:39 |
Jeg vil nu mene der er en markant forskel fra 507 til 5090. Er selv skiftet fra 427 til 500aw, og det gamle som er identisk med dit, bortset fra størrelsen var markant ringere.
|
 |